recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Húsos derelye, ahogy Nagymama készítette

Mitzi von Küche

2016. november 28. - Mitzi von Küche

Ezt a több mint száz éves receptet Nagymamám sokszor készítette, olykor gyerekként segédkeztem is  neki. Mindig örültünk, ha pilmenyi - пельмени - készült, mert nagy családi kedvenc (Nagymama született orosz lévén autentikus is a recept).

hude5.jpg

Fél kiló átszitált liszthez két tojást adtam (a receptben csak egy szerepel), pici vízzel jól összegyúrtam, amíg rugalmas nem lett, majd két cipóba osztva lefedve pihentettem. Óvatosan lisztezett felületen vékonyra kinyújtottam a tésztát. Pohárral kiszaggattam a köröket - nem lévén pont megfelelő méretű pogácsaszaggatóm.

hude2.jpg

Fél kiló darált sertéshúst besóztam, borsoztam (mi nem tettünk bele hagymát, de természetesen lehet). A tésztaköröcskék közepére halmoztam egy mogyorónyi darált húst.

hude6.jpg

 Félbehajtottam a tésztát, összelapítottam a széleket,

hude3.jpg

 és a szélét összenyomva kis kalapkákat formáltam belőlük.

hude4.jpg

Lobogva forró sós vízbe raktam kb. 45 darab húsos derelyét (az elkészített tésztamennyiség felét) és bő 15 percig főztem, időnként óvatosan megkeverve. Ennyi idő alatt a hús jól megfő.

hude7.jpg

Ha elkészült, leöblítem. A tálaláskor a tányéron vajdarabokat szórok a tésztára, vagy kevéske olvasztott vajat öntök rá és pici ecettel vagy citromlével ízesítem.

hude9.jpg

 Régi, kézzel írott receptkönyvem harmadik oldalán található ez a recept, ahogyan Nagymama diktálta nekem egészen fiatal koromban.

hude8.jpg
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr9211984156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daró 2016.11.28. 18:16:39

Ó pilmenyi :-) még soha nem ettem de nagyon vágyom rá. Találkoztam két grúz sráccal, ők ódákat zengtek róla :-)
Imádom azt a kézzel írott könyvet, ha nem ismernélek azt mondtam volna simán bármikor, gondolkodás nélkül hogy mérnök vagy :-) r=3-5cm, és az informatív rajzok. (aki nem próbálta, nem tudja mennyivel könyebb rajzban elmondani vizuális gondolatainkat mint írásban - még ha mint én, valaki nem is tud rajzolni)

És a két grút srácról egy történet: az egyik ismerősöm, reggel izgatottan mesélte, hogy mindkét grúz gyereket Gyurinak hívják. Négy napig Dzsordzsizta is őket.
Én pedig, tudom disznóság, de nem világosítottam fel hogy nem a nevük, hanem Grúzia maga Georgia..

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.11.28. 19:12:48

Ó, ez nagyon kedvemrevaló recept és poszt! :-)
@Daró: ezt esküszöm, szinte hallom, ahogy mondod és előttem volt a kaján képed is közben :-D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.11.28. 19:18:35

@Daró: Azt hiszem, mindenképpen ez az év kommentje :))
@AnicasubRosa: Annyira, de annyira finom, el sem tudom mondani...
/A Daró képe igen kaján :) /

Daró 2016.11.28. 19:29:57

Megyek futni. Szorítsatok hogy el tudjak indulni :-) Lehet valami fogyiblogba'kéne járjak nem ide.
Ma este Andor csinálta a vacsorát a saját szakácskönyvéből :-) ( melegszendvics)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.11.29. 09:11:15

A régi receptkönyvemben azért ilyen részletes a készítés leírása, mert akkor még nem ismertük a tortellinit...
@Daró: Kiváló gasztro-tanítvány Andorka.
süti beállítások módosítása