recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Kagylós spagetti

Mitzi von Küche

2021. március 03. - Mitzi von Küche

Általában nyáron szoktam mediterrán jellegű ételeket készíteni, hogy a délvidéki ételek mellett legalább a meleg idő emlékeztessen azokra a régen látott kedves tájakra. Ám miért ne lehetne hűvösebb időben is hasonló finomságokat készíteni és enni - ha egyszer szeretjük?

6651334d-d5cb-4a95-bcf0-eca77e7dc05f.jpeg

 Ilyen csomagolásban többször is el lehet csípni friss, nagyméretű feketekagylót az üzletekben. Másfél kilós csomagolás, 4-6 fő részére is elegendő adag.

7178c0a2-50d8-4f0d-8356-5f50248946e8.jpeg

 A legfontosabb a kagylók előkészítése és tisztítása. Többször alaposan átmossuk, a kiálló szálakat, szakállakat leszedjük, a nyitott kagylókat finoman megütögetjük, ha bezárul, rendben, ha nyitva marad, nem használható.

7c9fe510-ec07-4032-b014-fa0ea1a1b84f.jpeg

 A kagylók főzőlevének elkészítésével folytatjuk. Kell hozzá egy jó nagy edényben feltett pár kockányi vaj, 2 - 2 nagy fej hagyma és fokhagyma, két babérlevél, 4-5 deci fehérbor /esetleg egy kis víz/. Jól összeforraljuk.

60390e42-b4c7-449e-a866-9fa0385cb11b.jpeg

 És már mehetnek is a kagylók a forrásban lévő főzőlébe. Lefedjük és 3 - 4 percig főzzük - gőzöljük a kagylót, néha meg-megrázogatva az edényt. Ne keverjük kanállal, ki ne jöjjön az értékes kagylóhús a héjából.

d026c55a-c255-413b-aad8-6f84f68f6d25.jpeg

Közben megfőzzük a spagettit és összekeverjük a kagylóval. Jól összerázzuk.

7f6e4a29-e464-4c3c-8a71-65b751b3d4be.jpeg

Frissen kell tálalni és elfogyasztani. Melegíteni nem lehet, mert a kagylók kemények lesznek. Fontos, hogy ha tálaláskor zárt kagylót találunk, ne fogyassszuk el. Most minden oké volt és csak egy jó adag frissen facsart citromlére volt még szükség, hogy élvezhessük a mediterrán finomságot. Az összevágott petrezselyemzöldről elfelejtkeztem, de anélkül is isteni finom volt a spagetti és a kagyló párosa.

39ab9009-8b19-4b42-aa2d-b1d9c86cbe15.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr416351246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2021.03.03. 20:20:29

Végre egy jó kajás poszt a neten! ;) Van kérdésem, és véleményem is :) A kérdésem: 1,5 kg kagyóhoz valóban kettő nagy fej vörös- és kettő nagy fej fokhagymát használsz? Én a tejszínes ciderben főtt kagylóhoz 1 fej vöröshagymát, és 4 gerezd fokhagymát szoktam tenni, csak ezért kérdezem. Ettől édesebb, krémesebb lesz?
A véleményem pedig: tudom, hogy szereted a tengeri herkentyűket (ahogy én is). Az elmúlt hetekben a Spar bővítette a választékát friss tengeri dolgokkal, köztük "friss" feketekagylóval is. Nos, az........ pasztőrözött, és vízzel felöntött, tehát ha esetleg azzal kacérkodsz, hogy jól néz ki, és megveszed, szerintem ne tedd, mert semmi íze, és mivel már előfőzött, így ízesíteni sincs értelme, mert az ízeket kifőzik belőle, és semmi tenger íz sincs bennük. Én már belefutottam, elcsábultam és kipróbáltam, csak ezért mondom. Az általad feltett kép Lidl, ott normális, nyers kagylókat szoktak árulni, én is ott szoktam venni ;)
A poszt jó, kéééééérek belőle én is ;)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.03.03. 21:35:03

@motoroskonyhaja: Köszi. A hagymák mérete relatív persze, de inkább középnagyok voltak és finom krémes ízt adtak (nem csípős, hanem ún. gulyáshagymát használok). A Lidl-ben először vettem feketekagylót, általában a Metroban szoktam /ott talán jobban meg vannak tisztítva/.

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2021.03.04. 09:57:15

A friss chilit ki nem hagynám, persze "de gustibus"... :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.03.04. 15:18:11

@nagypapi: Tálaláskor chilipehely van a tányérok mellett. Valóban: de gustibus...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.03.14. 21:28:28

@Mitzi von Küche: Feketekagylót a Metroban, vagy az Aldiban. A Lidl beli kagylókban nagyon pici a hús :(
A madarasban akciós a vörös tonhal. Most táraztam be 3,5 kg-os filét tisztítva a csodahüttőbe :)
Ma tonhal tatár volt az ebéd a gyerekseregletnek, előételnek garnéla karika édes csili mártogatóssal:) Jól élünk, amióta nem költünk annyit ...

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.03.14. 21:30:11

A spagettis kagylóra először vongole-ra gondoltam, de a kép feketét mutatott. Nagyon jó az ízesítése, szívesen enném.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.03.15. 09:36:38

@Andrass9: Spaghetti alla vongole - imádom, amióta gyerekként először ettem Olaszországban! Sajnos, idehaza nagyon ritkán kapható. Ez a feketekagyló eléggé húsos volt, az ízesítését szeretjük, de néha eszembe jut a Ciderben vagy pláne a Calvadosban főtt kagyló...
Köszi a tonhalas tippet, utánanézek!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2021.03.15. 20:33:18

@Mitzi von Küche: Vénuszkagyló van a Metroban ... ha elég vastag a pénztárcád :(

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.03.16. 09:39:05

@Andrass9: Próbáltam, de a nyomában se járt az olasznak...
süti beállítások módosítása