recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Almás pite de Lux (AnicasubRosa)

2014. szeptember 01. - AnicasubRosa

Került a házhoz olyan két kilónyi alma, zöld, veszedelmes savanyú. Idetettem, odatettem, aztán úgy döntöttem, hogy - mivel az anyag nem vész el, csak átalakul - édesség lesz belőle. És lőn.

P1160913

süti3

Az almákat megpucoltam,feldaraboltam és nagylyukú reszelőn lereszeltem,majd saját levében megpároltam,míg jó krémes állagú nem lett. Ekkor lehúztam a lángról, belekevertem 4 kanál porcukrot és a reszelt citromhéjat,majd lefedtem és miután kihűlt, hűtőbe tettem pár órára.

Mivel délután 5-kor még 38 fokot mutatott a hőmérő, napközben nem nagyon éreztem leküzdhetetlen ingert, hogy az ebéd készítése közben felhevült konyhában még tésztát is süssek, úgyhogy este 1/2 9 volt, amikor elkezdtem összeállítani a tésztát. A hozzávalókat megtaláljátok a poszt alján, arról több szót nem szólnék,inkább egy kis gyakorlati útmutatót ejtenék meg:

Az egyik fotón látszik, hogy a tésztát toldoznom-foldoznom kellett,mert szétszakadt. Jelzem, az alsó lap persze nem, Murphy meg vigyorog a sarokban, hogy törvényei mindent legyőznek. Nos, a tésztát kettévágtam és az egyik felét elnyújtottam, sütőtálba raktam és rásimítottam az almakrémet.

(Ahhoz, hogy ne kelljen szentségelnem a deszkához ragadó tészta miatt, én szilikonos sütőpapíron nyújtom, innen könnyebb felvenni.) 

Előmelegített sütőben kb. félig megsütöttem az almakrémes tésztalapot, majd az időközben cukorral felvert tojásfehérjét rásimítottam és befedtem a másik tésztalappal, amit megszurkáltam villával és megkentem egy felvert tojással, majd tovább sütöttem.

süti a tepsiben

Nem tudom, mennyi volt a sütési idő, mert közben helyszínelő sorozatot néztem, de azt tudom, hogy este 1/2 10 volt, amikor minden önuralmamat elveszítve mégiscsak vágtam három kockányit és leteszteltük a még meleg, savanykás almakrémet a finom omlós tésztával és az édes tojáshabbal. Utána gyorsan elvettem a tányért családom tagjaitól,mielőtt a meleg tészta éjszakára történő behabzsolása elkezdődött volna. Mondtam a fiúknak, hogy másnap reggel folytatjuk, de egyvalaki persze nem bírta ki reggelig, hajnaltájban még torkoskodott egy kicsit. Vajon ki ?????  :-D

almás pite

No, de ahogy biokém laboron tanultuk: egy mérés nem mérés, úgyhogy egy sütés nem sütés. Következő alkalommal annyit változtattam, hogy az alsó lapot, miután félig megsütöttem, megkentem lekvárral, illetve az almakrémet és a cukorral felvert tojásfehérjét összekevertem, úgy simítottam a lapra.

P1160912

Melegen szeletelni lehetetlen vállalkozás, érdemes megvárni, hogy kicsit húzzon a krém.

Hozzávalók:

Az almakrémhez:

1,5-2 kg alma

4 kanál porcukor

fél citrom héja

A tésztához:

48 dkg liszt (ez 3 bögrényi )

20-25 dkg vaj (ennek egy része kiváltható zsírral)

12 dkg cukor

2 kanál tejföl

1/2 csomag sütőpor

4 tojás sárgája

A habhoz:

4 tojás fehérje

16 dkg cukor (1 bögre)

A kenéshez:

1 tojás felverve

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr976569167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.01. 05:36:32

almaspitekuszban mi vagyunk a legnagyobb kiralyok
eppen minap volt a hotelben
.a shef tulajdonkeppen alamsretest csinalt
cask nem tudta
nem vagyok nagy sutemenyes, egy ferfi legyen ferfi de ebbol azert lopnek, mikor senki nem latja
es a masodik valtozat mellett teszem le a voksomat

Benikuty 2014.09.01. 06:54:14

csak ha fahéj is van a töltelékben... :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 08:49:33

Anica nagyon ért az almához, tudom. Én a második variációra szavazok, illetve hétvégén el is készítem vakkontroll gyanánt - hogy a biokémiánál maradjunk :)

