recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gombás töltött csirkecomb

Mitzi von Küche

2014. szeptember 08. - Mitzi von Küche

Régi családi kedvenc. Azt hittem, mindenki ismeri, de kiderült, hogy korántsem - ezért itt a helye a Lepcsánkparty blogon. Ha sikerül friss, jó minőségű csirkecombhoz jutni, érdemes elkészíteni.

image_45.jpg

A blog olvasói tudják, hogy általában olyan ételeket posztolok, amelyek elkészítése viszonylag kevés munkával jár - ami pontosan megfelel egy magamfajta, meglehetősen elfoglalt egyén igényeinek, de a végeredmény igazán finom.

Lássuk akkor, hogyan készül ez a gombával töltött csirkecomb. Először is kb. 30 dekányi friss csiperkegombát megmosok, leszárítgatom, felvágom kisebb kockákra. Ha egy kis  vargánya is kerül bele, az sokat dob rajta. Olivaolajon fél fej felaprított hagymát fonnyasztok, picike pirospaprikával megszórom, hogy éppen csak enyhén rózsaszínű legyen, és mehet bele a gomba. Só, bors, fűszerezés - legszívesebben provence-i fűszerkeverékkel, egy gerezd fokhagymát préselek rá és fedő alatt mérsékelt lángon megpárolom - ehhez néhány perc elég. Ha megpuhult, átteszem egy keverőtálba, hogy hamarabb kihűljön, mert egy egész tojást is kell adni hozzá, meg némi zsemlemorzsát és egy kanál tejfölt. Nem tudtam ellenállni és egy kis fagyasztott '8 Kräuter' fűszernövény-keveréket is adtam hozzá, ezen kívül apróra vágott petrezselyemzöldet (és ha van, rozmaringleveleket is, amelyek különösen jól illenek a gombához). Összekeverem kanállal, látszik, ha a sűrűsége megfelelő lesz és ezzel a munka nagy része kész is.

 

image_43.jpg

 Következik az egész csirkecombok megtöltése. Mosás és papírtörlőn szárítás után ujjammal óvatosan fellazítom a combokon a bőrt. Vigyázni kell, hogy nem lyukadjon ki, de ha véletlenül így járunk, az sem nagy baj. Jól meg kell a nyílást tágítani, majd kiskanállal beletölteni a tölteléket. Próbáljuk a felsőcomb felé nyomkodni a tölteléket, hogy jó sokat tudjunk beletölteni, úgyis mindenki a tölteléket szereti a legjobban. Ha kimarad belőle, kis kupacban a hús mellé tehetjük.

image_44.jpg

Ha elkészültünk a töltéssel, fóliázott tepsibe tesszük a combokat, sózzuk, frissen őrölt borssal meghintjük és kis olivaolajat a tetejére spriccelve 180 fokra (légkeveréssel) előmelegített sütőbe tesszük. Én egy kis vizet is öntök alá a sütés kezdetekor és alufóliával lefedem, amit félidőben leveszek. Ekkor újra meglocsolom a combok tetejét egy kis olivaolajjal, és rövidesen már pirulnak is a gyönyörűségek.

A sütési idő a csirkecombok nagyságától függ, általában 60 - 80 perc körül van. Az eredmény ínycsiklandó. Legjobban talán a krumplipüré passzol hozzá (és nálunk tradícionálisan meggybefőtt).

image_46.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr605838169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.08. 03:18:37

elsore annyit mondok, hogy johet,
bar nem vagyok nagy gombas
a combok pont az izlesemnek megfeleloen megsultek-pirultak
ha a varganya sokat dob rajta, miert nem varganyabol keszul a toltelek eleve?
a krumplipuret ugy szeretem, ha a krumpli nincs megpucolva es ugy keszul

felenk is kedvelt etel

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 08:45:32

@hagyma: Vargányát akkor használunk, ha van - legtöbbször csak fagyasztotthoz jutok hozzá. Champignon-nal is tökéletes.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 09:07:47

@Mitzi von Küche: dettó. A gombákhoz nem értek, nem kockáztatok. Gombaszakértő van a városban, de fogalmam nincs, ki az. Piacra járni nincs időm (minden reggel rohanás a buszhoz), majd ha nyögdíjas leszek, ráérek. :)
Egyébként lehet, hogy nevetséges, de mi itt, vidéken ritkán jutunk hozzá bárányhúshoz, erdei gombához, egyéb nyalánksághoz, 40 km-t meg nem autózom a megyeszékhelyre két marék gombáért. Pedig imádom a vargányát, a laskát, de legtöbbször a csiperke kerül a fazékba. :/

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 12:14:56

ja, azt elfelejtettem: a töltött csirkecomb az jöhet :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 12:51:13

@AnicasubRosa: Én már ismerem a gombaszakértő(nő)t, szabadidejében a Nádas csárdánál lévő zöldségesnél segít.
A nagyobb baj az, hogy felénk nem is terem vargánya...

EZAZ! 2014.09.08. 15:50:18

no majd este talán veszem a bátorságot, és elküldöm azt, amit első blikkre írtam.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 16:41:05

@EZAZ!: A szerző érzékeny, tessék tekintetbe venni. (Továbbá azt is, hogy néhány hétig régebbi anyag kerül a posztba. Ha kibírom, akkor írok újat.)

Fenchurch68 2014.09.08. 17:34:09

Ez nagyon szép! Én akár a töltelékkel is megelégednék.
Majdnem ugyanez sül éppen, csak elemeire bontottam :)
(Csirkecombok, mellészórva gomba, hagyma, fokhagyma. A tegnapi főtt kukoricából maradt két cső, belehajítottam azt is, legyen nekem is mit enni.)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 18:47:54

@Kató néni: Köszönöm a dicséretet. A töltelék mindig népszerű, sokat kell készíteni, hogy mellé is jusson. Ez az elemeire bontott változat figyelemreméltó, meg is sütöm a héten.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 20:23:32

@Mitzi von Küche: én natúr ritkán sütök csirkét, szinte mindig @Kató néni:-féle mindentbele verziót készítek. Így minden alkalommal kicsit más, hol répás, hol hagymás stb. :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.08. 20:46:19

@AnicasubRosa: Nálam ez ritka verzió. Most agyalok, hogy holnap néhány szelet csirkemellel mit kezdjek abban a pár percben, amit a vacsorakészítésre tudok szánni.

Benikuty 2014.09.08. 21:54:40

@Mitzi von Küche: talán sózva borsozva vaslapon süsd hirtelen, aztán fektesd szélben szárított sonka szeletekre, locsold vajban futtatott koktél paradicsomokkal(félben vágva). Nem vész össze végén beledobott fokhagyma forgácsokkal. mellé sherryecetes olívaolajos rukolával, meghintve friss kakukkfűvel...
...holnap 350 kg kolbász a kihívás neve, jó éjt :)

Daró 2014.09.08. 22:42:14

Gyönyörű pirosra sült.
Mi pont a Mitzi-féle csirkés-vonalon mozgunk, főként miattam -ha van mellette valami, úgy érzem a hús fő, nem sül. Én pedig sültet akarok! (ugyanez csülökkel nem igaz, ott teszek mellé mindenfélét, úgyis sok idő kell neki - ugyanez igaz az oldalasra is
Egyébként nem tudom, más is csinálja-e úgy, hogy kockázott főtt tojást is kever a töltelékbe - nagyon szép lesz a textúrája tőle, érdemes kipróbálni.

Daró 2014.09.08. 22:43:13

@Benikuty: 350 kilóból mennyi kerül debrecenbe? Én vennék ha tudnám hol keressem!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.09. 00:09:47

@EZAZ!: nalatok mikor van este? tukon ulok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.09. 00:11:26

@Mitzi von Küche: kifilezni ha nem filzett, elore bepanirozni es hirtelen kirantani

2014.09.09. 04:11:53

Nem értem, miért kell elrontani a gombát csirkével?! :D

Benikuty 2014.09.09. 05:39:24

@Daró: sajnos semmi :(
de azért jó reggelt, naposat... :)

Benikuty 2014.09.09. 05:40:36

@little troll: Azért, hogy faszságokat kérdezhess! :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 08:19:52

@Benikuty: Arccal a sausage challenge felé!
@little troll: Van igazságod, ezt is egy gombás rántotta (pardon, rántottás gomba) felett olvasom :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 08:20:50

@hagyma: Olvastad a Kijevi csirkecomb posztomat itt, a Lepcsánkpartyn?

Fenchurch68 2014.09.09. 11:22:40

Segítség! Mit csináljak tizenkét tojásfehérjével?
A hétvégén jó étvágyú fiataloknak csináltam carbonarát, innen a maradvány. Süti nem játszik, mert kedvesem fogyni szeretne, de ha édesség van a háznál, nem tud ellenállni. Lefagyasztás sem jöhet szóba, mert az utolsó adag akciós harcsafilét is úgy tapostam már bele a fagyasztóba. Ötletek?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 11:40:13

@Daró: igen, anyukám, meg ha olyanom van, én is :)
@Benikuty: :DDD
@little troll: az ember egy állat, abból is a ragadozó fajta, tehát hús köll! :)

ildsisy 2014.09.09. 13:13:31

Megkérdezhetem mire gondoltál a jó minőségű csirke combbal kapcsolatban??? Mondjuk én tudom, hogy (mi lenne a jó minőségű...) de kíváncsi vagyok mire gondoltál.
Szerintem a jó minőségű a házi csirke, ami a kertben futkos és kukoricát eszik... városban vannak helyek ahol kapni, de sokkal drágább a szép sárga színű csirke, ha be nem festik valami festékkel... az biztos, hogy az én gyermekkoromban mikor falun nyaraltam, párja nincs annak a zsenge csirkéknek amit akkor ettem, rántva, levesnek, pörköltnek, vagy sütve. Viszont ha töltök csirkét, vagy cs. combot szoktam gombával is tölteni (bár ritkán, sajnos) Guszti nagyon a fotón a sült cs. combod! Éhes is lettem :)

Benikuty 2014.09.09. 13:26:02

@Kató néni: kend a hajadra, és alaposan masszírozd bele a fejbőrödbe...

Benikuty 2014.09.09. 13:29:04

@ildsisy: na, azt várhatod, hogy kukoricán felnőjjön, kell még neki egy-két cucc...
Ki az a Guszti? :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 13:33:30

@ildsisy: Egyetértek. Nekem Földesről szállítják a kapirgálósokat frissen vágva, tisztítva (és bizony nem extra sárga, csak normál). Az ízéről rögtön megismerhető a házi csirke.
@Daró: @AnicasubRosa: Sajnos, én nem kedvelem kemény tojással - épp ezért fejlesztettem ki a gombás tölteléket. Anyósom még sertéshúst is rakott a töltött csirkébe, nem volt egy könnyű étel, de felejthetetlen.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 13:37:09

@Kató néni: felvered fűszerrel, préselt fokhagymával és keményítővel, aztán lehet csirkemellet beleforgatni (nem kell előtte lisztbe mártani) és kisütni, ezt kapjuk a kínai kajáldákban illatos-omlós csirke néven. nagyjából.

Fenchurch68 2014.09.09. 18:50:17

@Benikuty: Erre külön félretettem belőle, sőt, még arcpakolásnak is :)
@AnicasubRosa: Köszönöm! Úgyis úgy ennék egy kis csípős káposztasalátát, legalább lesz mihez.
Megint fel lett adva a lecke, az ember hazajött egy háromkilós darab hátszínnel, hogy csináljak hagymás rostélyost... Ahhoz képest, hogy húsz évig vega voltam, azért ez szép kihívás. (A hagyma nem gond, az állandó feltét sárgaborsófőzelékre, szóval menni fog.)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.09. 20:20:51

@Mitzi von Küche: barátnőm szokott olyat csinálni, hogy a kiterített húsra olyan tölteléket tesz, aminek egyik alkotóeleme darálthús. two in one :)

Fenchurch68 2014.09.10. 11:16:52

@AnicasubRosa: Hűűű, ez a harcsafeldolgozás nagyon tetszik! (Én csak póriasan rádobtam egy kis vajra, só, bors, ráfacsartam egy citrom levét, aztán a végén a szaftba öntöttem némi tejszínt, meg a citrom héját. Nem volt rá panasz, de legközelebb szofisztikáltabb leszek. Volt itthon halfűszer-keverék, de szerencsére elolvastam felhasználás előtt, és a hozzávalók listájában második a nátrium-glutamát. Az engem szemkáprázással, egy órás beszédzavarral és brutális migrénnel büntet. Imádom a kínai kaját, de ha csak ránézek egy éttermi csípős-savanyú levesre, már forog velem a világ.)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.10. 20:00:00

@Kató néni: a kínai kaja nekünk is a gyengénk, de már a leves kivételével inkább megcsinálom. a Na-glutamát mellett még egy sima glutamát nevű cuccot is beletesznek (ha jól emlékszem a nevére), na ez az, amit az európai gyomor nem bír. :/ mondjuk, a saját készítésű kínai(utánzat, mert ők sem azt eszik, amit nekünk eladnak) legalább tutira cirke ;)
használd egészséggel a recipét és fejleszd tovább saját szátokíze szerint :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.10. 20:36:46

A nátrium-glutamát természetes formában sok mindenben benne van, amivel régesrégóta ízesíti ételeit az ember (pl. garum a régi római időkben - ez hasonlít a mai szardellapasztához, vagy akár a parmezánsajt is).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.11. 11:56:33

@Mitzi von Küche: azt sejtem, a zacskós levesbe nem a természetes formája kerül :(

Fenchurch68 2014.09.11. 16:53:24

@Mitzi von Küche: @AnicasubRosa: Szardella, parmezán, egyéb természetes előfordulásai jöhetnek minden mennyiségben, semmi bajom tőle. (Simán elélnék egy évig füstölt halon, parmezánon, szárzelleren meg egy kis fokhagymán.) De ha már éltetek meg olyat, hogy egy tál leves elfogyasztása után nem azt mondod, amit gondolsz - afázia - és még a fél fejed is nagyon fáj, akkor nem próbálkoznál többet. Szeretem a kínai kaját, csinálok magamnak, ha úgy adódik.

Fenchurch68 2014.09.11. 19:15:43

Ja, hát mondják, akik ismerik a kedvesemet :D
Lett egy kis vacsi. Gomba, paradicsom, paprika megtöltve fűszeres túróval. Mellé csinos nyers zöldségtál.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.11. 20:10:17

Én még a kínai tésztákat is jól megszórom ötfűszer-keverékkel, amiben egészen biztosan van Na-glutamát - de nekem nem árt, sőt.
Lehet, hogy írok is egyszer egy posztot régebbi Hong-Kong-i élményeimről (feltéve, hogy a fényképeimet digiztalizálni tudom), mert kóstoltam ott tücsköt-bogarat.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.13. 13:49:27

@Kató néni: a tálat mi sem főzzük, igaz nyersen sem esszük meg ;) :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.14. 15:52:42

@AnicasubRosa: mar miert ne lehetne megenni?
hat ott van hogy zoldsegtal
tehat zoldsegbol van a tal
zoldbabbol megfonod az aljat, kroberakod cukkinivel, hagymaval diszited

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.14. 18:58:12

@hagyma: én kérek elnézést, hogy nem sikerült szövegértenem :D
süti beállítások módosítása