recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Pekándiós pite

Mitzi von Küche

2014. május 26. - Mitzi von Küche

Ki gondolná, hogy a pekándiós pite sütésének legnehezebb lépése a pekándió beszerzése? Itthon hiába kerestem, ezért a valenciai piacon kellett vennem, hogy végre elkészíthessem.

image_80.jpg

A pekándiós pite az USA déli államainak jellegzetes ünnepi desszertje, elsősorban Hálaadáskor készítik. Az 1930-as évekből származik az első pecan pie recept az amerikai földrészen termő hickory-fa termése és a kukoricaszirup csodás kombinációjával, a new-orleans-iak franciásan pikáns ízvilágával.

 Én húsvéti ünnepi ebédre sütöttem. Persze, átfutottam pár tucat receptet két nyelven. Érdekes, hogy a magyar nyelvű receptek nem írják elő az omlós tészta elősütését, szemben az amerikai és ausztrál receptekkel - ezért inkább az utóbbiak mellett döntöttem. A kukoricaszirup is szinte kötelező előírás a tengerentúli receptekben (néhol juharszirup), de én jobbnak tartottam mézzel helyettesíteni, amit viszont egy-két magyar recept ajánlott, meg nem is volt kukoricaszirupom. Summa summarum: ez is fúziós recept lett, mint szinte minden alkotásom.

Az omlós tésztához 30 deka lisztet és 9 deka cukrot összemorzsoltam 20 deka hideg vajjal, majd egy picike jéghideg vízzel segítettem, hogy összeálljon. Kicsit hűtőbe raktam, amíg előmelegítettem a sütőt 180 fokra (légkeveréssel). Egy cakkos szélű jénai piteformába simítottam gyorsan, a közepét lenyomkodtam sütőpapíron keresztül, majd 15 percig sütöttem (de legközelebb 8-10 perc is elegendő lesz...).

Közben elkészítettem a krémet. Enyhén megpirítottam 20 deka pekándiót, amit Amerikában hickory-diónak is hívnak. (Nem mulasztottam el nyersen is megkóstolni - hasonlít az íze a mi diónkéra.) Összeolvasztottam egy edényben óvatos tűzön 6 deka vajat, 12 deka mézet, 9 deka cukrot és egy csomag vaniliás cukrot. Azt nem olvastam sehol, hogy a krémbe tennének pekándiót, de úgy éreztem, nem fog  hátrányára válni, ha néhány szemet felaprítva hozzáadok. Ezután félretettem a masszát hűlni.

Régen várt, csodálatos új konyhai gépem rozsdamentes üstjébe 3 tojást ütöttem, beindítottam a masszív keverőt és amikor már felhabosodtak a tojások, részletekben belekanalaztam a mézes szirupot.

IMG_4801.JPG

Közben kivettem a megsült tésztát és kiraktam a gyönyörű pekándió-szemekkel.

image_81.jpg

Erre öntöttem rá a keveréket és már ment is vissza a sütőbe, amelynek hőfokát 175 fokra csökkentettem.

image_82.jpg

25 perc után megnéztem, majd még 5 percet adtam neki. Ezután kivettem - isteni illata volt.

image_94.jpg

Az éjjelt a fridzsiderben töltötte, másnap diófagylalttal és eperrel tálaltam - nagyon ízlett...

image_86.jpg

 Hozzávalók.

A tésztához: 30 dkg liszt

                     9 dkg kristálycukor

                    20 dkg vaj

A krémes töltelékhez: 20 dkg pekándió

                                   6 dkg vaj

                                   12 dkg méz

                                    9 dkg kristálycukor

                                    1 csomag vaniliás cukor

                                    3 tojás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr636056064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.05.26. 15:14:16

Engem meggyőzött: 10-ből 10 pont :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.26. 18:07:13

@AnicasubRosa: köszönöm, de a puding, vagyis a pite próbája - mint tudjuk...
És ezt valóban érdemes kipróbálni.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.26. 18:10:33

Nem szeretnék kedves húskedvelő közönségünk türelmével visszaélni, de a pekándiós és az előző ananásztorta recept valami fenséges...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.05.27. 07:42:22

@Mitzi von Küche: Ha legkozelebb a valanciai piacrol hozol nekem is, akkor talan kiprobalom, mert itt borzaszto draga. Az ara miatt nincs az a sutemeny, amibe ezt beletennem, inkabb elropogtatjuk magaban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.27. 08:33:27

@dömbi: Azért ki lehet bírni olykor. A recept észak-amerikai, ahol ez a dióféle megszokott. /Közben halkan megsúgom, hogy nyugodtan próbáld ki igazi magyar dióval - hasonlóan jó ízű eredményt kapsz :) /

EZAZ! 2014.05.27. 20:06:37

Nagyon pöpec a robotgép.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.28. 08:37:57

@EZAZ!: Ajjaj, annyira klassz, hogy most már vissza kell fognom a süteménykészítést (ruhatári okok miatt) :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.29. 17:01:44

Valaki azt mondta, hogy a Müllerben lehet kapni pekándiót. Sajnos, most nem volt - és máshol sem. Aki talál, spájzoljon be belőle (és súgja meg nekem, hol kapható idehaza).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.05.29. 19:16:56

@Mitzi von Küche: miben mas az ize, mint a mi dionknak? Kesenyesebb, markansabb, vagy lagyabb?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.05.29. 22:00:09

@AnicasubRosa: Nyersen eléggé hasonlít az íze a mi diónkéra, de pirítva finomabb, eteti magát (nem tudnám jelzővel pontosítani, még többször kell kóstolni).

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.06.05. 18:55:36

Breaking news: ma kaptam az Aldiban pekándiót :)
süti beállítások módosítása