recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Mézes-mustáros lazac

Mitzi von Küche

2017. szeptember 04. - Mitzi von Küche

A lazac mindig jó választás egy finom hétvégi ebédhez, akár vendégeknek is. Fontos, hogy a lazac friss és jó minőségű, lehetőleg szálkamentes legyen, a legjobb az egyenletesen vastag derék-részéből.

laz_uj2.jpg

Besóztam, borsoztam a lazac-szeleteket és ezúttal mustáros-mázas pácba tettem. A pác összetétele: két evőkanál méz, egy evőkanál bajor mustár - az édesebb íz miatt, egy evőkanál dijoni mustár - ez kissé csípősebb és fél citrom kicsavart leve. Ebben a pácban érleltem a halszeleteket egy-két óráig.

me-mu_laz1.jpg

 A sütőt előmelegítettem 180 fokra légkeveréssel, a halszeleteket kissé meglocsoltam finom olivaolajjal és a porcelántálban 40-45 percig sütöttem, az idő első felében alufóliával lefedve.

me-mu_laz2.jpg

 Isteni finom lett, új ízekkel gazdagodott a megszokott lazac. Egyszerűen spanyol krumplis tortilla-szeletekkel és természetesen zöldsalátával tálaltam.

me-mu_laz3.jpg


A következő alkalommal a mézes-mustáros pácban érlelt lazacszeleteket serpenyőben sütöttem mérsékelt tűzön, előbb lefedve, majd minden oldalán óvatosan megpirítva. Kiegészítésül néhány kisebb tintahalat is sütöttem mellé, fokhagymával ízesítve.

laz_uj1.jpg

 A Lepcsánkparty blogon ezen kívül még többféle variációban lehet találni lazac-recepteket  - lehet válogatni!

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1012726328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása