recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Spenótos-ricottás tészta csőben sütve

Mitzi von Küche

2020. november 04. - Mitzi von Küche

 A spenót, a ricotta, meg a fokhagyma három jóbarát. Együtt feldobnak mindent ételt, különösen, ha tésztáról van szó. Most konkrétan olasz fusilli a kiindulópont, Pugliából, tehát nem a kunkori fajta, hanem az orsó alakú tészta. A tésztaételek ízén sokat emel, ha még a sütőben is átsütjük őket, jóféle sajttal megkoronázva - így készül a csőben sült tészta.


spen-ric6.jpg

 Fagyasztott leveles spenótkockákat kiolvasztva egy kis olivaolajra tettem dinsztelni, két-három gerezd fokhagymával kísérve, sózva, borsozva.

spen-ric1.jpg

 Közben megfőztem a fusili tésztát al dente-re és egy olivaolajjal kikent jénai tálba öntöttem.

spen-ric3.jpg

 Rákerült a spenót, majd kb. 15 dekagramm ricotta. Elkevertem, némi tejszínnel és a tészta főzővizéből kb. két kanálnyival hígítottam.

spen-ric4.jpg

 Megreszeltem a pecorino romano-t.

spen-ric2.jpg

 A tészta tetejére öntöttem a sajtot.

spen-ric5.jpg

 Előmelegített sütőben kb. 25 percig sütöttem 180 fokon, az első 20 percben fedő alatt, hogy ki ne száradjon, majd fedő nélkül, hogy kapjon egy kis színt is. 

spen-ric7.jpg

 Önmagában is kitűnő, laktató a spnótos-ricottás fusilli, de egy kis garnélarák mellett még jobban mutat.

spen-ric8.jpg

 A sütőben jól összeérik a spenót, a ricotta és a fokhagyma. 

spen-ric9.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr3816223428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása