recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Olasz mozzarellás húsgolyók

Mitzi von Küche

2020. október 07. - Mitzi von Küche

 Ez az étel egy szintézisból született: néhány régebbi receptemet, meg a tévében több olasz főzőműsorban látottakat dolgoztam össze, kiváló eredménnyel. Több olasz jellegzetességet rejt a cserépedény: a húsgombócok olaszos ízesítését, a sugót, azaz a paradicsomszószt, a zöldfűszereket, a parmezánt és a mozzarellát.

olaszhusgo8.jpg

 50 dkg darált sertéshúst egy tojással, apróra vágott fél hagymával, két fokhagymagerezddel és kevés zsemlemorzsával gyúrtam össze. Ízesítettem sóval, borssal, egy citrom reszelt héjával, némi friss, apróra vágott petrezselyemzölddel, frissen reszelt pecorinoval és szárított oregánóval, kakukkfűvel. Vizes kézzel nagyobbacska gombócokat formáztam belőle és rövid ideig a hűtőbe raktam. 

olaszhusgo1.jpg

 Olivaolajon körbepirítottam a gombócokat.

olaszhusgo2.jpg

 Kivettem, félretettem a gombócokat és ugyanabban a serpenyőben megdinszteltem fél hagymát, hozzáadtam egy doboz passatát, azaz passzírozott paradicsomot, két gerezd fokhagymát, sót, borsot és egy evőkanál cukrot. Alacsony tűzön pár percig összeforraltam a szószt.

olaszhusgo3.jpg

 Egy másik serpenyőben olajon átpirítottam egy karikákra vágott padlizsánt.

olaszhusgo4.jpg

 Cserépedénybe raktam a padlizsánszeleteket, mindegyikre egy húsgombóc került és leöntöttem a paradicsomszósszal.

olaszhusgo5.jpg

 180 fokon légkeveréses sütőben 20 percig sütöttem, majd megszórtam frissen reszelt pecorinoval.

olaszhusgo6.jpg

 5 perc múltán már a befejező lépés következett, a karikára vágott mozzarellával befedtem a húsgombócokat. 

olaszhusgo7.jpg

 Még 5 perc és isteni illatok közepette el is készült az olaszos finomság. Közben rövid makarónit főztem ki mellé. 

olaszhusgo9.jpg

 Nem a magyar paradicsomos húsgombóc ízeit kaptuk, hanem jól érződött az olaszos hatás. Ami meglepő volt, hogy mennyire jót tett a reszelt citromhéj a húsgombócoknak. Sajnos, a friss bazsalikomlevelekkel elfelejtettem megszórni, pedig micsoda szín- és ízhatás lett volna! Na, majd legközelebb - mert lesz legközelebb!

olaszhusgo12.jpg

Az étel egyik ihletője egyik kedvencünk: a Melanzana parmigiana, a Pármai padlizsán volt. Íme, a Lepcsánkparty saját receptje: https://lepcsankparty.blog.hu/2014/08/25/parmai_padlizsan_mitzi_von_kuche

olaszhusgo11.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr916217242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása