recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gombás - ricottás ropogós quiche

Mitzi von Küche

2017. augusztus 07. - Mitzi von Küche

Egy kis franciás hangulat: ennek a sütőben sült, zöldséges-ricottás könnyű ételnek nehezen meghatározható a neve, talán a quiche felel meg legjobban. A quiche /ejtsd: kis/ francia töltött lepény, eredetileg Elzász-Lotharingiából származik. Volt itthon gombám, ricottám és tévedésből vett rétestésztám - hát ezt alkottam belőle.

go-ri9.jpg

A töltelék hozzávalói: 40 dkg apróra vágott csiperkegomba hagymán megpirítva, provanszi fűszerkeverékkel ízesítve és kihűtve, 25 dkg ricotta, két tojás, két gerezd fohagyma, kevés tejszín, 5 dkg reszelt sajt /Gouda/, petrezselyemzöld, só, bors.

go-ri1.jpg

 Habverővel összekevertem a ricottát a két tojással és a sajttal, belelöttyintettem egy kis tejszínt, hogy ne legyen túl sűrű, sóztam, borsoztam, belepréseltem a fokhagymát, apróra vágott petrezselyemzöldet és még egy kis provance-i fűszerrel megszórtam a franciás ízhatás kedvéért.

go-ri2.jpg

 Megolvasztottam előzőleg 5 dkg vajat. A kész réteslapokat egyesével egy tálra fektettem és laponként megkentem vajjal, összesen nyolc lapot.

go-ri3.jpg

 Kivajaztam két nagyobb és két kisebb szufflé-formát és kibéleltem a réteslapokkal. Beleöntöttem a keveréket, a tetejére parmezánsajtot reszeltem.

go-ri4.jpg

 Előmelegített sütőben (180 fok) kb. 30 percig sütöttem.

go-ri5.jpg

 Nagyon guszták lettek. Ez a két nagy adag igazából két-két személyre is elegendő lenne.

go-ri12.jpg

 Ez pedig két gyerekadag.

go-ri7.jpg

Nagyon finom, ropogós lett a rétestészta, a ricottás-gombás töltelék könnyű és ízletes. Egy kis kacsacomb is készült mellé a húsevők kedvéért. Egy kis kirándulást tettünk a francia konyhába.

go-ri10.jpg

 Önmagában is megállja a helyét ez a kis quiche. Meglepő tapasztalat: a rétestészta finomabb és könnyebb, mint a hasonló esetekben gyakrabban használt leveles tészta. Ezentúl ezzel fogok quiche-t készíteni - a zöldséges variációk száma szinte végtelen. Sőt, vendégek kedvéért egy nagy piteformában is készíthető és tortaszerűen szeletelhető. /Itt  ricotta helyett mascarponéval készült./

go-ri12_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr312667957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.12.03. 10:35:19

Gomba helyett cukkinivel, spárgával is elkészíthető, meg még kinek mit ajánl a fantáziája. Lényeg, hogy előzetesen kissé elő kell főzni a zöldségeket. Mindenféle sült hús mellé passzol - az ünnepi ebédlőasztal dísze lesz.
süti beállítások módosítása