recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Spenótos csirkemelles gnocchi sütőben

Mitzi von Küche

2018. február 19. - Mitzi von Küche

Egy különösen borús szombati napon valami zöldre vágytam ebédre és eszembe jutott a spenót. Volt is egy doboz passzírozott fagyasztott spenót a hűtőben, találtam még gnocchit, meg persze egy csirkemell-filé is akadt és hopp, már meg is született az ebéd ötlete: spenótos gnocchi csirkemellel sütőben egybesütve! Na ez igazán a ronda és finom kategória...

spe_gno6.jpg

A kiolvasztott, lecsepegtetett spenótot pici vajon feltettem párolódni egy doboz tejföllel, két gerezd fokhagymát préseltem rá, megsóztam és borsoztam, pici cukorral is ízesítettem. Hozzáadtam a gnocchit is, egy kevés vizet melléöntve, így együtt párolódtak néhány percig. A gombóc hamar megpuhul, villával ellenőrizzük.

spe_gno1.jpg

 Eközben a megmosott, csíkokra vágott csirkemellet vajon megsütögettem, csak egy kis só, bors és némi provanszi fűszerkeverék kíséretében.

spe_gno2.jpg

 És már következthetett is a lerakás egyik kedvenc francia porcelántálamban. Alulra a spenótos gnocchi, rá a csirkemell.

spe_gno3.jpg

 Egy tojássárgát elkevertem egy doboz tejszínnel, kicsit megsóztam, még egy gerezd fokhagymát adtam hozzá és a tálba öntöttem. A tetejére pedig frissen reszelt parmezán került.

spe_gno4.jpg

180 fokra melegített sütőben 25 - 30 percig sütöttem a keveréket, hogy az ízek jól összeforralódjanak. Szépen megpirult a teteje: a sütőből kiáradó illatok biztatóak voltak.

spe_gno5.jpg

 Nagyon finom lett a spenótos gnocchi - azért a húskedveló férfiak nem elégedtek meg a benne lévő csirkemellel, ők kaptak még néhány szelet sült húst is mellé.

spe_gno8.jpg

Hozzávalók 5 - 6 személyre:

1 csirkemell

1 doboz mélyhűtött spenót

1 tasak olasz gnocchi

1 kis doboz tejföl

1 doboz habtejszín /250 g/

1 tojás sárgája

parmezánsajt reszelve

só, bors, cukor, provanszi fűszerkeverék, fokhagyma

És itt egy másik gnocchis recept a Lepcsánkparty blogunkról:

http://lepcsankparty.blog.hu/2017/05/08/rakott_csirkemell_gnocchival_feher_es_zold_spargaval

 


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr4913656280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2018.02.20. 09:10:17

Kellemes, könnyű fogás, tetszik! De: gyári fűszerkeverék gáz, sütés megöli a parmezánt.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.02.20. 11:34:34

@Benikuty: Ha a kizárólag szárított zöldfűszereket tartalmazó /egyébként Provence-ból hozott/ keverékem gáz, akkor hiába folytattuk le erről a vitát mintegy öt éve, még az ántivilágban...

Benikuty 2018.02.20. 20:26:41

@Mitzi von Küche: Ha Provence-ban vetted, akkor biztos jó, főleg, ha rajtad volt a "Helyi vagyok, nem túrista" póló megfelelő nyelvű változata :D
Azért, mert eltelt öt év, még nem változott meg a véleményem az előre csomagolt fűszerkeverékekről. Vonatkozik ez a parmezán sütésére is.
Valamit félreérthettem, mert azt hittem, azért teszel ki valamit a blogra, hogy akinek véleménye van, az elmondja. Elnézést a tévedésemért!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.02.20. 20:58:28

@Benikuty: A sülő parmezán illata isteni, ki nem hagynám...
süti beállítások módosítása