recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Tejfeles velőpástétom - proteindiétásoknak (AnicaSubRosa)

2013. június 28. - AnicasubRosa

Bizonyos szempontból értékelhetetlen ebédem volt, amikor egy közeli kisváros egyetlen (általam ismert) éttermében elpusztítottam a mirelit rántottsajtot és mirelitkrumplit (pedig nem vagyok egy gasztrosznob, de ezt csak a farkaséhség segített eltüntetni), amit egyedül a hihetetlenül jól eltalált ízű tartármártás tudott megdobni kissé.

Mindenesetre estefelé már éreztem, hogy valamivel kárpótolnom kell magamat. Az  eset ekképp esett:

40 deka velőt megabároltam, sóval, borssal, borókabogyóval és csipet szerecsendióval fűszerezett vízben. Leszűrtem, hideg vízzel párszor leöblítettem, majd félretettem hűlni. 

Zsiradékon nagyon apróra vágott hagymát dinsztOltam, majd szintén kis csinibini darabokra vágott gombát adtam hozzá, kicsit összepároltam és hozzáadtam a velőt, amit fakanállal szétmancsikoltam és fűszereztem. Sóval, őrölt színes borssal, csilivel, füstölt őröltpaprikával, reszelt citromhéjjal. Kicsit főztem a velős masszát, aztán kapott egy pohár tejfelt, még később egy tojássárgáját, még később meg egy-két kortynyi fehérbort. 

Most kimegyek a hűtőhöz, megnézem, milyet, mert valaki tutira felteszi a kérdést, ide a rozsdás bökőt! :) 

Na, megnéztem: Monte Cantini, félédes fehér. És príma hideg, most töltök egy pohárral magamnak, ami ritka pillanatok egyike egy snassz csütörtök este. 

Na, szóval, már menet közben folyamatosan kóstolgattam, fűszereztem, elsősorban a csilivel,ennek ellenére miután jó sűrű pástétomot főztem a velős elegyből, erőt vettem magamon és megvártam, míg kihűl.Persze, csak azért, hogy aztán forró pirítósra kenjem és zöldhagymával valami hihetetlen ízélménnyé alakítsam. 

Nézzétek, hát nem egy gyönyörűség? :)

P1130682

 

PS: A reszelt citromhéj nagyon jó - bár valljuk be, ösztönös - választás volt, a zöldhagyma pedig elengedhetetlen! Ugyanakkor holnap a maradékhoz paradicsomot fogok adni, mert valami azt súgja, fokozható lesz vele az élmény.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr145262845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2013.06.28. 00:16:14

Ez majdnem olyan jó, mintha én csináltam volna ;-)

Velőforrásom is lett az idők folyamán, és vannak velős elképzeléseim :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 00:18:36

@Hurri Kán: akkor tömören,röviden és velősen légy szíves majd a posztért cserébe tippeket adni nekem a továbbfejlesztéshez! :)
Ui: a paradicsom tényleg nem rontotta el!

Hurri Kán 2013.06.28. 00:24:34

@AnicaSubRosa:
El tudok belőle képzelni egy rizses-zöldbabos akármit, mondjuk majorannás, vagy korianderes ízesítéssel, avagy szűzpecsenyét, vagy tarját megtölteni valami velős-mazsolás kakukkfüves, vagy csípős ízesítésű töltelékkel és együtt megsütni. Meg volt valami a fejemben, csak nem írtam le és szokás szerint elfelejtettem :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 08:31:43

Köszönöm szépen nem vagyok éhes.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 08:46:09

Különösen a népies fordulatokat tudom értékelni a posztban :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 10:26:53

@Hurri Kán: mindek iszik, aki nem bírja? :P :D
@dömbi: nem baj, Dömbi, majd egyszer jól megkóstolod úgy, hogy nem tudod mit eszel, aztán lehet, mégis :D
@Mitzi von Küche: azt az egyet? :O :P :)

Hurri Kán 2013.06.28. 10:27:55

@AnicaSubRosa:
Mindig abban bízom, hátha most majd jobban bírom :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 10:43:27

@AnicaSubRosa: Próbáld ki. Te lennél az első, akinek ez sikerül. hehe

Hurri Kán 2013.06.28. 10:44:22

@dömbi:
Na majd velős csülköt rendelek :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 10:49:22

@Hurri Kán: Magadnak. Nekem meg tisztességes egyszerű csülköt. Mert megsértődök ám, úgy vigyázz! DDD

Hurri Kán 2013.06.28. 10:55:01

@dömbi:
A csülkös helyen ismernek, szóval ott nem lehet bajom :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 11:06:26

@Hurri Kán: Neked. És mi lesz velem, he?
A csülkös nem megbízható, akkor nincs más hátra, mint előre a nepáli vagy tibeti étterembe. (bakker, már ezt is elfelejtettem)

Hurri Kán 2013.06.28. 11:07:17

@dömbi:
A csülkös megbízható. Ilyennel nem viccelek.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 12:20:01

@dömbi: szeretem a kihívásokat :DDD
@Hurri Kán: "... és viccben nem ismerek tréfát..." :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 12:31:22

@AnicaSubRosa: Az emberek a barátaikat is beszoklyák csapni?

Hurri Kán 2013.06.28. 13:15:54

@dömbi:
Nem tudom. Szerintem elég nem szép szokás.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 14:11:52

@Hurri Kán: Gondolj bele.
Odaviszem magam, örömöt boldogságot csempészve a zéletetekbe, oszt jól elébem raktok valami ehetetlent.
Há'denah!

Hurri Kán 2013.06.28. 15:22:16

@dömbi:
Maga a felfelé tételezés is sértő, hogy én ijet tennék :D

medvedr 2013.06.28. 18:07:56

Ez jó lett. Sajna nekem a velő az egyetlen rész, amit nehezen küldök le. Egyszer, valószínűleg romlott velőtől, nagyon rosszul lettem. Azóta nem igazán. De ez akkor is nagyon tetszik, gratula!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.06.28. 19:48:22

@dömbi: jóvanna, finnyás gyerekhez vagyok szokva :D
@süllőcske: ;)
@medvedr: Doki, neked majd kitalálok valami mást :) meg Dömbinek, akivel annyi baj van, mint egy tízévessel :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.06.28. 20:12:12

@AnicaSubRosa: Kikérem magamnak, velem sokkal több!
A 10 éves irányítható, én meg azt csinálok amit én akarok. D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.06.29. 09:45:06

A LOTR óta tudjuk, hogy nem csülkös, hanem csülökös a helyes kifejezés! :)

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2013.06.30. 06:55:19

Én a tejföl elhagyásán gondolkodom. Ha már úgyis pirítóson lesz...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.06.30. 09:16:48

@PO: igen, "kissé" sok benne a fehérje, ismerek olyat, aki egy adagnyitól egy hétig lenne kiütéses...:)
süti beállítások módosítása