recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Citromos sajttorta 2.0 és a darabolós gyilkos-féle 3.0 verzió (AnicasubRosa)

2013. október 18. - AnicasubRosa

Előjáték: Végy egy receptet, olvasd át, majd igazítsd saját szájízedre!

sajttorta

És akkor a használati útmutató:

Végy egy kapcsos, kerek tortaformát. Amikor rájössz, hogy kedvesanyósodnak a legutóbbi sütiküldéskor rácsomagoltál az aljára, hogy ne csússzon szét az édesség, majd ő nem a megfelelő méretet postázta vissza, ezért ott állsz egy nagyobb karikával és egy kisebb aljjal, keresd elő a szívalakút és azt vajazd ki vékonyan.

30-40 dkg darált kekszhez (ez nálam Győri édes volt: támogassuk a hazai ipart!), adj hozzá 10-15 dkg vajat. Én szórtam a kekszbe kevés Forralt bor fűszerkeveréket, nagyon jó az illata.

Öntsd a morzsás keveréket a tortaformába, majd egy üvegpohár oldalával döngöld bele … na, nem a padlóba, hanem a forma aljába.

1.JPG

Tedd sütőbe 5 percre, közepes lángon süsd, majd tedd félre, míg a krémet összerakod. Sütőt ne zárd el!

70 dkg mascarponet (marha drága kis édesség lesz ez, de mint a férjem megemlítette, a nyáron abban az étteremben, ahol a gyerek rendelte készen, ott sem volt olcsó, csak most már tudjuk az okát is), kevés cukrot, reszelt citromhéjat és egy deci tejfelt keverj össze, majd 3 tojást még adj hozzá. Egy fél lime levét is, illetve édes anyanyelvünk ízes fordulatait cirkadalmas körmondatokba foglalva említsd meg a közeli boltot, ahol megint nem volt egy nyomorult lime, ezért helyette csavarj a masszába fél citrom levét.

 

3.JPG

 

5.JPG

A kekszes alapra öntsd rá a krémet és az egészet 45 percre (!) tedd be sülni.

6.JPG

Főzz egy kávét, menj ki, gyújts rá, utána nézd meg, kész-e a gyerek házifeladata, pakolj be a mosógépbe, írj egy-két-öt-tíz kommentet, majd olvass pár oldalt a félbehagyott könyvből.

Zárd el a sütőt és hagyd azt szegény sütit, hadd fújja ki magát a kényszerű szauna után. Ha kihűlt, légmentesen csomagold be – hacsak nem szereted a szalámiillatú süteményt – és tedd hűtőbe saccperkábé 3 órára.

7.JPG

Az én sajttortám teteje egy picit megpirult, de hát azért mert csúnya, mi még szeretjük. Nekem egyébként is vannak ilyen perverzióim, ez van.:-)

Na, este 9 óra, most vettem ki a frigóból a sajttortát, egy-egy szeletet beburkoltunk, a férj adagjának a tetejére kicsi málnaszörpöt csurgattam, holnap fagylalttal, tejszínhabbal, csokival fogjuk felspirázni.

8.JPG

3.0 verzió:

az elbébetűzött változat.

Amikor a férjnek akartam szív alakút, pirosat születésnapra.

Amikor a sajtkrém keresztülfolyt a formán és a sütő és környéke úgy nézett ki, mintha egy darabolós gyilkos lemészárolt volna egy fél falut és most begyömöszölte volna őket a gázsütőbe.

Mentettem,ami menthető: végülis csak 2,5 percig ordítottam, bruttó 5 percig zokogtam, aztán ráhúztam egy réteg túrókrémet, reszelt csokival és lime reszelt héjával megszórtam. Most, hogy újranézem a fotókat, megállapítottam, szebb lett mint az eredeti.

sajttorta

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr555515931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.18. 15:19:29

Sokszor jobb lesz a végeredmény egy fél kézzel összecsapott sütés-főzés után...
(Felhívnám a figyelmet a szerző művészi körmeire is. :) )

Hurri Kán 2013.10.18. 15:30:26

A v 3.0LB-verziót mikor elkészült, meg kellett volna fordítani, akkor pirosnak tűnt volna :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.18. 15:43:02

@Mitzi von Küche: csak az a kérdés, hogy ez az ösztönös zsenialitás, vagy a bolondot éri a szerencse tipikus esete ? :D
@Hurri Kán: mondasz valamit, de addigra már nekem majdnem midegy volt :D

Daró 2013.10.19. 06:51:30

Részemről szeretem ezt a fajta élvezetet is. DE! mindenféle színezőanyag nélkül :-) sajnos ilyen téren finnyás vagyok, nem veszem a számba azt aminek számomra nincs természetes színe. (Fanta szelet, gyümölcstorta, színes pudingok kilőve :-D )
megjegyzés, amitől majd egyesek jól agyfrászt kapnak: Pont olyan finom lesz a sajttorta ha natúrvajkrémmel csinálod mint Mascarpone-val. Megjegyzés2: én szívem szerint márványsajtos vajkrémmel próbálnám ki, úgy szerintem felűlmúlná a mascarponét, de én kísérletező típus vagyok, és bevallom, nem minden próba sül el jól.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.19. 08:57:49

@Daró: na, elhiheted, hogy a mascarponét én is elkezdtem hanyagolni.:)
akkor te sokkot kaptal tavaly akék mintás gyümölcslevesemtől meg a zöld krumplitól, ugye? :DDD

Daró 2013.10.19. 09:20:52

@AnicasubRosa: nem mondtam volna sosem...
:-)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.19. 13:17:56

@Daró: na de miért? :) nem vagy te egy bólogatójános! :D

EZAZ! 2013.10.21. 04:54:58

Mindig van még egy lyuk a nadrágszíjon.
süti beállítások módosítása