recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Csülkös pacal úttörőgombóccal (AnicasubRosa)

2015. május 11. - AnicasubRosa

Azért (is) szeretem a grill- és bográcsszezont, mert ilyenkor a férjem gyakran mentesít a hétvégi főzés alól. Szent meggyőződésem, hogy ebben a férfiak verhetetlenek: igazán jó bográcsost ők készítenek. 

Napok óta csülköspacalra áhítoztam és eljő a vasárnap, amikor is az Úr ( F. úr, a férjem) megadta nekem.

Zsiradék, hagyma, pirospaprika, pár tekerés bors, kevés köménymag mozsárban összetörve, pár babérlevél, néhány gerezd fokhagyma, az előző este megabárolt 1 kilónyi pacal, egy csülök csontja és bőre felkockázva, így indult a remekmű. Amikor mindezek már félfővésben voltak, beletette a csülök felkockázott húsát, később egy paradicsomot és egy kevés hegyespaprikát.

Idő az kellett neki, de ráértünk. Míg a férj főzött odakint, én bent a saját gyerekemnek, meg három másiknak fasírtot és sültkrumplit sütöttem, mert azt el kell ismerni, a pacal elég megosztó étel: vagy imádja valaki, vagy szinte undorodik tőle, márpedig azt nem kockáztattam meg, hogy valamelyikőjük rosszullegyen. Közben a tarhonya is elkészült a tűzhelyen, én 3/4-éig főzöm, aztán bedunsztolom a letakart edénnyel együtt egy vastag plédbe, nem is ragacsos sem a rizsem, sem a tarhonyám.

A pörkölt olyan volt, ahogyan a nagykönyvben meg van írva: sóssága, pici csípőssége, íze volt és a csülöktől jó kis ragadós a sűrű szaftja. Fél karomat odaadnám, ha ilyet tudnék főzni! (Mondjuk, a fotón a tarhonya elég hóka, de nem akartam nagyon buherálni a képet, mert az idő sürgetett: vihar van és muszáj ma megírnom és beélesítenem a posztot, különben éhen maradtok hétfőn. Lesz, aki így is, de ízlések és pofonok....)

csülköspacal

Unokaöcsém végül saját indíttatásból, önszántából úgy döntött,megkóstolja, 11 évesen olyan adagot bevágott "kóstolónak", hogy még felnőttnek is becsületére vált volna. 3 órával később keresztfiam is megkívánta és tesztelte a pörköltöt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr657441596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2015.05.11. 07:17:51

a szalonna a lelke, az az Isten áldott szalonna! ...és grécskával, esetleg puliszkával, tarhonyán túlléptünk... :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.05.11. 09:04:22

Én viszont a tarhonyakészítés eme fortélyának örülök (máshoz nemigen tudnék hozzászólni...).
Az Úr tehát F. úr személyében megjelent a blog köreiben - várjuk egyéb alkotásait is!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.05.11. 10:57:32

@Benikuty: lövésem nincs, mi a grécska, a puliszkát pedig utálom.
@Mitzi von Küche: á, ő nem szakértő, látod, szalonna nélkül főzte meg a pörköltöt. mindjárt megyek is és azt a kevés maradékot kiadom a kutyának. :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.05.11. 12:27:51

@AnicasubRosa:
Hogy miert kellett elrontani a csulkot azzal az osszeszabdalt torolkozo darabokkal...nem is ertem... :(((

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.05.11. 14:40:05

@dömbi: törülköző, jó :))
@AnicasubRosa: Az úttörőgombóc pedig még csak most esett le...

Fenchurch68 2015.05.11. 17:31:57

Most ezen kicsit elgondolkodtam, még sosem ettem pacalt, de ez a képen nagyon jól néz ki. Végül is ha békát, osztrigát, velőt, rákot minden további nélkül megkóstoltam - sőt, a surströmminget is, és még ízlett is :) akkor miért pont a pacalt ne?
Úttörőgombóc a legjobb! Jól megpirítva, olyan igazi menzás-tarkán simán megettem üresen is.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.05.12. 10:23:32

@AnicasubRosa:
Koszonod szepen, nem vagy ehes!
Etelt nem utalunk, vagyis, de, csak szebben mondjuk :)))
Ugyis belekotnek akkor is :(
@Mitzi von Küche:
Jo hat, csak nem a csulokporkoltbe. Inkabb megtorolkozni...? :)

Hurri Kán 2015.05.12. 12:06:28

Pacal nélkül kérném! Tarhonya jó, de csülökhöz inkább nokedli. Esetleg sztrapacska.

Benikuty 2015.05.12. 14:15:38

@AnicasubRosa: a grécska rizs módjára megfőzött hajdina, a családban pont olyan jövevény, mint Szása, vele jött, aztán a cucc maradt...tele van élelmi rosttal, minden hasznos alkatrésszel, GI-je igen kedvező, szénhidrát tartalma alacsony. Nekem ezek a paraméterek fontosak, Neked nyilván nem, amiért akár irigyelhetnélek is, de inkább nem teszem, mert az csúnya dolog :)
Nagyon régről él bennem egy emlék, valamikor a hatvanas évek elejéről (jól értetted, ilyen sokáig eláll a szar), amikor Apám boldogan jött haza egy darab (1 db) szegedi olajos hal konzervvel, akkor öten ültük körül a konyhaasztalt, egy könyvelői fizetést kalkulálva...
Nem nagyon tetszett a hal illata, ekkor hagyta el a számat az a bizonyos szó, aztán az asztal alól vakartam elő magam égő arccal. Lehet vitatkozni a nevelési módszeren, azzal viszont nem, hogy soha olyat ételre nem mondtam. Lányaimnak elmondtam a maga idejében a történetet, elég volt, fenyegetés szóba nem jött.
Urad főzőerényeit eszemben nincs kisebbíteni, ezzel együtt a szalonnáról való indítás mindenképp teltebbé teszi az ízeket, persze nehezíti is. Én tettem volna, ő nem, hát elnézést, hogy említettem, és nem kukacoskodásnak szántam.
További kellemes blogolást kívánok a népes társaságnak!

Hurri Kán 2015.05.12. 14:47:37

@Benikuty:
Bizony, szalonnán való indítás jó! Az a járulékos előnye is megvan, hogy a kisült malac-chipset főzés közben tudom rágcsálni, így kb. 30 perccel később állok bele fejjel a kondérba :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.05.12. 16:23:03

@Benikuty:
@Hurri Kán:
Nalam tegnap volt szalonnacsipsz a keksajtos varganyas krumplileves melle.
Vendegunk, pedig magyar, csak nezte butan...vegen harc ment a szalonnaert. :)))

Ma meg szajhuzkodas lesz, mert a vasarnapi sult csirke maradekat kell megenniuk.
En meg majd rohogok :)))

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.05.12. 18:25:29

@Benikuty: Szása kásája? :)

Mindenkinek /ne haragudjok, de nincs erőm egyenként válaszolgatni/:
ezért mondtam (írtam): igencsak megosztó kis étel a pacal. de egy jó csülökpörkölt nélküle is megfőzhető bárkinek, bármikor. Gyerekkoromban ki nem álltam a zsíros részét, ma közelharcot vívnék érte. :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.05.12. 18:54:51

@AnicasubRosa:
En vagyok az orok gyerek nye-he-heee.
Gyere, nalunk mind a tied lehet harc nelkul :DDD

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.05.12. 22:06:51

@dömbi: én is szeretlek, de annyira nem,hogy veled akarjak szabadfogásbanbirkózni! :P :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.05.13. 08:33:27

@AnicasubRosa:
Velem biztos, hogy nem, mert en sem tudok olyat, legfeljebb a 2 emesztogodrommel :DDD
De, mondom, harc nelkul a tied a zsiros resz, mert ok sem eszik meg. :))) Csulok tobbi resze meg, aki kapja marja, illetve az erosebb kutya b...szik. :DDDD

EZAZ! 2015.05.18. 16:15:18

Pacalhoz tarhonya, ez nekem új.

A tarhonyát köretként marhapörkölthöz, tarhonyás hús formájában és pásztortarhonyaként ettem eddig, más nem is jut eszembe.

Köménymagos főtt krumplit készítek a pacalhoz.

Daró 2015.06.28. 13:12:58

Legközelebb küldhetsz, lemeózom.
süti beállítások módosítása