recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Sárgaborsó főzelék vöröslencsével (Anica subRosa)

2014. január 01. - AnicasubRosa

Kedves bloggertársam, aki kis túlzással lazacot reggelizik, kagylót ebédel és rákot vacsorázik, meghökkentett, amikor azt mondta, még sosem csinált sárgaborsó főzeléket. Nos, ezúttal Mitzi von Küche kedvéért megírom a férjem egyik kedvenc ételét, ami olyan egyszerű és mondhatni igénytelen étel, hogy nem is  tudom, el lehet-e rontani. Mondjuk igen, de ahhoz legalább olyan szintű főzni nem tudás szükségeltetne, mint korunk celebmacáié, akik gumikesztyűben fogják meg a bontottcsirkét (eskü! meredt szemmel néztem a képernyőt és először azt hittem, a Kész átverés,de nem).

Nos, mivel a kiskorú zöldborsófőzeléket rendelt édesen - és evésközben még meg is cukrozta, brrr...- viszont mi a házastárssal nemigen vagyunk oda érte ( a zöldborsóért. A gyerekért odavagyunk.), így gondoltam, legyen nekünk is borsó, de sárga.

Rendes adagot főztem, de este nézegettem a fazekat és azon gondolkodtam, mi készüljön másnap ebédre, mert életem párja rájárt rendesen a délután során.

Nos, olyan 30 deka körüli sárgaborsót és egy kevés vöröslencsét megmostam hideg vízben, aztán kevés vízben feltettem főni pár babérlevéllel, egy fej vöröshagymával és két füstölt bordavég-darabbal. Sózni csak alig-alig mertem, azt is menet közben, mert a bordavég eleve sós, a víz meg drága, utána meg kiittuk volna magunkat a vagyonunkbó!

Később mozsárban megtörtem pár darab színes borsot és azt, meg egy csipetnyi csilipelyhet még adtam a főzelékhez, aztán amikor végre-valahára puhára főtt, be is fejezhettem volna. Vannak, akiknél a sárgaborsó főzelék után itt a pont. Pont elég sűrűre fő (hajlamos is odakapni az alját, úgyhogy az egyetlen sarkalatos pont a végefelé a sűrű kevergetés, nekem most át kellett öntenem másik edénybe, mert majdnem baleset történt), aki akarja, pürésítheti is, megállja a helyét minden további kecmec nélkül is. 

A férjem paraszti konyhán nőtt fel, vonzódása a rántáshoz töretlen, én meg úgy vagyok vele, annyi mindent elfogadott már újdonságként a konyhai kalózkodásaim nyomán, egye fene, legyen néha karácsonya, csinálom rántással a főzeléket a kedvéért.

No, a fentiek miatt gyorsan készítettem egy vékony paprikás rántást, azzal még összefőztem a főzeléket és az időközben a sütőben, alufólia alatt megsütött füstölt bordavégek-falatokkal tálaltam. 

P1150318

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr185652860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.01.01. 11:42:37

Minő megtiszteltetés az új év első Lepcsánkparty-blogjában említve lenni.
De ami igaz, az igaz...
Ezennel újévi fogadalmat teszek: az idén megpróbálkozom a sárgaborsófőzelék elkészítésével (amit egyébként nagyon szeretek - enni).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.01. 13:24:12

@Mitzi von Küche: majd jön Dömbi és elmeséli, hogyan lehet elrontani :D szerintem csak nagy odakoncentrálással, de ő megoldotta,emlékezetes sztorija van :D

Daró 2014.01.01. 20:01:16

@AnicasubRosa: @Mitzi von Küche: Na kislányok, elárulom a valót: a sárgaborsófőzelék az egyik legjobb étel a földön.
Kb úgy készül ahogy fentebb írva vagyon, kisebb pontosítással:
(a lisztezésen kívül az úgyis opcionális)
A füstölt bordavég jó golog, ha nem ettél még füstölt disznófarkat. Minden húsok legjobbika!
Ráadásul igen kurrens falat, tekintve hogy bármely 400 kilós ártánynak is maximum egy farka vagyon :-)
Az egyik kollégám szerint, aki civilben hentes és imádja a szakmáját, a tökéletes elkészítési mód: sülő töpörtő közé kell dobni, vagy 15 percre, majd kipecázni, vastagon sózni-paprikázni, zsírpapírba tekerve puhulni hagyni majd bicskával megenni!
Felfüstölve pedig- sárgaborsófőzelékbe betét.
Ma esti kérdés: Mit gondoltok, melyik az a szakma ahol kötelező előírás volt a múlt rendszerben hogy az ipari tanulóknak bicskája legyen, s miért?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.01.01. 20:20:36

@Daró: nem tudom, de régen minden férfiember bicskával járt.

Daró 2014.01.01. 20:24:56

@Mitzi von Küche: Nekem is van, egy a kocsiban, egy a táskámban, almára-szalonnára :-)

2014.01.01. 21:16:31

@Daró: szerintem a hentes tanulóknak kellett a bicska, de csak a mesében, ott ahol a kurta farkú malac túr...
:)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.01. 21:35:15

@Daró: mivel az agysebeszeket nem ipariban kepeztek,nincs tippem :-D

Hurri Kán 2014.01.01. 22:02:25

Sárgaborsó nagy királyság! Akár főzeléknek, akár levesnek. Főzeléknek én is berántom, úgy, hogy a rántásba rakok egy kis erőspaprikát. A főzelékbe pedig fokhagymát is.
Levesnek hasonlóan csinálom, csak hígabb rántással, esetleg csak kis habarással. Levesbetétnek megpirítok együtt némi kolbászt meg karikára vágott sárgarépát, majd a kisült kolbászzsírral együtt beleborítom a levesbe.

Bicskáról én csak annyit tudok, eccer olyan szerelmes voltam, hogy még a bicskámat is elfelejtettem magammal vinni :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.01. 22:19:59

@Hurri Kán: jaj,kolbaszkarikaval is izrobba as :-)
Tokeletesen fozod a soborsot :-)

süllőcske 2014.01.02. 02:46:34

Sárgaborsót ettünk mi is. De nem főzeléknek, hanem lilahagymás salátának, savanyú laskagombával, sült virslivel, mustárhabbal. Az se volt rossz, de Anicáé nyilván a klasszika, az megdönthetetlen.
Boldog új esztendőt!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.02. 07:53:05

@süllőcske: jól hangzik, mondjuk, lilahagymával mi nem jó? :)
BÚÉK nektek is! :)

Nagyon szenvedek: két nap meló a héten :( Szilveszterkor hajnali 3-kor még alkalmi ruhában, mezítláb táncoltam, délután aludtam, így este nem nagyon ment, úgyhogy majdnem alvajáróként jöttem be a melóhelyre :)

Daró 2014.01.02. 13:52:31

@pizzaszeletvágó: valóban, a hentestanulóknak kellett, állítólag. Egy volt hentestanuló mesélte és az ok: ne azzal a késsel egyen amivel szúrt, csontozott, belet kapart, kant herélt. Nem tudom mennyi az igazságtartalma, egy biztos: akitől hallottam az hentes és szavahihető embernek ismerem.
Volt már olyan is, aki az én személyes élményeimet kérdőjelezte meg, hogy igazak-e, ott és akkor biztosan tudtam hogy mi igaz, mi nem, itt csak 90%-ot teszek rá :-D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.02. 17:42:39

@Daró: mondjuk, tényleg nem egy hátrány, ha másik késsel eszik...:D

2014.01.02. 21:04:15

@Daró: hehe, csak viccelni akartam a kurta farkú malaccal, mert írtad, hogy a hentes szerint a malac farka.. bicskával, satöbbi, szóval nem akarom a viccet magyarázni, mert akinek leesett, az érti, akinek nem, az mindegy, ezek szerint vakon eltaláltam. :)
Teszek mán fel egy lottót, vagy inkább kártyázzak?

Daró 2014.01.02. 21:31:47

@pizzaszeletvágó: az attól függ. Tudsz ultizni? Nem? Akkor pénzbe játszunk! :-)

2014.01.02. 22:23:39

@Daró: mit nem adnék egy rendes ultipartiért! Már csak ketten vagyunk rá, a harmadik nincs, és nagyon nehéz valakit szerezni, ez bizalmi kérdés. Az ultit csak pénzben szabad játszani. Na, nem nagy pénzben. Mikor bevonták az 1 és 2 forintosokat, én eltettem belőlük egy nagy kupaccal. Játék elején kiosztjuk, abban megy a játék. így nem veszítette értelmét a "forintos betli" ;)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.02. 22:49:49

@pizzaszeletvágó: ha egyszer Debrecen felé kanyarodsz,még tán össze is hozhatjátok :)mi, többiek meg kibicelnénk :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.04. 12:45:37

@Mitzi von Küche: kibicnek lenni kulonben is jo,mert neki semmi sem draga :-)

EZAZ! 2014.01.05. 16:38:46

Kiskorunkban belénk tömték, a napköziben divat volt utálni, felnőttként szeretjük.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.05. 18:48:06

@EZAZ!: lehet benne valami,ugy emlekszem,regen en sem voltam odaig erte.viszont nem emlekszem,mikor kedveltem meg.

2014.01.05. 22:57:41

@AnicasubRosa: én pontosan emlékszem, mikor szerettem meg. Mikor nagymamám egyszerű füstölt lében főzte, amíg szét nem főtt a tea tűzhely sarkán, és tálaláshoz hagymát pirított zsírban, azt szórta a tetejére. Ennyi volt a fűszerezés: füstölt lé és zsírban süt hagyma. Semmi más! Ma is így készítem, így szeretem.

2014.01.05. 22:59:07

@pizzaszeletvágó: az előzőhöz még: rántás nélkül természetesen.

2014.01.05. 23:57:32

@AnicasubRosa: :(
Bennünket is 6 éves koromban hagyott el az egyik nagymama, de érdekes módon minden együtt töltött percre emlékszem. A másikkal szerencsém volt sokáig együtt élni, egymást segítve kettesben éldegéltünk, és mint a mesében.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.01.06. 09:34:09

@AnicasubRosa: @pizzaszeletvágó: Egyik nagymamám orosz, a másik hajdúsági konyhát vitt. Az én főztömben ezek csak ritkán és áttételesen jelennek meg (nem tudom, a tengeri herkentyűkhöz való vonzódásomat kitől örököltem...).

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.01.06. 20:45:12

@AnicasubRosa:
Köszönöm szépen, nem vagyok éhes. Igen, el lehet rontani, nekem sikerült úgy, de úúúgy, hogy lábossal fakanállal együtt repült az egész. Ne kérdezzétek, hogy, mai napig sem tudom, (nem is érdekel!) de belekötött a lábosba, nem lehetett belőle kivakarni 1 falatot sem, de még a fakanalat sem.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.01.06. 21:12:52

@dömbi: lehet, hogy a cementes zacskóból is öntöttél hozzá :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.01.06. 21:37:55

@Mitzi von Küche: Hál'Istennek már nem emlékszem, több mint 30 éve történt az esemény.

Tina Recept 2014.01.07. 14:21:08

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 110 000 összegyüjtött receptek közül. Naponta növekedik a látogatók száma, ami jelenleg a több mint 30 000 klikket jelent. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@osszesrecept.hu

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.07. 18:33:16

@Tina Recept: köszönjük szépen a kedves ajánlatot! :)

Tina Recept 2014.01.08. 12:26:46

Kedves AnicasubRosa,

Itt tudod blogotodat csatlakozni hozzánk:
http://www.osszesrecept.hu/szerepelj-a-legjobb-receptes-blogok-között

Majd ha kiteszed a widgetet is akkor a Top Blog listájára is felkerül a blogod. A recept klikkelése után, a vendég a te blogodon nézi meg a receptet.

További szép napot kivánok.

Üdvözlettel,
Tünde

2014.01.08. 19:28:31

@AnicasubRosa: ugye tisztában vagy vele, miről van szó?
Ingyenes.
Azaz, te nem fizetsz azért, hogy az itteni receptek oda kerülnek fel.
Viszont: te sem kapsz semmit, hogy felhasználják a tartalmadat amiért ők egyébként bárhol pénzt kérhetnek. Például nem részesülsz az ő reklám bevételeikből.
Ezt jelenti a csábító "ingyenes" szó.
Lenyúlnak innen mindent, ingyen.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.08. 20:33:37

@pizzaszeletvágó: diplomatikusan válaszoltam ;) és pont tegnap írtam Mitzinek privátban, hogy mindig utána kell nézni az ilyesminek.
Nekünk nem fizetnek a letöltések száma után, hobbi jellegű az egész blog, igazából a kommentelők miatt írjuk (na jó, hát persze, egy adag exhibicionizmus is bejátszik :D), mindig örülünk pl. az indexes megjelenésnek, de nem a letöltések adják egy-egy poszt, vagy a blog értékét :)
aranyos vagy, pusszantalak :))

2014.01.08. 22:01:31

@AnicasubRosa: akkor jó. Az világos, hogy nem megélhetési blog ez, de attól még jellemtelen dolog innen ingyen vett anyaggal másnak máshol pénzt keresni, csak ez szúrta a szemem.

Mintha meglátnék egy értékes műtárgyat a szomszéd tyúkóljának támasztva, elkérném, eladnám és röhögnék a markomba.

Láthatod, hogy mindenkinek ugyanazt a szöveget nyomják ki, nem érdekli őket a tartalom, csak a kattintás szám. Itt lóg ki a lóláb.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.01.08. 22:09:59

@pizzaszeletvágó: én FB-n is próbálom kupálni az ismerőseimet: elég könnyű kiszúrni a hoaxokat, felismerni az urban legends témakörbe tartozó dolgokat. és sosem klikkelek ész nélkül :) kivéve harisnya- és körömminta esetén, de az nem számít :DDDD
süti beállítások módosítása