recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Királydurbincs rókagombás mártással

Mitzi von Küche

2013. október 22. - Mitzi von Küche

Itt van az ősz, itt van újra... s vele a gombák, a kedvenceim. Könnyű a hegyvidéken, erdő mellett élőknek, csak kiszaladnak, leszedik, s frissen (a megfelelő gombaismeret birtokában!) elkészíthetik. Nagyobb városokban nem ilyen egyszerű a gomba beszerzése - feltéve, ha nem kizárólag az egész évben kapható egyen-csiperkét szeretnénk enni. Adott a helyi piac vagy vásárcsarnok, ahol nem is mindig a legfrissebb gombák, ámde bizonyosan igen magas árakon szerezhetők be. Továbbá adottak a különböző boltláncok üzetei, ahol meglepő módon olykor jó minőségű és friss áru szerezhető be. Ez a gusztusos sárga rókagomba egy ilyen üzletből való.

IMG_3668.JPG

Mivel csak 25 dekát vettem belőle, kevés volt gombalevesnek vagy főételnek adni öt fő részére, így adódott az ötlet, hogy a gyönyörű királydurbincsok mellé fogom elkészíteni körítésnek, mártásnak, ki hogyan óhajtja.

Felaprított fehérhagymát olajban fonnyasztottam, majd rádobtam a megmosott és kisebb darabokra szeletelt rókagombákat. Pár percig pirítottam, majd aprított rozmaringlevelekkel, sóval, őrölt rózsaborssal és egy gerezd zúzott fokhagymával ízesítettem. Fedő alatt pároltam néhány percig, majd megkóstoltam. Úgy éreztem, hogy egy kis provence-i fűszerkeverék meg egy leheletnyi cukor nem árt neki.

IMG_3671.JPG

Amikor puhának éreztem a gombát, megszórtam egy pici liszttel, majd egy kis tejfölt adtam hozzá, ezzel még összerottyantottam pár percig. (Általában tejszínt használok ehhez az ételhez - de mit csináljak, ha vasárnap nem volt otthon. Ezért már csak nem megyek boltba...)

IMG_3675.JPG

A royal durbincsokat megmostam (mivel tisztítva, lepikkelyezve vettem, azzal nem kellett foglalkoznom) és sóval - citromlével behintve félórára állni hagytam. Ezután olivaolajjal kissé belocsolt sütőpapíros sütőlapra helyeztem, a hasukba fokhagymás fűszervajat raktam és kívül-belül megszórtam citromfüves halfűszerrel. A halak tetejét is meghintettem olivaolajjal és amikor itt volt az idő, mehettek a grill alá. Összesen kb. 15 percet töltöttek a grillsütőben (forgatásos, 1. fokozat) és már el is készültek. Imádom, hogy olyan gyorsan elkészül ez ebéd ezzel a módszerrel!

Ezalatt volt idő egy kis mediterrán kuszkuszt forró vízzel leönteni. Ez a körítés hamar a kedvencemmé vált, mert semmi teendőm nincs vele azon kívül, hogy leforrázom és egy kis vajat keverek bele.

Ilyen lett a végeredmény.

IMG_3676.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr755554032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.22. 11:13:46

Nos, ez volt az a gomba, amitől nekem már napok óta csurog a nyálam,mivel a még meg nem jelent posztokra rálátok és vesztemre ezt is megnéztem idejekorán :)
Egyébként azt is imádom mind a halban, mind a gombákban, hogy minimál fűszerezéssel is finomak :) sőőőt...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.22. 11:46:03

A durbincs önmagában is nagyon finom hal, nem kell agyonfűszerezni és hamar el is készül. [Éhes vagyok...]

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.22. 13:40:59

@AnicasubRosa: Ami késik, nem múlik (most éppen akciós a M.-ban)...

EZAZ! 2013.10.22. 19:39:42

Egész jó lett Micike, a rókagomba intenzív ízére gyerekkoromból emlékszem, talán gombapaprikásként ettük galuskával, nyilván ezért nem jön be számomra a bánatos szemű durbincs és a kuszmusz mellé, de sebaj, előbb-utóbb nyilván elkészül a pár évvel ezelőtt megígért paella. 8/10

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.22. 19:56:11

@EZAZ!: Valakinek nagyon jó a memóriája...
Régóta tervezem, a címe is megvan: "Valenciai paella".

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.22. 20:44:22

@EZAZ!: elegem van abból, hogy kicsit elkezdek fogyni, erre jössz ezzel a gombapaprikás-galuska kombóval és most mennem kell nézni valami kaját, mert megveszek :/ áááááááá!!! :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.23. 22:42:40

brákó, brékó, jelentkezzetek,mert nem szeretném, ha valaki azt hinné, gombamérgezést kaptatok! :P:D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.25. 16:37:12

@AnicasubRosa: Az Index2 címlap elüldözte a kommentelőinket?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.25. 20:47:28

@Mitzi von Küche: SZERÉNY véleményem szerint semmi köze a két dolognak egymáshoz. ill. aki akarta, már észrevette, hogy ott a poszt.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.01.30. 19:45:12

Holnapi ebéd lesz a grillezett királydurbincs kuszkusszal. Sajnos, ilyenkor nincs rókagomba, helyette salátakeverék gránátalmával.
süti beállítások módosítása