recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Pizzavacsi (AnicasubRosa)

2014. március 31. - AnicasubRosa

Nos: már jóelőre hallom a szokásos kritikákat:

Kritika1.: Az olasz asszonyok nem így készítik.

Nem vagyok olasz parasztasszony, az előző 15 életemben sem voltam az és lehet, hogy a következő 15-ben sem leszek /ezért a mondatért lehet, hogy megver a Jóisten: református ember ne emlegessen reinkarnációt. Látjátok, mi mindent bevállal az ember egy posztért.../

Kritika2.: Rómában, az XY pizzériában nem így készítik.

Ez nem Róma, aki autentikus pizzát akar enni, az utazni kényszerül.

 

No, akkor csapjunk a lisztes tál közepébe!

Úgy jártam a pizzával, mint az egyszeri lány a kabátgombbal: elkezdtem hozzávalókat venni, amikor még nem tudtam, mi is lesz  belőlük. Gasztrosznobok kedvéért megemlítem a legfontosabbakat.

Feketeerdei sonka. Azt hiszem, 10 hajszálvékony szelet volt a csomagban, annyira gusztusos, hogy nem volt szívem otthagyni, hát hazajött velem.

P1150621

Sajt, háromféle: Formaggio da Pasta, Grana Padano (aminek a nevébe mindig belegabalyodik a nyelvem) és Gorgonzola. Utóbbi az, amibe belehabarodtam első kóstolásra is.

Olajban eltett aszalt paradicsom. Nos...khmmm... hát, ebből tesco saját márkásat kaptam, de legalább nem hamisított spanyolt vagy olaszt. ( Ha valaki nem érzékelné, ez némi cinikus poent akart lenni).

A tészta a http://rantotthuswokban.bmintbalazs.com/pizzateszta-recept alapján készült (dupla adaggal), olyan lett, amilyenek a Nagykönyvben meg van írva: vékony,puha, az alja roppanós.

/ Gyermekkori pizzaélményeim Anyámhoz köthetőek. Hihetetlen pizzát sütött: kalácsszerűen lyukacsos, magas tésztával, feltétként tejföllel kevert pizzakrém-alapon volt minden, amit ő -a maga szigorú "ezt így kell" elvei alapján - odavalónak gondolt. Igen,tudom, ennek köze sincs az igazi pizzához, valószínűleg el kellett volna neveznie valahogy máshogyan, de minket akkoriban ez egyáltalán nem érdekelt, faltuk kétpofára. Aztán persze, következtek a pizzériás traccspartik, ezzel pedig a vékonytészta preferálása, meg jónéhány mellényúlás a pizzalapról történő választások során.

Anyám életében az első és - 110%-ig biztos vagyok benne, hogy - a legutolsó alkalom,amikor  valamit mérgében földhözvágott, sajnos éppen akkor következett be, amikor egy tepsi pizza volt a kezében. Akkor mi a tesómmal felajánlottuk, hogy nekünk még onnan a kőről is megteszi, de a válaszra jobbnak láttuk, ha más vacsora után nézünk. No, a nagy mesélés közben megkelt a pizzatészta, úgyhogy haladjunk kérem, nincs itt semmi látnivaló!/

Szóval Bmintbalázs tésztáját háromfelé gombócoztam,majd egyenként elnyújtva - és a gyerek kedvéért majdnem úgy csinálva,mint az olasz séfek a tévékonyhákban, három ujjon pörgetve vékonyítva - gáztepsi hátulján megsütöttem a három óriási pizzát. 

Nálunk mindenki szereti a kenyérlángos néven ismert tejfölös alapú tésztát, úgyhogy közmegegyezés alapján kis tejföllel kentem meg a pizzalapokat is, erre mentek a bevezető részben leírtak (a csinos kis cafrangokra tépkedett sonka és a sajtok, meg az aszalt paradicsom), olivabogyó, biztos ami biztos alapon kis húsos császárszalonna, és mivel zöld íznek lennie kellett, de bazsalikomom nem volt, helyette snidling és fodros petrezselyem.

P1150623

Persze, túlvállaltam magam az adagokkal,mind a hármónkat legyőzte a vacsora. Olyannyira, hogy a fiúk még másnap is ezt ették, pedig időközben sógornőmnek is odacsomagoltam egy negyedet. Egy biztos: imádom anyám pizzáját, de azt hiszem,elviszem neki a tészta receptjét és egy kevés gorgonzolát.

 P1150644

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr255884947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.31. 09:21:17

A bevezető fenomenális, a folytatás ínycsiklandó, a végéről meg ez jutott eszembe: egyszer régen a gyerekeknek tepsiben sütöttem egyáltalán nem autentikus pizzát - azóta is olyat követel(né)nek...)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.03.31. 12:20:20

@Mitzi von Küche: én nem értem, de anyósom is olyan "pizzát" süt, mint anyám, pedig teljesen más vonalat visznek életvezetésben, konyhában, életfelfogásban... úgy látszik, bizonyos dolgok átívelnek mihndenféle határon :)

1kutya 2014.03.31. 22:04:28

nem kell kimenni Rómába, Encsen az Anyukám Mondta-ban ehetsz autentikus olasz pizzát...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.04.01. 07:06:03

@AnicasubRosa: A poszt tokeletes szokas szerint.
Soha sehol olyan ocska pizzat nem ettem mint Olaszorszagban. Igaz, nem szeretem a pizzat, csak vegszukseg eseten nyammogom, nekem az valahogy nem igazi etel ha ehes vagyok.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.04.01. 08:19:14

@dömbi: Pedig jó az. Ha vigyázni akarok a gyomromra és unom a szendvicset, egy jó margarita pizza elüti az éhségemet.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.04.01. 13:32:13

@1kutya: ha választanom kell, inkább eszem a Due Fratelliben tejszínes paradicsomlevest tenger gyümölcseivel és feketekagylóval.
@dömbi: vacsira nekünk elég, mert napközben eszünk meleg kaját (általában). :)
@Mitzi von Küche: na, az viszont nekem nem elég, a gyerek egyik kedvence, én viszont pakolom a feltétet ezerrel :)
viszont ami tutira nem: zöldborsó meg ilyenek pizzára.

Hurri Kán 2014.04.01. 19:40:05

Ilyen jóféle sonkát minek elrontani pizzával? ;)

Hurri Kán 2014.04.01. 22:29:55

@AnicasubRosa:
Bennem? Dehogyis, ponnelég :)

susztertangó 2014.04.20. 10:09:10

Nekem az autentikus csak a Pizza Hutban készül és Húsimádó/Szuper szuprém névre hallgat.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.04.20. 16:39:52

@susztertangó: ők azért tényleg elég tisztességes pizzát csinálnak,azt el kell ismerni! :)
süti beállítások módosítása