recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gombafejek hússal töltve

Mitzi von Küche

2013. szeptember 21. - Mitzi von Küche

 Vasárnap nagyon elfoglalt voltam, segíteni kellett férjemnek egy cikket leírni és irodalmazni. Aprólékos munka, repül az idő a számítógép mellett, ilyen esetekben (mert volt ilyen sok az elmúlt jó pár évben) az ebédre túl nagy gondot nem tudok fordítani. Gyorsan megnéztem, mi is van otthon. Szerencsére előző nap a piacon szép, nagy kalapos csiperkegombákat vettem és volt otthon valamennyi darált húsom is. Ebből már lehet valamit csinálni könnyen és gyorsan.

                              Gomba1.JPG     

 

Gomba2.JPG             

Kb. 30 dkg-nyi darált sertéscombot megpároltam pici étolajon, amiben előzőleg némi hagymát (egy leheletnyi pirospaprikával) dinszteltem. Miközben a húst pároltam, belekerült még két gerezd összenyomott fokhagyma, pár szál felaprított petrezselyemzöld, néhány levélke rozmaring felaprítva, só, bors.

                                   Gomba3.JPG

Pár perc párolás után kissé hűlni hagytam, addig a szépen megmosott gombakalapokat egy kivajazott sütőtálba ültettem. A töltelékbe egy evőkanál tejfölt raktam és – isteni ötletként belereszeltem vagy 5 dkg-nyi parmezánsajtot. Megtöltöttem jó bőven a gombafejeket a töltelékkel és mindegyik kapott egy karika paradicsomot a tetejére. Kevés vizet töltöttem alá és meghintettem az egészet egy kis olivaolajjal.

                                   Gomba4.JPG

A sütőmet beállítottam automata sütésre: 1 óra 10 perc hosszra és 180 fokra, majd alufóliával lefedve beleraktam a tálat. Ezután visszamentem irodalmazni.

Amikor már majdnem kész volt a töltött gomba, megfőztem és áttörtem a krumplit a püréhez és egy salátaöntetet kevertem a salátához. A sütőtálról már valamivel hamarabb levettem a fóliát és a töltött gombafejeken szépen piruló és illatozó paradicsomszeletek tetejére is hintettem némi reszelt parmezánsajtot – és már kész is volt az ebéd: tényleg könnyen és gyorsan.  

 

Gomba5.JPG

A fiunknak úgy megtetszett az ötlet, hogy – mivel mindet megettük és nem tudta megkóstolni – másnap ők is megcsinálták e recept alapján.

                        Gomba6.JPG

                        

Ez az étel egy napos vasárnap készült, a teraszon teljes szépségében tündökölt tavaly szerzett bougainvilleám – ezt is meg kellett örökítenem.

                                   Gomba7.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr365339301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.21. 15:03:49

Ebből jópár adagot rendelnék,Mitzi! :)

Hurri Kán 2013.09.21. 15:47:22

Mostanában én is igen elfoglalt vagyok, csaxólok ;-)

Benikuty 2013.09.22. 08:53:14

@AnicasubRosa: teljesen elvesztem, bocs! :(

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2013.09.22. 09:57:41

A tányér is szép.
Az én tegnapi zsákmányállatom vargánya volt.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.22. 12:18:08

@Benikuty: megbocsájtva :)
@PO: jaaaaa, azt könnyű volt zsákmányul ejteni: nem szalad :P :D
@Mitzi von Küche: a levendula ehetőm, ezt tudjuk. a gyermekkláncfű dettó, a rózsa is. milyen virágból lehetne még főzni??

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.22. 12:33:42

@Hurri Kán: kelkáposzta. zöldség, de a virágát főzzük.:)

Hurri Kán 2013.09.22. 12:34:51

@AnicasubRosa:
Szalonnás-besameles göngyölt felsálamnak készülök nekiesni, ha nem nagy kérés, most ne kelljen kelkáposztát még leírva se látnom :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.22. 13:06:14

@Hurri Kán: hú, de jól hangzik. én sárgahüvelyű babból csináltam zöldbablevest (micsoda ellentmondás: sárga, oszt' zöld), utána a fiúknak natúrszeletet, magamnak csirkemellcsíkokat, almás-zöldhagymás-füstöltsajtos szósszal, fűszeres hasábburgonyával. Nem tudom, a kávé hová fog elférni bennünk, de a kávéfőző emberem már készíti.:)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.22. 13:07:16

@AnicasubRosa: ja, és a gyerek mindenből jóízűen falt! ez nálunk sajnos, ritka, bár újabban mintha alakulna.

Hurri Kán 2013.09.22. 13:08:21

@AnicasubRosa:
Annyit nem lehet enni, hogy édességnek és kv-nak ne maradjon hely, ahogy apai nagyapám mondta volt, azoknak külön rekesz van :)
Jövő héten remélem már ki tudok menni piacra, vennék vagy 3-4 kiló zöldbabot, ha látok szépet, aztán adagonként jól lefagyasztom.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.22. 21:49:40

@Hurri Kán: én most olyan is-is/se-se ízűre csináltam a levest, mert az egyik fiú sósan szereti, a másik édesen-savanyúan, úgyhogy mindegyikőjüknek odabíztam, ízesítse magának!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.23. 18:20:33

@Mitzi von Küche: juhtúrós töltelékkel szeretitek a gombát? az is nagyon fincsi :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.09.23. 19:05:06

@AnicasubRosa: Mijazhogynagyonis :) A juhtúrós a leggyakoribb gombatöltelékünk.
Ezt a húsosat azért írtam meg, mert ritka nálunk (lehet, máshol meg ez az általános).
Meg a férfiaknak hús kell, ugyebár.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.23. 19:16:37

@Mitzi von Küche: egy füstöltsajtos-tejfölös-fokhagymásat is nagyon el bírok képzelni. tudjátok, én eléggé mindenevő vagyok, de vannak kedvenceim: fokhagyma, bazsalikom, hal, gomba... és az a szegény, méltánytalanul leszólt csirkemell is :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.09.23. 19:22:23

Sajnos, a füstölt sajt, bacon, etc. tiltólistán van nálunk (ezért nem tudom sokszor reprodukálni az itt közölt kitűnő receptjeidet).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.23. 21:14:24

@Mitzi von Küche: a férjnél is, vagy ő csak azért diétázik, mert a te epéd nem bírja? :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.09.24. 14:18:15

@AnicasubRosa: semmi baja, csak óvatos (meg alapból is halkedvelő :) ).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.09.29. 10:20:14

a tegnapról maradt bőrös karaj mellé én is töltött gombát csinálok, hasonló, bár kicsit turbósabb töltelékkel. meg többet :)
süti beállítások módosítása