recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Egzotikus rizsdesszert

Mitzi von Küche

2014. március 24. - Mitzi von Küche

A látszat csal: ennek a gyümölcsös tejberizsnek látszó képződménynek semmi köze a tejhez. Családunk néhány felnőtt tagja nincs jó viszonyban a tejjel, ezért a finom tejes desszerteket eddig nélkülöznünk kellett.

De előbb-utóbb meglett a megoldás!  

image_42.jpg

 Ez a rizspuding ugyanis nem tejjel, hanem kókusztejjel készült. Mégpedig a következő módon.

Enyhén cukrozott, csipet sóval ízesített vízben megfőztem a rizottórizset. (Érdemes az elérhető legjobb fajtákat használni.) Hozzáadtam egy kettéhasított madagaszkári vaniliarudat is. Amikor már eléggé megpuhult, szakaszokban belekevertem egy konzervdoboznyi kókusztejet és kis lángon még főztem egy keveset. Csodás illatok kezdtek terjengeni a konyhában. Kissé édesítettem még - de igazán szűkmarkúan.

image_40.jpg

 Amikor úgy ítéltem meg, hogy a rizs jó puha és folyadék is van rajta, tehát nem lesz száraz, hűlni hagytam.

Ezután már csak annyi dolgom volt, hogy egy kis vajjal átkevertem a rizspudingot, majd felbontottam egy-egy doboz ananász- és mangókonzervet és óvatosan belekevertem a rizsbe.(Tudom, hogy a legjobb a friss, de éppen nem volt otthon és vasárnap ezért csak nem megyek a boltba.) Friss ananásszal még jobb ízhatás érhető el, de az érett mangó nálunk irodalmi ritkaság - pedig keresem mindig.

Jól lehűtve tartottam az ebédig. Tálaláskor még megszórtam a tetejét enyhén megpirított mandulaszeletkékkel (ami a képről lemaradt) - nagyon finom lett. A kókuszíz csak egészen enyhén érezhető, nem tolakodó (és a laktóz-érzékeny családtagoknak sem ártott meg). 

 

image_41.jpg

Hozzávalók: 10 dkg rizottórizs (Arborio)

                     1 konzerv kókusztej

                     3 kávéskanál cukor, csipet só

                     1 rúd vanilia

                     2 kávéskanál vaj

                     1 ananászkonzerv (vagy friss hámozott ananász)

                      1 mangókonzerv (vagy friss hámozott mangó)

                      5 dkg mandulaforgács

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr575837218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.24. 12:41:13

@Benikuty: Gábor-napi desszert :)
És gusztusos :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.25. 17:31:12

@Mitzi von Küche: ez a rizs idénygyümölcsökkel egész évben jó kis édesség lehet. Málnával, eperrel, meggyel, körtével...és sorolhatnánk :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.25. 19:01:36

@AnicasubRosa: Most néztem a keleti boltban a kókusztej literenkénti árát... Azt hiszem, maradunk a kis konzervdobozoknál.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.28. 07:51:01

@Mitzi von Küche: mandulatejjel sem lehet rossz és bár az sem olcsó, de szerintem megfizethető. mondjuk,tesztelni kell, melyik gyümölcs íze hogyan illik hozzá, de egy próbát megér.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.28. 09:42:19

@AnicasubRosa: Lehet kapni nálunk mandulatejet vagy gyártani kell sk?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.28. 17:51:36

@Mitzi von Küche: persze, lehet. a múltkorában vettem valahol. Ha kapok, rádcsörgök :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.03.28. 21:49:42

@Mitzi von Küche: Kokusztejet mandulatejet sk. gyartani a legjobb. Abban legalabb nincs tartositoszer.
Nalunk kaphato mandulatej is, jo draga.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.29. 09:30:07

@dömbi: Megírnád, hogy készíted a mandulatejet sk?
süti beállítások módosítása