recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Gyöngytyúkmell tűzdelve

Mitzi von Küche

2014. február 10. - Mitzi von Küche

Baromfimellet egészben sütni rizikós dolog, a gyöngytyúkét meg pláne. A sovány, koleszterinszegény hús nagyon egészséges, de senki nem szeretne száraz és íztelen darabokon rágódni. Hogyan oldhatnánk fel ezt a dilemmát?

Az én gyöngytyúkom többi része egy kitűnő leves alapanyaga lett, de ezt a nagyobbacska mellet túlzásnak éreztem belefőzni, ezért önálló ételt kreáltam belőle. Azt tudtam, hogy a szalonnával tűzdelés jót szokott tenni a soványabb húsoknak. Így tettem ezúttal is: jó házi fehér sós szalonnával megspékeltem a mellet.

Többedik ünnepnap lévén nem volt nagy választékom a hús körítését illetően, de krumpli meg alma azért mindig van itthon, ők lettek a gyöngytyúkmell kísérői.

image_25.jpg

Egy közepes méretű sütőzacskóba tettem a tűzdelt, megsózott és befűszerezett húst, köré a megtisztított, félbevágott krumplikat és a cikkekre vágott almát raktam. A zacskóba kb. fél deci vizet öntöttem, ebben párolódik az étel, majd a zacskó lezárása után pár lyukat ejtettem hústűvel a zacskón, hogy a gőz távozhasson.

Előmelegített sütőben 180 fokra tettem a sütőtálat és egy óra hosszat sütöttem. Azaz az utolsó öt percben kinyitottam a zacskót, hogy a tyúkocska bőre még egy kis színt kapjon.

image_24.jpg

Látszott, hogy puha és zaftos lett a hús. Tálra rendeztem, felvágtam, köré raktam a krumplit, almát.

image_22.jpg

Finom ízű, zamatos és puha lett a végeredmény, bár az alma íze nem érvényesült eléggé (lehet, hogy savanykásabb fajtát kellett volna választanom). Legközelebb birsalmával próbálom, amit most nem kaptam a piacon.

image_23.jpg

Hozzávalók: 1 gyöngytyúk melle egészben

                     5 dkg sós szalonna

                     60 dkg burgonya

                     2 savanykásabb alma

                     só, bors, fokhagymás fűszerkeverék

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr795720179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.10. 08:48:45

Amikor olvasom, mindig eszembe jut, hogy újév napján készült ez az étel. Pillanatok alatt összekészítettem, ment a sütőbe és a bécsi újévi Strauss-koncertet már zavartalanul hallgathattam.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.10. 09:21:42

én automatikusan füstölt szalonnáért nyúlok, ha lágyítani, zaftosítani akarok valami száraz húst, de most, hogy belegondolok, mintha anyám is sós szalonnával tűzdelné a szárnyasmelleket.
Mindenesetre jól hangzik a recept és jól néz ki az étel, szinte érzem az illatát és ízét. :) gyerekkorom óta nem ettem gyöngytyúkot...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.10. 12:53:16

@AnicasubRosa: En sosem ettem, es nem is fogok, de ha hozzam vagjak, elkeszitem.
Egyszer probaljatok ki a tejben sutest. Barmilyen szarnyassal mukodik, Isteni finom, es meg veletlenul sem lesz szaraz.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.10. 21:12:17

@dömbi: mi gyongyilevest ettunk anno, de az elmult 15 evben nem is igen lattam, hogy valaki tartott volna.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.10. 21:54:09

@AnicasubRosa: az enyém is a Metroból származott, de azért finom volt. Bár lehetne baromfiudvarból szerezni!

Hurri Kán 2014.02.11. 00:11:31

A jó ég tudja miért, de nekem műanyagban sütés valahogy nem áll össze. Inkább ott állok fölötte, locsolgatom, akármi, de zacskóban akkor sem :)

@AnicasubRosa: @dömbi:
Ha a füstölt szalonnát is beáztatom a tejbe, úgy egészen jó lesz? ;)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.11. 08:31:54

@Hurri Kán: Evodsz velem?

@AnicasubRosa: Tudod, onszantambol nem megyek ilyesmik kozelebe sem. Felenk lehet kapni, kuldok neked ha lesz megfelelo szeljaras.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 08:46:37

@Hurri Kán: Speciális hőálló anyag, régóta használom, amikor itthon még nem is árulták. Szerintem jobb, mint az alufólia. Meg aztán időt lehet spórolni vele, amiből mindig kevés van.

Hurri Kán 2014.02.11. 09:16:28

@dömbi:
Igen ;)

@Mitzi von Küche:
Elhiszem. Akkor sem szeretem a műanyagot.

Daró 2014.02.11. 10:57:18

@AnicasubRosa: Mondjuk faterom? Bár az lehet hogy őt nem láttad :-)

Nálunk kel már vagy 15 éve szezononként 30-40. Gusztustalan kis jószág, rikácsol meg repül, de a levese verhetetlen.
A levesben főtt hús pedig sósan, borsosan újrasütve, tepsiben, zsíron, mellé petrezselymes krumpli vagy rizs...

Egyébként én mellpárti vagyok.

Már ha nőjihölgyekről beszélünk, szárnyasból a szárnya, háta, gérbice, esetleg a combja :-D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.11. 11:17:20

@Daró: Gerbice? Mi az?

@Hurri Kán: Lyujjj te kis Szelvesz.

@Mitzi von Küche: Alufoliaval mi a baj?

Daró 2014.02.11. 11:24:04

@dömbi: Igazából az is a háta, ha a hátát kettévágod, (mi ketté szoktuk) akkor a nyek felőli rész.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 12:13:46

@Daró: őt tényleg nem láttam, de ezen infók alapján, amit közöltél, lehet, hogy megkörnyékezem :D
ja, ha kettévágod, akkor nyekk :D
@dömbi: Dömbi, te hazahordanád nekem fél Svájcot :D
@Hurri Kán: a füstölt szalonnát semmi nem rontja el :))))

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 13:10:21

@dömbi: Az alufóliával az alumínium a baj (akárcsak a régifajta kuktákkal).
@Daró: Ha lenne majd eladó, gondolj rám :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 18:41:55

@Mitzi von Küche: azt gondolom,ha annyira gyilkos dolog lenne az alufolia, a mai egeszsegmanias vilagban tele lenne vele a sajto, mondjuk orvosi szaklapokat nem olvasok, ez igaz.de gyogyszereszemet megkerdezem. Bar annyi karosnak mondott dolgot megeszubk, megteszunk,hatha nem az alufolia visz a sirba :-)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 19:00:57

@AnicasubRosa: Az alumíniumot újabban összefüggésbe hozzák az Alzheimerrel, na de ki emlékszik annyi mindenre :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.11. 20:02:57

@AnicasubRosa: Nem mindegy mi visz a sirba? Az elet halalos.

@Mitzi von Küche: Alufolianal mennyivel jobb a sutozacsko, vagy a sutopapir foleg ha meg tapadasmentes bevonat is van rajta? Na, ezzel kellene tisztaba kerulnom.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 20:35:20

@Mitzi von Küche: az elhízást meg a stroke-kal,mégis eszünk jóétvággyal egy csomó mindent, pl. sooooook-sok tésztát :)naugye? :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.11. 20:36:09

@dömbi: nemi úton terjed és 100%-ban halállal végződik :D

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2014.02.12. 07:19:19

Kedvet kaptam a gyöngytyúkhoz. Eddig csak levesben volt meg. Emlékszem gyerekkori gyöngytyúk levesekre,amik nem jöttek be, míg néha magam nem csináltam. No úgy mindjárt más volt.
Hasonlóan voltam a galambbal.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.02.12. 08:58:32

@AnicasubRosa: Sok tésztáról szó sincs, csak alkalmanként, hogy ne csak krumpli, rizs, krumpli, rizs legyen a körítés. Nem értem, miért ez a véleményed.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2014.02.12. 11:44:38

Nagyon szeretem a gyöngyöst, az utóbbi 10 évben karácsony táján mindig kerül az asztalra.

Debrecenben a Nagypiacon rendszeresen árulnak tisztítva, onnan szokott származni.

De hogy mostanában galambot honnan? De régen ettem, fiatal koromban viszont nagyon sokat.

2014.02.12. 11:56:13

@PO: talán ezek a telefonszámok tudnak segíteni húsgalamb ügyében is. Ha jól sejtem Hajdúböszörmény nem lehet messze tőled. Vagy Bújváros. Azt hiszem ezt a böszörményi fickót láttam már tv-ben is.
Ha beválik valami, nekem is szólj! Én is keresem.

2014.02.12. 12:23:10

@PO: galamb innen rendelhető, magyar húsgalamb.

www.rozmar.hu/termek/galamb-400-500-g-db

persze jobb lenne frissen.

Ez lehet még érdekes. Jó cikk. Például Hajdúszovát. A szováti kék, húsgalamb. Hátha onnan.

www.pointernet.pds.hu/ujsagok/agraragazat/2013/04/20130704092725188000000317.html

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.12. 18:37:18

@Mitzi von Küche: mi pl.tul sok kenyeret, peksutemenyt eszunk,ezzel most szembesultunk, amikor csak negynaponta eszunk szenhidratot. Osszeszamoltuk,mennyit eszunk belole most es mennyit ettunk meg belole korabban 4 nap alatt.oriasi a kulonbseg.ettol fuggetlenul imadom a friss,langyos peksutemenyt :-) @hajdulaszlo (volt hajdul): @PO: @pizzaszeletvágó: ugy latom, mindenkinel elohozza a gyongyi a gyerekkori emlekeket es ez tok jo :-)

Hurri Kán 2014.02.12. 18:53:14

@PO:
A Lehelen árulnak galambot. Vigyek jövő héten? ;)

2014.02.12. 20:45:23

@AnicasubRosa: @PO: Minden szép, csak a link maradt le:

www.mgksz.hu/egyesuletek.html?m=4&t=6

itt lennének elérhetőségek galambászokhoz

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.13. 12:19:29

@pizzaszeletvágó: és találtam benne helybelit is, kösz. :) azt tudom, hogy egyesület van nálunk, csak valamiért azt gondoltam, díszállatokat tenyésztenek...

2014.02.13. 15:56:19

@AnicasubRosa: én is azt gondolom, hogy főleg dísz és verseny galambokat tenyésztenek, de ha valaki tud segíteni, ők biztosan.
Mifelénk a közelünkben sincs cím!

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.13. 16:15:39

@Hurri Kán: Nana, 1 sotetebb szinut, de toltott ne legyen. DDD

@AnicasubRosa: Na, a trakizas ott is fustbe ment terv lett.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.13. 17:33:48

@pizzaszeletvágó: attol,hogy a listaban nincs cim,meg talalhatsz/unk galambaszt. Melyik telepules kornyeke erdekelne?
@dömbi: miert???

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.02.14. 15:32:07

@AnicasubRosa: Szerinted megis miert???
Onszantambol odamegyek ahol ....baszokkal (le se irom) kontaktusba keverednek,heeee???

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.02.14. 17:24:42

@dömbi: Évikém, neked nem kell tollas jószág közelébe menned, nyugi :D

Hurri Kán 2014.02.19. 14:09:21

@dömbi:
Sosem viszek ellenőrizetlen galambot, izé, árut :D
süti beállítások módosítása