recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szemérmes combok (AnicasubRosa)

2014. június 16. - AnicasubRosa

 

Aki 40 fokban, egy alig egyszemélyes konyhában lángost süt, az nem teljesen százaségő! Ennek ellenére megtettem, mert a gyerekemért mindent, ésszerű kereteken belül. (Bár ez esetben elgondolkodtam azon, nincs-e túl a dolog ezen a határon.) De szeretem feszegetni a kereteket mindenben, ez meg elég snassz dolog ahhoz, hogy nehogymár ne!
Általában a „hideg lángos” néven futó lángosfajtát szoktam sütni vagy a joghurtosat, de most nem volt késztetésem arra, hogy feltúrjam a receptgyűjteményt értük, úgyhogy a netről kiválasztottam két tetszetős receptet és kettejük vegyítéséből megcsináltam a tegnap esti vacsorát. Mivel a család hamar kidőlt, nem használtam fel az összes tésztát, hanem a maradékot betettem a frigóba. Ma pedig azon filóztam, hogy akarunk-e ma is lángost enni. Mondjuk, én a változatosságot szeretem – szeretek gyönyörködni :) - a családom meg készre jött haza, egyikőjük a strandon heverészett, másikójuk úton volt, úgyhogy enyém volt a döntés joga. 
Nos, az egyszerűség jegyében hamar elkészült a vacsora: szemérmesen köntösbe bújtatott comb.
Pár szelet sertéscombot kiklopfoltam, sóval fűszereztem, megkentem aprított fokhagymával (valami keleties cucchoz vettem egyszer egy kis üveggel ebből a pasztából) és mézes mustárral, majd kicsi folpackban-hűtőben pihenés után natúrszeletként megsütöttem. 
A maradék lángostésztából öklömnyi gombócokat  cincáltam, széthúzogattam, beletekertem a húsokat és forró olajban kisütöttem.

1.fotobugyola.jpg 2.fotokeszhus1.jpg



3.fotokeszhus2.jpg

Köretet nem kértek hozzá a fiúk, de vacsorára nem is igen hiányzott volna, a tészta és a hús éppen elég volt együtt, mondjuk, kevés mustárt még nyalogattunk mellé, el nem rontotta.
Ja, a lángos, mint előzmény!
Kb. fél kiló liszthez sót, kevés tejben felfuttatott élesztőt, olajat és kevés langyos vizet adtam, összedolgoztam, majd fél órányit hagytam, hadd dolgozzon benne az élesztő. utána kézzel szaggattam, húztam-nyúztam, bő zsiradékban sütöttem. 

 

4.fotokeltteszta.jpg

5.fotokeszlangos.jpg


PS: az utolsó szelettel össze-vissza égettem a tenyeremet, a csuklómat, ill. nagyon-nagyon csúnyán káromkodtam. Ezt a posztban nem idézném. Köszönöm szíves megértéseteket.

 

Hozzávalók:

1 kg sertéscomb 

só, bors

kevés aprított fokhagyma

1 kanál méz

1 kanál mustár

 

A lángoshoz:

1/2 kg liszt

1 dl tej

2 dkg élesztő

1/2-1 dl olaj + a sütéshez

1 dl langyos víz

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr275837473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.16. 08:35:01

Igazi Anicás poszt:)
A lángosban sütött hússzelet pedig nagy ötlet.

Daró 2014.06.16. 11:38:55

Na majd délután tanulás közben elolvasom. Csak egy gyors pre-hsz: VAn egy tárcsánk, mi azon sütünk lángost. Kevésbé büdi és kibírható a meleg :-D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.06.16. 14:03:25

@Daró:
Budos BURZSUJ! Mert van kerted! :)))

@Mitzi von Küche:
Tenyleg nagy otlet, foleg, ha Anica suti es nem en.:)

Daró 2014.06.16. 14:20:31

@dömbi: Nincs kertem, illetve osztatlan közös tulajdonban van, és ez egy olyan társasházban ahol a lakók bő fele sárga flepnit érdemel, nem sokat ér,ellenben vannak szüleim vidéken :-) meg van garázs.
Nekem ez a lángos most megmozgatta a fantáziám, tetszik!
Tudjátok hogyan jó még? Kapros juhtúróval töltve, úgy kisütve. Hogy kedvenc klassz cicusomat idézzem: Nyami! :-D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.16. 19:05:49

@Mitzi von Küche: látod, @dömbi: csak a lángosomért szeret :P :D
@Daró: kapros-juhtúrósat is csináltam már és hát....ahhhhhhhhhhhh meg óhhhhhhhhh :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.06.16. 19:25:31

@Daró:
:)) Nekem nincs kertem, nem is vagytam ra soha, hogyisne, hogy meg fuvet is nyirjak...
Az a kapros juhturos finom lehet, meg tehetnel ra nekem ropogosra sult bacont is.:)

@AnicasubRosa:
Majd azt en tudom, hogy miert szeretlek, nem hagyom magam befolyasolni, de 1 ilyen langosert tuti!!! D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.16. 21:20:36

@dömbi: latod, nem is vagy te valogatos :D
Az indexesek jok voltak: csak a poszt /valljuk be:hatasvadasz/ cimet tettek fel, hozta is a kattintasszamot :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.17. 08:46:03

@AnicasubRosa: Kitanultad a bulvár-zsurnalizmust nagyon... Ezek után hogy adjunk egy egyszerű ételcímet a posztoknak? :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.17. 10:32:00

@Mitzi von Küche: mondjuk, erre meg magától nem talál rá, aki gasztrotémában keres :/ úgyhogy egyszeri alkalommal oké, de hosszútávon nem biztos....

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.21. 12:51:37

@AnicasubRosa: Kíváncsi lennék, miért nem a legutóbbi hozzászólások látszanak napok óta a blog.hu-n.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.06.21. 14:53:04

@Mitzi von Küche: nem tudom, de én is néztem az adminfelületen és nem értettem :O

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2015.08.06. 06:34:32

Fújjjjjj, most esett csak le, hogy a címben micsoda egy antagonisztikus fogalmi kapcsolatot rejtettél el!!! Ezek amúgy is eluralják manapság a közbeszédet: vidéki, de ismert színész. Ügyvéd, de becsületes. Vagy egy retró példa: békeharc :))))
süti beállítások módosítása