recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gombás csirkemellcsíkok apró trükkökkel

Mitzi von Küche

2018. november 27. - Mitzi von Küche

 Hétköznap is gyakorta kell ebédet főzni - a házhoz szállított vagy étteremből hozott menüt minden kényelme mellett hamar megunja az ember, az ízekről nem is beszélve...  Ha van néhány szabad percünk, érdemes egy gyors, házias ízű ebédet készíteni, figyelembe véve egyéni szempontjainkat (például diéta, stb). A csirkemell sovány, a gomba egészséges és finom - tehát megfelel a kívánalmaknak - akkor hajrá, hamar üssük össze az ebédet.

37073c44-737c-4435-9a57-446d2e10468a.jpeg

A csirkemell finomabb belső részét vastagabb csíkokra vágtam, besóztam, borsoztam és zúzott fokhagymával összekeverve állni hagytam egy kis ideig. A csiperkegomba héját lehúztam /mindig leveszem, a könnyebb emészthetőség miatt/. Pár vargányakockát kivettem a mélyhűtőből.

b9735411-4da0-424b-a810-44bfea2eb773.jpeg

 Aprított, étolajon dinsztelt salottahagymán megpirítottam a csirkemell-hasábokat minden oldalukon. Hozzáadtam a nagyobb darabokra kockázott csiperkegombát és egy kevés vizet. Lefedve pároltam pár percig, ezután mehettek bele a vargányakockák, amelyek minden húsételt képesek megbolondítani - 1. számú trükk. Újabb pár perc párolás következett, majd óvatos kóstolás: kis utánasózás, pár tekerésnyi provanszi fűszerkeverék és ha van, friss fűszernövény-levélkék: a rozmaring vagy kakukkfű mindig jót tesz az ízeknek - még egy pici trükk.

cbaed891-2597-4f43-ac08-895fb38b1d46.jpeg

 Amikor a hús már puha, két evőkanál tejfölt adtam hozzá, amivel még jól összeforraltam a gombás húst.

4b36f006-5d7a-49af-bc71-704874a28748.jpeg

 És végül még egy trükk, amire nemrég jöttem rá: egy kávéskanál cukrot keverek a mártásba, majd egy kis citromlevet facsarok rá - kész felfrissülés, az édes és savanyú ízek egyensúlya feldobja az ételt.

22402b52-f440-4552-9bba-6743f4c8b1b3.jpeg

Időközben a mikróban 10 perc alatt elkészült a rizs - negyedóra alatt minden kész és sokkal finomabb lett, mint a dobozos ebéd, ami jóval többe is került volna...

95f616bb-b0e0-460a-a530-c64daf321752.jpeg

 Hozzávalók két személyre: 40 dkg belső csirkemell, egy kisebb fej hagyma, egy gerezd fokhagyma, 4 nagyobb csiperkegomba, néhány kocka fagyasztott vargánya /ha van friss, még jobb/, két evőkanál tejföl, friss kakukkű vagy rozmaring, provanszi fűszerkeverék, egy evőkanál cukor, pár csepp citromlé, só, bors, étolaj /vagy zsír/.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr4814288465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása