recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Spenót, gomba, tofu, brokkoli, miegymás

2024. március 19. - AnicasubRosa

Perpillanat visszafogtam a húsfogyasztást, az okok a nagyérdemű számára lényegtelenek. Amikor nem a mirelit pizzát tolom (igen, vessetek a vérmókusok elé!), akkor könnyű, gyors kis ebédeket dobok össze, lehetőség szerint, ahogy ma is. Kevés vajon bébispenótot, shitake gombát és felcsíkozott laskagombár sóval, borssal, reszelt fokhagymával összepároltam, tofut kockáztam bele, majd tejszínnel felütöttem és voilá! Na jó, elárulom, titkos mikkentyűként reszeltem bele citromhéjat, de eskü, kibírtam, hogy semmivel ne cifrázzam túl! A galuska volt a torta a habon. 

Két körrel rámentem ma délben, meg holnapra megvan az ebédem. Spenóttal és gombával amúgy hetekig ellennék, úgyhogy csinálhattam volna akár dupla adagot is..vagy triplát...vagy....akármennyit is, nem jutna ebek harmincadjára. 

 spenot_gomba.jpg

 

Amit még igazán imádok, bármilyen formában, az a brokkoli. Egyszerűen még nem volt olyan, hogy kiábrándultam volna belőle.  A minap néhány fej gombát töltöttem meg puhára párolt, összetört, fokhagymás tejföllel, kevés baconnel és sajttal krémmé dolgozott brokkolival, aztán huss, be a sütőbe. 

 

gomba_brokkilkrem.jpg

 

Amúgy meg ha hétvégén néhanapján délben reggelizem, akkor ez van: 

 avokados_reggeli.jpg

Így múlatom az időt a konyhában... és ti?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2118357797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2024.03.20. 09:49:58

Nagyon jó a kombináció /bár én a tofut kihagyom/.

Tangó Suszter 2024.03.22. 09:10:26

Két avokádókrémet kevertem össze Bamixolt :-)) előző napi resztelt májjal. A zöldég nem is érződik, többet is elbirt volna.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2024.03.23. 08:59:25

@Tangó Suszter: Mozzarella bármikor, ha bivaly. Avokádó szintén bármikor.

Tangó Suszter 2024.03.24. 19:05:25

Ugy látom, nem a kutya az ember legjobb barátja. Mint illetekest kerdeztem Sámlit, a szomszéd kutyájat, mi a bánat az ő harmincadjuk. Valamit ugatott, de nem értem,igy trónfosztottam , helyere ültettem Guglit. Az tudta. Apropó, van ilyen nevű kutyu? Rengeteg kütyü van amit nevként adhatnánk a kutyuknak. Hé Pendrájv ne pisáld le a fotel lábát!

Tangó Suszter 2024.03.25. 22:55:36

A deli reggeli....fiatal hagyma, paradicsom, uborka, tofu. De mi az a piros a tofukockán? Hártyavekony paradicsom?? Ha hust nem eszel. Nem baj. Sütottek neked barant?

Tangó Suszter 2024.03.29. 12:16:41

Bár a lábviz ami kellemes Husvétkor szerepel, mégis inkàbb Áldott Ünnepet kívánok.! :-)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2024.03.30. 08:45:43

@Tangó Suszter: Viszont kívánjuk, a Lepcsánkparty blog minden kedves olvasójával együtt!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2024.03.30. 16:00:45

@Tangó Suszter: A hártyavékony paradicsomot a brokkolikrémes gombán látod, a tofu pedig eltűnik a spenótos-gombás cuccban, ha mégis látod, mehetsz vadászpilótának! ?
Áldott húsvétot mindenkinek!

Tangó Suszter 2024.03.30. 20:53:03

@AnicasubRosa: A rakott gomba képe oké, az utolsó képen fehér kocka valamin két különbözö színü valami van
Az mi?
süti beállítások módosítása