Hurri Kán 2014.09.01. 12:18:53

Egyetértek az előttem szólóval, fahéj is kell bele! És kakukkfüves malacragu levesre cserélek almáspitét! :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.01. 13:43:49

amugy gyerekkorom nagyinal toltott napjait felidezve, szinte napi szinten volt reszelt alma fahej kristalycukor
es cask ugy kiskanallal
nem varhattuk el, hogy nagyi minden nap susson sutit:)
viszont tole tanultamretest sutni es siman tudok!!
nem botibol, hanem abrosozon kinyujtani a retestesztat
bezony
vagyis tudnwk, mert a franc se bajlodik vele, atszoktam a palinkafozesre
almaspite meg van a botba

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 16:02:58

@hagyma: @Benikuty: @Mitzi von Küche: @Hurri Kán: volt benne, csak kifelejtettem a leírásból :) meg ugye, mikor mi akad a kezembe: fahéj, gyömbér, vanília, rum stb :))
A legjobb azért az almáspite classic, mindenféle tojásfehérjés bohóckodás nélkül, csak ez az adag alma olyan veszett savanyú volt, hogy turbózni kellett.
Az elmúlt egy hétben, míg szabadságon voltam, kétszer csináltam almás pitét, egyszer lekváros gombócot és kétszer fánkot. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.01. 16:51:18

@AnicasubRosa: az a jo ha savanyu es darabos:)
rum nem kerdes
a gomboc erngem fujt
a tobbi johet
/ha nem latja senki, mer ferfiember nem eszik ilyen marhasagokat/

EZAZ! 2014.09.01. 19:21:13

évente legalább egyszer csináltassatok labort.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 21:46:43

@hagyma: persze, férfiember sose :D
egyébként a férjem régen egyáltalán nem volt süteményes (ó, de sokat kihajigáltam, mert ránkromlott, a szívem szakadt meg!), olyannyira, hogy gyerekkorában volt, hogy a krémes látványától elájult. Ma is jobban szereti az olyan édességeket, amiket fentebb soroltam.
@Mitzi von Küche: csakis az lehet :D
@EZAZ!: P. doktor, Ön bújik meg a nick mögött??? :DDDD
Nekem a koleszterinszintemmel sem volt semmi bajom, míg P. doktornak eszébe nem jutott megméretni. Mondjuk, legalább azt a gyógyszert írta fel, amit magának is :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 21:56:54

@hagyma: azért a rétesnyújtást irigylem! :) Fogjál már neki a fotózásnak, posztírásnak!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 21:59:47

@AnicasubRosa: Koleszterinszintet magyar embernek nézetni tilos.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.01. 22:28:58

@Mitzi von Küche: gondolom, ezt nem üzened a háziorvosomnak :D ;)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.02. 18:52:34

azon agyalok, hogy körtével is megsütöm ezt a tésztát.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.02. 21:26:37

@hagyma: te tutira szedsz valamit újabban, vagy csak megszoktam a humorodat :D
(amúgy a zseniális elménkkel :D)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.02. 22:04:50

@EZAZ!: logikai bakugrásokat vélek felfedezni a kommentedben :P :D
fogadjunk, te is a rusztikus, hincháncmentes almás pitére esküszöl. csak tészta, alma és más semmi.
(jelzem, porcukor a tetejére nálam is kizárt)

EZAZ! 2014.09.02. 22:18:53

@AnicasubRosa: jaj, hogy miértt imádlak ennyire?
nem is értem.

Fenchurch68 2014.09.03. 12:10:27

Köszönöm, ember már úgyis mondta, hogy lassan itt az almáspite-szezon :)
Ha férfiatlan dolog az édességet szeretni, akkor én úgy látszik, leszbi vagyok. Állandóan palacsintát sütök, meg diótortát, meg almás- vagy túrós pitét, úgy, hogy én soha nem eszem belőle. Egy jó kis juhtúrós pogácsa viszont bármikor jöhet!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.03. 14:09:55

@Kató néni: a mai a coming outok napja :D
nem akarsz egy juhtúrós pogit posztolni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.03. 22:32:29

@Kató néni: nem ferfiatlan, nekem azert fura ha felnott ferfi ket pofara zabalja az edesseget, de ez cask azert van, mert en nem rajongok erte
namost egy joint utan viszont megeszek egy tepsi almasretest es 10 mogyoros csokit
de mi nem sutunk, Mary megveszi keszen, nagyon faszat lehet kapni
tudom nem olyan mint a hazi, de annyira olcso es jo, hogy mi vesszuk
2 dolog van ami nalunk nem keszult sutemeny es rantottcsirke
komigaut finish:)

Fenchurch68 2014.09.04. 11:51:20

Technikai megjegyzés: szilikonlap híján tépek két tepsi méretű sütőpapírt, az egyiken kinyújtom méretre az alsó lapot, papírostul be a tepsibe. Utána a másikon kinyújtom a felső lapot, tésztával lefelé ráborítom a töltelékre, és lehúzom róla. Mivel általában több tepsi készül egyszerre :), két papír elég.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.04. 18:28:40

@Kató néni: a 2. verziónál már én is így csináltam, szép egyenes is lett a teteje :)
@hagyma: nálunk a joint nem legális. de azért eszünk mogyoróscsokit :D almásrétest mi nem, de a meggyes és a túrós jöhet!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.04. 21:05:05

@AnicasubRosa: nalunk sem legalis
nade nehogy az mennyen at, hogy narkosok vagyunk:)
2-3-4 havonta egy joint gyogyszer
jo faradtsag ellen es a mi korunkban a szexet is javitja

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.04. 21:17:16

@hagyma: nyugi, nem az jött át :)

bááááár, néhány kommented....:P :DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.06. 02:33:12

na, milyen lett a kortes?

egyszer majdnem sutottem retest
nyari szunet, egyedul es olyan 10 ev kpruli kor
namost nagyi utan siman megcsinaltam a tesztajat a retesnek
profi modon elsore kinyuktottam a retestesztat, de komolyan
megtoltottem, ahogy kell
megcsinaltam a rudakat
de mielott a tepsibe tettem talaltam a spejzban sutoport es ugy gondoltam, ha sutopor, akkor suteshez kell, ezert a tepsit jo alaposan kisutoporoztam, majd ratettem a retesrudakat es betettem a gazsutobe
azutan kigyulladt a konyha

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 14:02:47

@hagyma: még nem értem addig és nem szeretem az egyhanguságot (hosszu u-val, csak ez másik gép, mint amirél írni szoktam és még nem találtam meg minden karaktert).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 14:09:11

egyébként közben átlépte a blog a 72 és fél ezer lapletoltést :)

Benikuty 2014.09.06. 14:28:16

@hagyma: a kortes pálinkáról van szó?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.06. 17:53:58

@AnicasubRosa: mert miota megjelentem, a rajongoim kovetnek
@Benikuty: Mary meg mindig emlegeti a jo Magyar palinkat, minden reggel 2 centessel nyitott:)
/na most meg ne kerdezd, hogy a 2 centes az amerikai penz vagy mennyiseg/

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 18:25:36

@Benikuty: elvégre kampány van :D
@hagyma: ezt most diplomatikusan rádhagyom :P :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.06. 18:42:52

@AnicasubRosa: majd ebed utan, meg ha elszivtam a pipamat, megittam a soromet, megettem a tepsi almaspitet, keszitek egy grafikont az altalam latogatott-3-4 topic hozzaszolasainak novekedeserol a megjelenesem utan
unorthodox illiberalis novekedes lathato
gyakran a forint is erosodik

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 18:55:43

@hagyma: nem akartalak elkeseríteni, de hónapok óta látható a növekedés, amióta - ha nem is minden héten, de elég gyakran - Index2 ajánlót kapunk :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 18:56:08

@hagyma: de a forint erősödését nem vonom kétségbe :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.06. 19:09:10

@hagyma: @AnicasubRosa: Hogy valaki milyen tájékozott a hazai friss híreket illetően...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.06. 20:18:19

@AnicasubRosa: na es szerinted miert kaptok?
naugye
elkeseredesrol szo nincs, lathatoan novelem a blog latogatottsagat es foleg szinvonalat
hetfon mit eszunk?
hetfon offos vagyok
holnap sajnos nem tudok megjelenni
@Mitzi von Küche: en amerikabol is a magyar tarsadalom utoeren tartom a huvelykujjam

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.07. 09:10:17

@hagyma: nem szoktuk előre elmondani, mi lesz a következő menü :) /ennek részben gyakorlati oka is van:előfordult már, hogy az utolsó pillanatban cseréltem /

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.08. 03:04:31

@AnicasubRosa: nade en akkoris megtudtam a csirkecombot mar ma, a tobbiek meg cask hetfon
hehe

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.10.27. 19:02:56

megsütöttem a múlt héten birsalma töltelékkel is: mézzel, kardamommal, reszelt citromhéjjal, csillagánizzsal fűszerezve,kristálycukorral megszórva a tetejét sütés előtt. Tán még jobb volt, mint a sima almás. (bár én elfogult vagyok a birsalmával:) )

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.10.28. 18:57:22

@AnicasubRosa: Köszi, vettem a lapot:) Következő piaci beszerzés: birsalma (és vargánya).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.10.28. 19:22:03

@Mitzi von Küche: neked sem a ruhás- vagy ékszerboltokat kell elkerülnöd, ugyanúgy mint nekem? :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.10.28. 19:59:01

@AnicasubRosa: Azért, ha táskák és cipők vannak a kirakatban, nem csukom be a szememet...
Mit szólsz a makkához?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.10.28. 20:25:44

@Mitzi von Küche: nagyon jó, én is ezt választottam volna :D
süti beállítások módosítása