recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lilahagyma lekvár. Kétszer. (AnicasubRosa)

2013. szeptember 08. - AnicasubRosa

Egy virtuális élettel korábban, vagyis egy netes inkarnációmmal ezelőtt a https://hajdurivorkatidzslaci.wordpress.com/ című blog gazdájától, HajdúLacitól kaptam a tippet, hagymalekvár-ügyben. Telt-múlt az idő, néhanapján eszembejutott a dolog, összefutott a nyál a számban, aztán valahogy mindig elmaradt a dolog. Tegnap aztán csak addig küszködtem,mit kellene a fehérkenyér-disznósajt kombóhoz enni, míg megvilágosodtam.

Anno azt a választ kaptam a kérdésemre, hogy az olivaolaj-méz-balzsamecet hármas arányának kérdését a kóstolgatás megoldja. Így igaz, valahogy tényleg érezni lehet,miből mennyit.

Én valahonnan azt tanultam, az a legjobb, ha vajat és olivaolajat együtt hevítünk, így egyik sem ég meg. Most is így tettem, felkarikázott lilahagymát pároltam meg a zsiradékon, fedő alatt. Sót, borsot adtam neki, utána mézzel megkaramellizáltam a hagymát, majd kevés balzsamecettel és vörösborral megöntöztem és elpároltam belőle az ecetillatot. Alig bírtam kivárni, hogy kihűljön, a végén már türelmetlenségemben hideg vízbe állítottam a kis porcelánedényt, amiben tálaltam.

Megettük, így ma az ebédhez - mit volt mit tenni - újabb adagot csináltam, duplát. :))))

 

P1140748

 

 P1140756

 

P1140757

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr565486153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medvedr 2013.09.08. 18:46:26

Mégís valami pontosabb receptet, összetevők arányát lehetne kérni! Szeretném megpróbálni. Köszi!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.09.08. 19:20:33

Kíváncsi lennék erre a lekvárra.
Vajon az ötletadó HL tud erről a blogról?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.08. 20:36:51

észre sem vettem, hogy beélesítettem a posztot, de most már mindegy :)
@medvedr: 4-5 fej lilahagymát karikáztam fel, az olivaolaj egy kanálnyi körül volt, a vaj annyi,hogy amikor felolvadt, ne ragadjon le a hagyma. só, bors érzés szerint,mézet csurgattam,kb. 1-1,5 kanálnyit, balzsamecet hasonló arányban, vörösbor sacckábé egy deci.:)
@Mitzi von Küche: Nem tudom,de szerintem tud, olvassák amonnan is.:)

Hurri Kán 2013.09.09. 00:13:29

Az rendben van, hogy én a legritkább esetben adok meg receptnél pontos mennyiségeket, no de az nem, hogy más sem ad meg. Hát hogy csinálok így mennyei lilahagymalekvárt? :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.09.09. 13:27:05

@Hurri Kán: Újabb hívet szereztél az intuitív főzésnek...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.09. 18:51:26

@Hurri Kán: nagyon ügyesen :P :D
@Mitzi von Küche: én mindig is így főztem: érzéssel :)
szegény anyámat rengetegszer kiborítottam annakidején, amikor csak kapkodott levegőért és ha én főztem, általában azt állította: "ezt nem így főzzük!" :D

Hurri Kán 2013.09.09. 18:53:58

@Mitzi von Küche:
Ha egy üzlet beindul :)

@AnicasubRosa:
Nálunk nincs ilyen gond. Vagy kizavarom anyámat a konyhájából, amíg főzök, vagy fröccsözünk közben :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.09. 21:30:02

@Hurri Kán: szegény, ezért érdemes volt gyereket szülnie :P :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.09. 23:03:14

@Hurri Kán: mondjuk,tényleg elég zsákbamacska a dolog...:DDDD

Hurri Kán 2013.09.09. 23:23:33

@AnicasubRosa:
Valószínű rájöttek, hogy nem ilyen lovat akartak :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.09.10. 09:24:44

@Hurri Kán: A ló az, ami elöl harap, hátul rúg, közbül meg töri a valogadat? Mert akkor ja, biztos nem ilyet akartak.
DDD
@AnicasubRosa: Szeretem, de nem csinálok, mert nálunk 3 kiló vörös áráért adnak fél kiló lilát, az meg épp megkóstolni ha elég.

Hurri Kán 2013.09.10. 09:29:44

@dömbi: Középen nem haraphat, és elöl nem törhet :D

EZAZ! 2013.09.11. 07:15:07

Egész jó lett. Szépen fejlődik a szerző.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.11. 21:12:07

@EZAZ!: két tőmondat és dagad a keblem a büszkeségtől. bááááár, én az örök elégedetlen vagyok (magammal szemben) de azért DÉÉÉÉÉ
süti beállítások módosítása