recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Sajtos csiga

AnicasubRosa

2018. szeptember 04. - AnicasubRosa

Nos, a sajtos csiga nem egy francia ételköltemény, bármennyire is felcsigáztam az olvasókat. Csak egy „dobjunk össze este egy kis kelttésztát” jellegű kalóriabomba, aminek a titka a könnyű tészta és a végtelen egyszerűség.

 

A hozzávalók a tésztához:

1 kg liszt

20 dkg zsiradék

1 tojás sárgája

2 kis pohár natúr joghurt (legutóbb az egyik joghurt helyett kefírt használtam)

¼ kiló túró

½ csomag sütőpor

1 dl langyos tejben felfuttatott, 3 dkg élesztő.

 

A tészta hozzávalóit robotgéppel összedolgozom, duplájára kelesztem, elnyújtom téglalappá, majd megkenem sajtkrémmel és megszórom apróra kockázott pritamin- és tv-paprikával, majd feltekerem, éles késsel felvágom és az így kapott csigákat kis újrakelesztés után megkenem felvert tojással, majd előmelegített sütőben készresütöm.

 

/Legutóbb a tölteléket megdúsítottam reszelt füstölt házisajttal és parmezánnal is, ami nem tette kifejezetten diétássá, úgyhogy nekem csak 1 db volt engedélyezve. Viszont aki nem olyan szerencsétlen, hogy egy gasztrofotó belájkolásától felugrik rá 3 kiló, az a tölteléket n+1 számú variációban próbálgathatja olivabogyótól füstöltszalonnán keresztül brokkoliig./

 sajtos csiga

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8514200139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tangó Suszter 2020.01.20. 13:33:39

Gondoltam itt a legjobb helye a következő infónak. Guglizzatok meg: őrségi sajtok. Többféle műhely van, érdemes böngészni.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.01.20. 19:14:30

@Tangó Suszter: Köszönjük. Hát persze, hogy ősrégi sajtoknak olvastam...
süti beállítások módosítása