recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Oldalas sütőzacskóban

Mitzi von Küche

2021. december 30. - Mitzi von Küche

A hideg időszakban kellemesen melengető ételekre vágyunk, az új év közeledtével pedig sertéshúst illik fogyasztani. A finom sertésoldalas egy jó krumpifőzelékkel nagyon jól tud esni. 

A csont nélküli sertésoldalas-darabot sóval, borssal, őrölt köménnyel ízesítettem és az oldalas jó barátjával, a fokhagymával is jól bedörzsöltem.

ff1db12f-3072-4b2e-82fe-d0f2dc99b025.jpeg

 Sütőzacskóba tettem - ami az én egyik barátom a konyhában - a hús mellé raktam még egy fej félbevágott fokhagymát, melléöntöttem egy deci vizet is és lezártam. Ki is lyuggattam a tetejét, ahogy kell.

4b53399c-d96b-4d86-bc23-511d25651a71.jpeg

 A sütőben 180 fokon, légkeveréses funkción kb. egy órát töltött.

9876c370-da8e-4ed7-bc81-a167a460bfbb.jpeg

 Ekkor felnyitottam a sütőzacskót és a sütőt grill-funkcióra állítva még kb. 5 percig pirítottam az oldalast, hogy egy kis színt kapjon.

f7dffd6e-b77d-4af8-8904-256b7fc4422f.jpeg

 Nem a szokásos, sütőben szinte szárazra sütött oldalas volt a cél. A fő szempont volt, hogy ne legyen száraz a hús. A sütőzacskóban való párolva sütéssel ezt remekül el lehetett érni.

c24ede85-ff7f-40f8-8753-d6a41a0f5416.jpeg

 Időközben a krumplifőzelék is elkészült, babérlevéllel és egy kiskanál ecettel ízesítve, kis tárkonnyal és petrezselyemzölddel megszórva.

3d15ca56-ab73-473c-8a78-59408a90ad6f.jpeg

 Igazi komfort-étel, kellemesen puha, zaftos, ízletes oldalassal. Így is lehet oldalast készíteni.

592c9892-23b2-4658-9d68-4d43b571c1a6.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1916776310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kumari aki Nilüfer 2021.12.30. 10:15:30

Évek óta csak zacskóban sütök oldalast, vizet nem öntök alá, és nem lyuggatom ki a zacskót,Félidóben fordítom zacskóstól.Pirosra sül, omlós, ha van benne porc, az is vajpuha.

kocsmagomba 2021.12.30. 18:32:36

Szép.

Baj, hogy én inkább a krumplifőzelék pontos receptjét kérném el? :)

Tangó Suszter 2021.12.30. 19:59:49

Már sütöttem zacsekban, de nem volt heuréka érzés. Nem tudom mitől jobb, mint a tepsi széle alá gyűrt alufólia takarás. (Vajon ez a kommentem is eltűnik, mint legutóbb Gombának küldött válasz emoji.)

Kissiki 2021.12.30. 22:06:54

Az oldalas csonttal az igazi. Vajon mi az a sütőzacskó és miért kell? Az oldalashoz türelem kell tepsi, fűszerek és jó sütő. A türelem a legfontosabb, mert lassan kell sütni.

Kedélyes Paraszt 2021.12.31. 08:11:07

@Kissiki: @Tangó Suszter: en is alufoliaval letkart tepsiben csinálom. Egy nagy pohár fehérbort szoktam aláönteni. A végefelé leveszem a fóliát és egy csiliszósz-medvehagymapesto-mustár keverékkel szoktam megkenni.

Muhammad Balfas 2021.12.31. 08:59:17

Ha oldalas, akkor nálam a konfitálás a nyerő. Lassú, de megéri.

degeco 2021.12.31. 09:25:14

“ az új év közeledtével pedig sertéshúst illik fogyasztani.”
Na, ezt meg melyik illemtan órán tanícsák?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.12.31. 10:17:05

@Kissiki: @Kedélyes Paraszt: @Muhammad Balfas: Lehet így is, meg úgy is. Ez az én variációm, aki nem bírja a zsíros dolgokat. A sütőzacskó jó dolog.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.12.31. 10:19:15

@degeco: RÉgi magyar népi hagyomány, persze, nem előírás. Pl. nálunk újévkor gyöngytyúkleves és kacsacomb lesz, pedig a baromfit nem ajánlják újévkor...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.12.31. 10:19:51

@Tangó Suszter: Ez látható, de a múltkorit én sem láttam /lehet, hogy az emojit nem kedveli a blogmotor/.

Kissiki 2021.12.31. 10:46:58

@Mitzi von Küche: Az oldalas zsíros, mert kb a fele eleve szalonna. Pontosan ezért kell lassan, nyugodtan alacsony hömérsékleten kisütni a zsírját anélkül, hogy kiszárítanánk. A zacskóban gondolom valami ázott főtt tocsogós dolog lesz, olyan mint a napközis kaja. De az igazi oldalashoz semmi köze. De mindenki egye ahogy szereti.

kocsmagomba 2021.12.31. 13:31:47

Látom összefújta a szemetet a szél megint, ahogy fél napig címlapos volt a poszt. :D
Nem a képet nézik, amiről gyakorlott szemem azonnal megállapítja az oldalas állagát, ízét, hanem a zacskót szidják. Meg a bloggert. És ezeknek szavazati joguk van. Félelmetes.

@Tangó Suszter: @Mitzi von Küche:
Nem kell aggódni. Itt nem látszik a hangulatjel, ezen a blogoldalon, DE nekem be van állítva, hogy kapjak értesítést a válaszról e-mailben, nos ott látszik, ha megnyitom az e-mailt. Tehát láttam a válaszban a hangulat ikonokat, amit Tangó Suszter küldött, és örültem, hogy jól szórakozik. :)

Naszóval: krumplifőzelék receptje? ;)

kocsmagomba 2021.12.31. 14:05:37

@Kissiki:

Egy kicsit segítek, oszt vagy érted, vagy nem.
Olyan oldalast nem sütünk, aminek a fele szalonna. Mert az szalonna és nem oldalas.
Az oldalast sütés előtt megszabadítjuk a hentesek által profitéhség okán rajta hagyott zsíros rétegektől, és a száraz húsrészektől is, amik nem valók sütésre. (ld. még BBQ oldalas előkészítése)
Ezekből a leeső részekből én darált húst csinálok, kiváló fasírt alapanyag. Fele zsír valóban.

Nos, ezután sütünk oldalast, bárhogy, ahogy szeretnénk.
1. tepsiben, takarás nélkül, nagyon lassan, csak annyira, hogy még roppanós maradjon a hús, imádom, ilyenkor csak só-bors, de a családom meg nem eszi, csakhogy ezt könnyű figyelmetlenül odaszárítani, elcseszni
2. fóliával takarva a tepsit, ez majdnem olyan, csak forróbb lesz a hús belseje, puhább, és csak úgy működik, ha tele van pakolva a tepsi, ez vagy összejön vagy nem, nagy figyelmet igényel, de lehet mellé pakolni hagymákat, zöldségeket, nem rossz ám az
3. sütőzacskós megoldás, ebben különösen jól el lehet bújtatni az aromás fűszereket, amiknek az íze nem illan el, van aki ezt szereti, illetve nem igénye
4. BBQ ezt el ne magyarázzam...
és
5. ha más nem bele kell dobni gulyáslevesbe vagy savanyú káposzta közé, nem lesz rossz, főleg a 'nyúlját', amit van képük oldalasként eladni.

6. a konfitálás és/vagy szuvidálás az oldalas esetében bűncselekmény.

egyébként az oldalas különféle részei nem egyformán alkalmasak mindenre, én mindig egész oldalt veszek meg, és szelektálom

kérdésekre jövőre válaszolok :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.12.31. 15:27:32

@kocsmagomba: Nagyra becsülöm a hozzáértő emberek építő jellegű kommentjét.
A krumplfőzelek: megfőzöm a felkarikázott krumplit sóval, szemes borssal, két gerezd fokhagymával és két babérlevéllel ízesített vízben. Tejfölös liszttel behabarva újraforralom, majd ecettel és sz. e. cukorral állítom be az ízét. Apróra vágott petrezselyemzölddel és tárkonnyal megszórom a tetejét tálalaskor.
Boldog új évet kívánok!

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2021.12.31. 17:23:57

Gratula, szép munka!
Bár csak ehetnék!
Boldog Újévet!
süti beállítások módosítása