recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

A melengető székelykáposzta

Mitzi von Küche

2020. november 18. - Mitzi von Küche

 Ebben a borús novemberi időben, amikor napot már régen nem láttunk és 6 fok fölé nem bír emelkedni a hőmérséklet, ekkor van szükség a jó melengető ételekre. Szerencsére beugrott a székelykáposzta ötlete, amit már nagyon régen nem csináltam. Volt itthon savanyúkáposzta a piacról, meg szép sertéscomb. És itt a szuper elektromos okoskukta is, ami minden főzési időt lerövidít - hát akkor hajrá!


szek_kap6.jpg 

60 deka sertéscombot kockára vágtam, és mangalicaszalonna kiolvasztott zsírján, meg egy fej fonnyasztott hagymán megkapattam minden oldalát.

szek_kap1.jpg

 A húst csak picit sóztam, a pirospaprikával bőkezűbb voltam, kapott még vagy 10 szem egész feketeborsot, két összenyomott gerezd fokhagymát, meg egy jó hintésnyi őrölt köményt is. Következett az étel főszereplője, a savanyúkáposzta. Kicsit kimostam, hogy ne legyen túl sós és összekevertem az edényben a hússal. Még egy szeletelt paradicsom került a kukta belső edényébe.

szek_kap2.jpg

 Felöntöttem vízzel addig, hogy majdhogynem ellepje.

szek_kap3.jpg

 Az okoskuktámat  egy 35 perces párolás programra állítottam, így készült magas nyomáson a székelykáposzta. Amikor a gőz spontán távozott és a kukta fedeje nyithatóvá vált, ez a látvány fogadott.

szek_kap4.jpg

 Semmi továbbit nem kellett az étellel tenni, csak egy jénai tálba átrakni.

szek_kap5_1.jpg

A tejföl hozzáadása a tányéron történt, nálunk ez a szokás. Van, ahol már belefőzik az ételbe a tejfölt, de így ízlés szerint adagolható. Számomra mindig pikáns érzés, ha a hideg tejföl rákerül a forró ételre. És természetesen másnap a legfinomabb, amikorra jól összeérnek az ízek - ahogy hajdanában Petőfi kortársa, a névadó Székely József is szerette.

szek_kap7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr4216283486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása