recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Steak gombával és paradicsomsalátával

Mitzi von Küche

2016. augusztus 15. - Mitzi von Küche

 Néha elcsábulok és veszek pár szelet steaket különleges alkalmakra: most két szép szelet argentin hátszínt kaptam, szépen szólóban csomagolva. A 28 napig érlelt húsok jó puhának tűntek, ők lettek kétszemélyes ebédünk főszereplői.

steak6.jpg

Az ebéd hozzávalói a húson kívül 30 dkg apró csiperkegomba és négy szelet hízott libamáj.
 steak1.jpg

A libamájszeletek kisütésével kezdtem, közben kevés olajon sütöttem-pároltam a megtisztított gombát pici sóval és apróra vágott friss rozmaringlevélkékkel.

steak2.jpg

A hússzeleteket sütés előtt besóztam, borsoztam, pici olajjal megkentem, majd újonnan beszerzett öntöttvas serpenyőmbe kerültek, amit kellően felhevítettem. Két perc kellett a hússzelet egyik oldalának és két perc a másik oldalnak, szigorúan ott állva és az órát nézve - a steakkel nem lehet viccelni.

steak3.jpg

 Sütés után egy tálba szedve, lefedve pihentettem néhány percig a hússzeleteket, amíg megsütöttem egy kis hasábokra vágott krumplit.

steak9.jpg

 

steak10.jpg

Felvágva látszik a hátszín csodás nedvdús belseje.

steak8_1.jpg

A hús kísérője még egy remek hagymás paradicsomsaláta is. A felkarikázott csemegehagymát besózva egy tálba raktam, rá a húsos szabadföldi paradicsomkarikák kerültek. Összekevertem és az egészet meglocsoltam balzsamecettel, egy löttyintésnyi extra virgin olivaolajjal, pici cukorral, majd egy kevés vízzel felöntöttem, végül kis borsot tekertem rá. Lefedve félórát állt a paradicsomsaláta a hűtőben - így értek össze jól az ízek.

steak5.jpg

Jóízűen megettük az ebédet, a végén jutott eszembe, hogy elfelejtettem a steakek tetejére tálalni a libamájszeleteket - így az lett a rendhagyó utóétel.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr310115914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása