recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Fejtettbab-gulyás

Mitzi von Küche

2020. szeptember 30. - Mitzi von Küche

Friss fejtettbab rövid ideig kapható a piacon, érdemes vadászni a nagyszemű fajtára, mert nagyon jóízű gulyást tudunk vele készíteni, ami jólesően felmelegít ebben az őszi időben.

fejtbab8.jpg

 Ezt a több színben pompázó fejtettbabot frissen használtam fel a gulyáshoz, de szükség esetén fagyasztható is.

fejtbab1.jpg

 Itt láthatók a fejtettbab-gulyás főszereplői: a bab és a kockára vágott marhacomb.

fejtbab2.jpg

 Kiolvasztott sós és egy kevés császárszalonnán dinsztelt hagymára tettem a húst és körbepirítottam az elektromos kukta sütés /Fry/ üzemmódjában. Hozzáadtam két termetes gerezd fokhagymát, fűszereztem sóval, borssal és pirospaprikával. Éppen csak egy löttyintés vízzel eresztettem fel és párolás /Stew/ üzemmódban 25 percig pároltam.

fejtbab3.jpg

 Közben megtisztítottam a zöldségeket és karikára-kockára vágtam őket.

fejtbab4.jpg

 Kieresztettem a gőzt az okoskuktából: így nézett ki a pörkölt.

fejtbab5.jpg

 Hozzáadtam a fejtettbabot és a répát, petrezselyemgyökeret, zellert, karalábét, petrezselyemzöldet. Került bele még egy felvágott paradicsom és fél paradicsompaprika is. Felöntöttem vízzel a maximum jelzésig, sóztam és borsoztam, még egy hagymát és két gerezd fokhagymát tettem a leveshez, majd lezártam a tetőt.

fejtbab6.jpg

Ezúttal húsz perces főzőprogramot választottam /Stew/. Megvártam, míg magától leereszt a gőz, csak azután nyitottam ki az okoskukta fedelét. 

fejtbab7.jpg

Eltávolítottam a zöldeket, majd egy kellően nagy fazékba átöntöttem a babgulyást, amely a hűtőben éjszakázott. Tapasztalataim szerint így érik jól össze. Finom is lett. 

fejtbab9.jpg

 Hozzávalók: 50 dkg kockázott marhacomb, 50 dkg nagyszemű fejtettbab, 4 szál sárgarépa, 3 szál petrezselyemgyökér, fél-fél zeller és karalábé, petrezselyemzöld, 1 paradicsom, fél paradicsompaprika, 2 fej hagyma, 4 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, pirospaprika.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr5816207170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása