recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Pisztráng ázsiai beütéssel

Mitzi von Küche

2013. október 14. - Mitzi von Küche

Az ötlet alfaállapotban jött: vasárnap reggel, felkelés előtt… Mi lenne, ha a sokszor készített és szeretett pisztrángot másféle módon sütném? A gondolatot gyors körülnézés követte délelőtt a spájzban, mi rejlik a polcokon – ezúttal semmi recept-előzmény nem játszott szerepet, ez eredeti, kizárólag saját kútfőből.

A két szép pisztrángot megtisztítottam, besóztam és citromlével meghintettem.  Később egy kis citromfűvel is megszórtam kívül-belül (egyelőre csak szárított ázsiai citromfüvem van, de nagyon szeretnék igazi thai citromfű növényt szerezni).

P1.JPG

 

A sütéshez kókuszzsír-kockákat tettem egy ovális jénai tálba, erre fektettem a halakat. A hasüregbe azért némi vaj is került, egy felkarikázott lime mellé. Köré ázsiai zöldségkeveréket tettem: bambuszrügy, mungóbab-csíra, shitake gomba, pár szem zöldborsó, apró karfiolrózsák, némi sárgarépa és lime-darabkák. A pisztrángok tetejére is vajdarabkákat vágtam, egy kevés vizet öntöttem alá, majd fóliával lefedve ment a 180 fokra előmelegített sütőbe.

            Félidőig lefedve, majd fedetlenül, összesen jó félórát sülögettek a nagyobbacska pisztrángok, az utolsó pár percben a grillet is rákapcsoltam, hogy jó ropogós legyen a bőre. (Meg is pirult szépen.)

P2.JPG

A körítés thai tészta saté mártással. A saté mártáshoz mogyoróvaj (földimogyoróból), kevés kókusztej és mogyoróolaj szükséges, a főtt tésztával jól összeforgatva. Finom, kissé édeskés ízű.

p3.JPG

 

Finom, könnyű halétel lett a végeredmény, új ízekkel, némileg fúziósan kevert ázsiai módra.

p4.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr495538412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.14. 09:41:01

Némi kiegészítés: kissé megpirult a pisztrángok bőre, szerintem a szárított citromfű miatt - de az íze kitűnő lett...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.14. 09:54:02

Anci, elvileg a Kotányi féle szárított ázsiai citromfű azonos azzal amit szeretnél frissben. Ha rálelsz valami bótba, olyat válassz, amelyik alján van 1-2 kóbor hajszálgyökér. Az megmarad ha elülteted. Nálunk kapható, majd viszek neked, csak azt kell kitalálni, hogy ne elszáradt formában kapd meg. D
Szuper étel, simán repetáznék is belőle.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.14. 12:12:37

@Mitzi von Küche: fene bánja azt a kis pirulást! :)
@dömbi: vadászom, vadászom :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.14. 16:01:15

@dömbi: A posztban finoman céloztam is rá, hogy szeretnék én is egy thai citromfű növényt...
@AnicasubRosa: múltkor a Metroban kaptam.
@medvedr: Köszi!

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.14. 16:08:19

@Mitzi von Küche: Elkerülte a figyelmemet? Bocs.Ha viszek Ancinak, viszek még egyet, ez nem gond, de az még mindig nincs megoldva, hogy kerül oda élve?
@AnicasubRosa: Állíts neki csapdát. DDD

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.14. 18:12:28

@dömbi: Nagyon köszönöm! Legjobb, ha egy citromfű-bokor mögé rejtőzve érkezel.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.14. 18:48:33

@dömbi: nem szokásom, tudod ;)
@Mitzi von Küche: azért ezt elképzeltem és nagyon röhögök. Mitzi, a lehető legváratlanabb pillanatokban dobsz be egy-egy ilyen poént :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.15. 05:12:26

@AnicasubRosa: @Mitzi von Küche: Úristen! Furcsa volt a posztban 1-2 részlet, de csak ma hajnalban világosodtam meg, hogy ezt nem Anci követte el.
Gondolkodtam, hol van a hasukból a töltelék, a bőrkéjükről a mandulaforgács?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.15. 07:53:46

@dömbi: ne izgulj, a múltkor egy fb-oldalon meg fordítva történt: az én posztomra hitték, hogy M. írta :) de mondtam, hogy majdnem "családban marad" :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.15. 11:41:35

@dömbi: Hogy hányfajta pisztráng van a világon (meg a LP blogon is)...
@AnicasubRosa: :))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.15. 11:53:07

@Mitzi von Küche: @AnicasubRosa: Őszintén! Nektek feltűnt egyáltalán, hogy félrebeszélek?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.15. 13:44:06

