recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

kacsacomb almás-hagymás pároltkáposztával (AnicasubRosa)

2014. szeptember 29. - AnicasubRosa

Elindultam szombat délelőtt a boltba, az járt a fejemben, úgy ennék egy kis kacsacombot, de úgysem fogok kapni. Bementem sógornőmhöz a hentesüzletbe, mondtam, segítsen kitalálni, mit főzzek. Már becsomagolta, lemérte a bőrösoldalast, amikor balra néztem és felsikkantottam: Juti, az ott kacsacomb?! 
Frissen melegében gyorsan elhoztam azt a hat darabot, ami ott vigyorgott, majd este befűszereztem fokhagyma-péppel, sóval, és másnap rozmaringosan megsütöttem, egy birsalmával együtt.
A pároltkáposzta receptjét a netről nyúltam, a rengeteg variáció közül nekem az volt szimpatikus, amelyikben a felcsíkozott lilakáposztát, egy reszelt almát és egy fej vékonyra vágott hagymát két evőkanálnyi kacsazsíron, két evőkanál mézzel pár percig dinsztoltam, majd kb. egy deci vizet, csipet őröltköményt, még kevés sót és két evőkanál balzsamecetet adtam hozzá, aztán vagy 20 percig pároltam fedő alatt. 
Úgy mint James Bond: Rázva, nem keverve (kavarva)! 

 kacsacomb

És akkor mégegyszer a hozzávalók:

A kacsához

4-6 kacsacomb:

fokhagyma

1-2 ágnyi rozmaring (vagy egy kk. őrölt)

1birsalma

zsiradék

A káposztához:

1 fej lilakáposzta csíkokra vágva

1 alma reszelve

1 fej lilahagyma szeletelve

zsiradék

2 evőkanál méz

őröltkömény, só

2 evőkanál balzsamecet

Ha valaki ráéhezett egy jó kacsára, még javaslom ezt a verziót

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr515733872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 05:53:56

ez mar dofi
es ne tudd meg a kedves felesegem, a Mary meg eleteben nem evett semm kacsat sem libat
/meg otthon sem jot ossze/
hat most felhajtok neki, bar itt aranyarban van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 05:55:45

ja es nyertem 100 dollart a dallas cowboyson:)
joejet
juteszembe nalatok mikor less oraallitas?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 06:03:57

aze valami piktcsoroket elvarna a szegeny juzer

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 08:36:06

Én már tudtam a címét hamarabb a mai posztnak, hogy aztán tudat alatt emiatt vagy más okból, nem tudom, de ma este sült kacsacomb lesz a vacsora. (Már csak egy kis birsalmát kell szereznem hozzá:)

Fenchurch68 2014.09.29. 09:54:55

És a mézen kívül ez teljesen kompatibilis az ember táplálkozási módszerével :) Ha térdig járom le a lábam, akkor is szerzek kacsacombot.
@hagyma: akkor ebből a lóvéból igazán befektethetnél egy kis kacsa- vagy libacombra!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 14:59:45

@Kató néni: ah ez jatekra fenntartott szamla....
nem is a penzzel van a baj, kacsara meg fussa,
de...
vezetnem kene vagy 1-2 orat, hogy kacsacombhoz jussak
itt a kornyeken van egy bolt ahol van kacsa, de cask egybe
babykacsa
mennyi lehet?
2-3 kg csonttal seggel mindennel es olyan 60 dollar
namost annyibol olyan 4-6 szteket megcsinalok salataval korettel, hogy lelog a tanyerrol es mexolal

amugy ezt a kacsat el sem hiszem, mert nincsenek fotok
ez cask kacsa

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 16:23:56

basszus, a fotót kifelejtettem :D
na, ha hazaérek, pótolom :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 17:49:36

no,most már van fotó is.képtelenség lett volna anélkül :)

Hurri Kán 2014.09.29. 18:04:27

Hű, ez nagyon jól néz ki. Csak jelzem, hamarosan én is kacsázok! :D
Nem, nem ÚGY :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 18:10:44

@Hurri Kán: mire gondolsz?
kacsazni lehet toban folyoban laposkovel
kocsma utan hazamenet bringaval
korhazban
meg vadaszni

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 18:12:36

@hagyma: én kérek elnézést :D
@Hurri Kán: félsz, hogy megsütünk,ugye? :P :D

Daró 2014.09.29. 18:27:41

Én is sütöttem, a hét végén. Megjegyzés: itt mindíg van kacsaszárny, ami ugye már majdnem comb. Ha nincs kedvünk egy egész kacsát sütni, veszek combot meg hájat, pikkpakk...
(gondolom te sütőben sütöd. Na én meg úgy még soha nem ettem...)

Hurri Kán 2014.09.29. 18:30:05

@AnicasubRosa:
Még nem lenne érdemes megsütni, majd tél végén :D

Daró 2014.09.29. 19:21:34

@Hurri Kán: VÁGUNK ALÁD SZALONNÁT, NE IZGULJ MÁR!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 19:22:57

Megsült az én kacsacombom is Anica új posztja tiszteletére - de csak pecsenyekacso-comb volt, nem hízott.
@hagyma: Akkor nálunk mégis jobb, mint Ámerikában! A két pecsenyekacsacomb 890 Ft volt (annyiért semennyi steak-et nem kapni).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 19:34:25

@Mitzi von Küche: hat itt nem tul nepszeru a kacsa meg a liba
jelzem en sem rajongok erte, ugy evente egyszer ennem , mint a pulykat nem tobbszor
amugy otthon nem talaltam normalis libamajat, mert akartam Marynek, aki semminemu belsoseget nem eszik, foleg nem majat, de erre rabeszeltem de nem talaltam
mondjuk annyira nem is kerestem, volt mas dolgunk
de a kacsacomb meg a libamaj az jo

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 19:47:40

@Daró: igen, én tepsiben, de figyeltem a múltkori párbeszédet, hogy te meg lábasban, a tűzhelyen. általában anyukám is azt hiszem.:)
@Mitzi von Küche: a pecsenyekacsanyát sem vetjük a kutyák elé :D :D :D
@hagyma: azért vn neked jóízlésed! libamáj...:DDD
@Hurri Kán: ami késik...:D
Dömbi késik, de szerintem ő "nem lesz éhes" :D
@Kató néni: nem eszünk mi rosszakat, meg is látszik rajtunk :)
/bárén egy-két kilót fogytam, mert másfél hónapja biciklivel jövök-megyek a buszhoz autó helyett, plusz ráálltam a zöldsalátára mint köretre /

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 19:51:20

a salata az jo, mi sokat eszunk,m ondhatnam rengeteget
mindenhez
es sokszor foetel elott
es a foetelhez meg a koret krumpli...
meg is latszik rajtunk:)
esnem is bringazunk
Mary nem is tud
/autoban csinaltak szvsz/

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.29. 21:49:47

@hagyma: ó, pedig egy élménnyel lenne gazdagabb :) jó időben egy jót bringázni, az isteni. üzenem neki, hogy ne féljen, te meg igazán megtaníthatnád :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.29. 22:58:11

@AnicasubRosa: nem fel
nem akar
kozlekedesre autot hasznalunk
kirandulas eseten a labunkat, magyaran setalunk es horgaszunk
utobbi bonyolult bringarol
mondjuk elobbi is

Benikuty 2014.09.30. 06:31:59

Kacsa mindent visz. Természetesen csak is hízott, Isten áldja a drága Mamát! Párolt káposztát nem cifrázom, kipattogtatott köménymag, karamellizált cukor, sózott kicsavart káposzta rá, aztán a végén ecet. Sosem értettem, miért kell bonyolítani...

Benikuty 2014.09.30. 06:33:50

@AnicasubRosa: tőle én sem akarnék megtanulni :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.30. 08:10:13

@Benikuty: mert nő vagyok :D
@hagyma: semmi kezdeményezőkészség :P :D

skylla 2014.09.30. 12:32:59

gratulalok, nekem is megjött a kedvem a katsahoz :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.30. 16:48:00

@AnicasubRosa: en tudok bringazni, de nekem sincs semi hozzaallasomm a tekereshez
3 kocsi all a haz elott, es majd ezen a dombos hegyes videken tekerjek?
lopikulat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.09.30. 18:40:13

@Benikuty: Te se tudsz?
szamomra a bringa gyerkeknek valo, meg utana sporteszkoznek,, aki szereti, csinalja
de nem kozlekedesi eszkoz
errfele semmikeppen

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.09.30. 19:29:22

@skylla: @AnicasubRosa: Még mindig nem tudom pontosan, mit ábrázol Skylla avatarja, háromfejű rókát esetleg?

Benikuty 2014.09.30. 20:22:56

@hagyma: baszki, tudsz olyan egri csávót, aki nem tud bringázni? Ne haraptass, mert eldobom mindenem :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.09.30. 21:59:02

@Mitzi von Küche: én inkább nem mondom, mit látok ki belőle :D
@Benikuty: olyanokat bírok röhögni a párbeszédeiteken! :DDD

skylla 2014.10.01. 13:13:48

@Mitzi von Küche: nem, egy csunya nenit, akinek az also fele 6 kutya

skylla 2014.10.02. 22:50:08

@Mitzi von Küche: nem talalom, hova kerdezted a mitologiat, tan törölted? de ide valaszolok: nem volt nalatok az odüsszeia kötelezö olvasmany? :P

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.10.03. 08:09:20

@skylla: Dehogynem, de nem rémlik, ki lenne ez. Kirké nem, Medusa sem, @hagyma: után Kyklopsz sem... Talán Pénelopé a kérők között :)

Fenchurch68 2014.10.03. 10:49:57

Jaj, lányok! Nem rémlik Scylla és Charybdis? Akik között el kellett hajókázni? Tessék azonnal elővenni a Trencsényi Waldapfel - féle Görög regéket. Vannak benne gasztro vonatkozások is, Daphné története, vagy az, hogy hogyan keletkezett az olajfa :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.10.03. 11:12:54

@Mitzi von Küche: @Kató néni: nem mondod hogy ezek a szirenak?
/rendorsegi?/

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.10.03. 14:55:55

@Kató néni: Ezer éve kitárgyaltuk már Skyllával a bolygó sziklákat.
Daphne ügyében pedig nekem Bernini szobra az etalon a római Borgese palotában.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.10.05. 16:49:36

en cask a bolygo hollandit ismerem
süti beállítások módosítása