@dömbi: Hát persze, mert Anicának ígérted a bokrot :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.15. 18:50:57

@dömbi: nekem nem,mert én már megszoktam :P :))))))))))))
@Mitzi von Küche: nekem megverésen kívül már a fél világot ideígérte, mentségére legyen mondva, hozott is nekem szappant, narancs- és gyömbérmarmeládot, indiai fűszerkeveréket...úgyhogy remélem, nem ígéri meg egyszer, hogy elhozza nekem a svejci hegyeket, mert az előbb-utóbb valakinek feltűnik :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2013.10.15. 19:08:36

@dömbi: Ez lesz az - imádom szárítva is, hát még milyen lehet frissen...
@AnicasubRosa: Nekem elég lenne, ha magát hozná...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.15. 19:53:45

@Mitzi von Küche: A szárítottnak közel sincs olyan tiszta üdítő íze, mint a frissnek. Azért el kell menned egész Délkelet-Ázsiáig, vagy valakit megkérni, hogy hozzon onnan. Amit nem ott termesztenek annak sincs az a nagyon jellegzetes íze-illata, de a szárítottat felülmúlja.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.15. 19:58:19

@AnicasubRosa: Olyan szegény nem vagyok, hogy ígérni ne tudjak. Az okos fejemmel van a baj, öntörvényűen csak azt jegyzi meg, amit akar. DDD
Tudod ez a tipikus eset lesz, mikor az Anica jön a hegyhez!!!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.16. 10:26:43

@dömbi: a fejeddel semmi baj, a mondat máűsodik felével nem vitatkozom :P :))))
@Mitzi von Küche: elfelejtettem mondani, de most mondom: a gomba is gyönyörű. és egyre többször állapítom meg magamban, hogy Darónak igaza van a szabadtéri, természtes fénynél történő fotózással kapcsolatosan.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.16. 17:22:55

@AnicasubRosa: DDD

Mikor lesz a töltött pisztrángod? Már nagyon várom!!!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.16. 18:50:38

@dömbi: ne türelmetlenkedj már! :)

@Mitzi von Küche: áááááááááááááááá, ez a hátránya, hogy rálátok a még meg sem jelent posztokra :D nem baj, legalább várják a többiek is a szép fotót ;)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.16. 19:06:44

@AnicasubRosa: Azt csinálok amit akaroook, és nem vagyok türelmetlen!!
De, H O L V A N A T Ö L T Ö T T H A L???

A szép fotón túl a leírást is várjuk.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.16. 21:05:35

@Mitzi von Küche: ahogy @dömbi: -t elnézem,lassan nyugtatót is fényképeznünk kell a posztokhoz :DDDD

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2013.10.17. 10:02:41

@AnicasubRosa:
Szervusz Dömbike, és nagyon vigyázz magadra az úton, és siess vissza!

Mire megjövök, itt legyen a töltött dög!!! Többször nem mondom! DDD

süllőcske 2013.10.17. 14:20:53

Puff! Királynői halacka, vigyázz, mert bekap a süllőcske!

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2013.10.17. 21:57:13

@dömbi: toppantottál is a kis lábacskáddal? :P :DD
@süllőcske: ahányszor erre úszik a süllőcske, attól a mi pisztrángjaink biztonságban vannak...

süllőcske 2013.10.19. 08:30:40

@AnicasubRosa: Az áramlási viszonyok nemigen kedveznek a nagy cikázásnak. Különben is, ez a ragadozócska idejövet már belakott egy csucsu töltött pisztrángból. Egy kedves hölgyismerősöm sütötte, nevezett Anica.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.22. 14:34:12

a mi mai pisztrángunk:
indafoto.hu/collectioneditor/610419
Pisztráng gombával, a halak hasüregét berbere fűszer,édeskömény,kubebabors, egy gerezd fokhagyma, kis vérnarancs leve és héja mozsárban összedörzsölt keverékével kentem meg, és snidlinget és fodros petrezselymet raktam a hasukba, meg két-két kis barna csiperkét :)
azért egy kis rántott ponty is került mellé, meg édesburgonya püré, amiről mindhárman megállapítottuk,hogy köszönjük, a következő 30 évben nem leszünk rá éhesek.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.22. 16:45:16

@AnicasubRosa: Remek ötlet a vérnarancs a halhoz, na meg a spéci fűszerek...
(Az édesburgonya-püré viszont ezek szerint nem nyerő? )

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.22. 17:49:06

@Mitzi von Küche: nekünk nagyon nem :( biztosan azért, mert kerestük benne a megszokott ízt, pedig nem is krumpli, de nekünk túl édes.
süti beállítások módosítása