recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Ünnepi gesztenyés-mascarponés torta

Mitzi von Küche

2014. december 15. - Mitzi von Küche

 

image_166.jpg

Ünnepi ebéd megkoronázásaként készült ez a gesztenyés-mascarponés torta. Annyira ízlett a család apraja-nagyjának, hogy ez lesz a karácsonyi nagy családi ebéd desszertje is (a beiglik mellett). A karácsonyi tortát csokis gesztenyeszívekkel fogom díszíteni.

Természetesen jó minőségű kész gesztenyemassza is használható (két csomag), de csodás, nagyszemű gesztenyét kaptam, úgyhogy ezt használtam fel.

image_169.jpg

A gesztenyék domború oldalát bevagdostam és 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütöttem. Az elején kis vizet öntöttem alá és alufóliával befedtem, majd az utolsó 10 percben levettem a fóliát.

image_170.jpg

 Ezután fontos mozzanat következett - ezt a stájer hegyekben lestem el. A tálba borított gesztenyét vastag konyharuhával lefedtem, így állt  egy jó félóráig. Igazán ekkorra puhul meg, amikor könnyen szét lehet roppantani a héját. A legszebb szemeket félretettem a torta díszítésére, a nagyját pedig villával, majd krumplinyomóval áttörtem. 

Amikor kihűlt, két doboz mascarponéval és kevés porcukorral jól összekevertem - ezzel a torta krémje el is készült. Semmi tejszínhab vagy vaj nem lett hozzáadva, a krém mégis tökéletes állagú lett. 

image_164.jpg

 Közben 6 tojásból kakaós piskótát sütöttem egy kapcsos tortaformában. Előbb felvertem a fehérjéket (volt két extra tojásfehérjém is) egy evőkanál kristálycukorral és egy csomag vaníliás cukorral, majd külön a tojássárgákat egyénként hozzáadott további 4 evőkanál cukorral, 3 deka vajjal, majd 5 kanál liszttel és 1 kanál sötét holland kakaóporral. Végül óvatosan belekevertem a tojásfehérje-habot és a még forró sütőben (180 fokon) 20 percig sütöttem.

image_163.jpg

A formában hagytam kihűlni a piskótát, majd kettévágtam és jó vastagon megkentem a gesztenyekrémmel.

image_165.jpg

A torta tetejére a félretett szép egész gesztenyeszemek kerültek. Könnyű és finom torta lett a végeredmény.

image_171.jpg

Ezen a kéz-szelfin látható, hogy mangókockákkal tálaltam a gesztenyetortát.  

A piskóta hozzávalói: 6 tojás, 5 evőkanál kristálycukor, 1 csomag vaníliás cukor, 5 evőkanál liszt, 1 evőkanál sötét kakaópor, 3 dkg vaj.

A krém hozzávalói: 50 dkg szelídgesztenye vagy 2 csomag jó minőségű gesztenyemassza, 50 dkg mascarpone (ált. két doboz), szükség esetén porcukor.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr356921977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.15. 08:03:45

Minekazilyenneka KichenAid? :)))
A tetejere kandirozott gesztenye dukal. :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.12.15. 09:44:46

hat en az apalache hegyekben jarkalok nem a stajerben, de itt senki nem sut gesztenyet
palinkat azt foznek, az igaz, de azon nincs mit ellesnem, mer jobban tudom mint ok
az erdekes az, hogy most megkivantam egy diotortat, vagy egy jo igazi bekebeli gesztenyepuret, masszabol, habbal

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 10:58:07

@dömbi: Mit gondolsz, mivel kevertem a piskótatésztát? /Csak nem fotózom mindig le:)/
Szerettem volna marrone glacé-val díszíteni, persze, de nem volt rá három napom, így csak egyszer főztem fel egy kis cukorral.
@hagyma: Lehet, hogy az Appalache-ben nem terem gesztenye, de csak árulnak az Államokban?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.12.15. 11:18:17

@Mitzi von Küche: jovan cak poenkodtam
igyekeztem
ez a szofordulat megfogott
"ezt a stájer hegyekben lestem el."
elkepzeltem, ahogy a has lejtokon /hatterben jodlihang/ tavcsovel nezed a gesztenyesutoket, kozben par hegymaszo es sielo belefut a kepbe, egy kis hotel teraszan vidam turistak iszogatnak, tehenek jonnek-mennek, es kozben megvilagosulsz
a gesztenyet vastag konyharuhaval kell lefedni pucolas elott
\/en kerek elnezest, de vizualis vagyok/

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.15. 12:00:30

@Mitzi von Küche: Ezzel a geppel nem kell kulon verni a feherjet es a sargajat.
Kemeny habba veri az egesz tojast is. :DDD

Ismet feleslegesen mentel messzire nemi praktikaert. Ha nem azonnal fogyasztjak a sult gesztenyet, mindig letakarjak konyharuhaval, a konnyebb hamozas remenyeben. :DD

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 12:38:08

@hagyma: @dömbi: Egyszer régen vendégségbe vittek Graz környékén egy kis hegyi vityillóba barátaink barátaihoz. A Tracht-ba öltözött háziak gesztenyét sütöttek (ott lestem el ezt a dolgot a konyharuhával). Meg is jegyeztem férjemnek, milyen szimpatikus, dolgos parasztemberek. (Később megsúgta, bankigazgató...)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 14:18:57

Gyerekkorunk egyik nagy kedvence volt a gesztenyetorta. Szépkeresztanyám és családja nagyon tud süteményt sütni, a gesztenyében is verhetetlenek voltak :)

EZAZ! 2014.12.15. 14:28:16

mmmm!
kérek szépen egy szeletet.
a kéz-szelfi király.
a bal oldali pohár tartalmára a tippem az absolut vodka.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 14:45:26

@AnicasubRosa: Nálam ez új szenvedély - ezért lett ez a poszt.
@EZAZ!: Derekas adag lenne, de az igazság kiábrándító (San Benedetto).

Benikuty 2014.12.15. 14:47:14

tippem, gönci barack. sajnos a torta nekem tiltott gyümölcs, így csak a nyálamat csorgatom. a szaloncukor is cukormentes Stühmer lesz...

Hurri Kán 2014.12.15. 15:10:07

Nagyon jól néz ki, minden bizonnyal nagyon finom, de az én ízlesemnek kevés rajta a csokikrém ;)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 15:25:57

@Benikuty: az igazi gönci barack sajna, ritka kincs: szinte az összes barackot eladták nagy tételben, ezért az idén a gönci gazdák nem abból főztek. :( a férjem vagy két éve egy 5 literes adagot hozott (nem csak házi használatra, hanem másoknak is jutott belőle), de az idén hiába akart, az ottani kontaktszemély árulta el a keserű igazságot. Pedig a rendszergazdánknak is azzal akartam meghálálni a saját gépem megszervizelését, de nem jött össze :(

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2014.12.15. 15:29:06

@Mitzi von Küche:
Ha uj szenvedely, akkor ide kell jonnod, vagy az olaszokhoz, nem a stajer hegyekbe.
Meglepoen nagy szemu edes, es nem kukacos gesztenyet termelnek.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 15:56:56

@AnicasubRosa: Az én gépem szervizeléséért is finom pálinkát tudnék adni valakinek. (Azt mondják, az IOS-rendszer nem kap el vírust, ennek ellenére mostanság felugranak idegen oldalak minden tiltás ellenére a Mac-emre.)
@dömbi: Oda megyek, ahova lehet :) De ez a magyar gesztenye is szuper volt. Karácsonykor viszont masszából lesz...

1kutya 2014.12.15. 20:15:21

van saját gesztenyefám az udvaron! bibííí!!! :)))

ps: igaz a termést keresztfiam burkolja be minden évben,gyakorlatilag azon melegében.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.15. 20:24:17

@1kutya: Nekünk is van (de csak kis gubicsokat terem). Még egy évet kap...

Daró 2014.12.16. 08:04:59

Jól néz ki, biztosan finom is :-) Mi az a marrone glacé?
Nővérem hoz minden évben gesztenyét, Sopronból. Kis gubicsok azok is, de finomak :-) Egyszer úgy jártunk, még a két gyerek kicsi volt, hogy egy nagy halommal megfőztünk, megpucoltuk hogy eltesszük bébiétel-alapanyagnak. Valami hajnal 1-re végeztünk, aztán a konyhaasztalon hagytuk kihűlni.
Másnapra! megpenészesedett. Az egész. Azóta kizárólag kis adagokban, sütve, azonnali fogyasztásra!
(Én is letakarom konyharuhával)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.16. 09:12:59

@Daró: Cukrozott gesztenye: mintha jég fagyott volna rá - gyönyörű. Brüsszelben láttam először, de túlságosan drága volt...

Fenchurch68 2014.12.16. 11:22:57

Miután semmiféle édesség nem hoz lázba, csak azt szeretném közölni, hogy nagyon tetszik a körömlakkod. (Mondjuk lázba a körömlakkok se hoznak, de ha egy évben kétszer használok ilyesmit, akkor legalább legyen olyan, ami tetszik.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.12.16. 12:12:47

@Kató néni: ezt a szint a stajer hegyekben leste el

lsd milka

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.16. 14:00:11

@Kató néni: Köszi, még sosem volt ilyen színű.
@hagyma: Vagy a hidegtől :))

Silbermann 2014.12.16. 14:00:33

@Kató néni: Az év hozzászólása Kató nénié!
A poszthoz pedig: a kezdő sütögetők kedvéért szerintem tételesen fel lehetett volna sorolni a hozzávalókat. Nem mindenki profi, mint a poszttoló, és az itt hozzászólók némelyike. (Nem miattam, mert nem vagyok kezdő, és ki tudtam szűrni a lényeget.)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.16. 19:23:39

@Silbermann: Igen, valóban fel lehetne sorolni tételesen, bár én nem vagyok híve (olvasáskor minden világos- merem remélni), de a kedvedért beírom.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.12.16. 23:25:06

@Silbermann: azért nem soroljuk általában tételesen a hozzávalókat,mert a) nem szakácskönyvet írunk, hanem lásd a jobb felső sarokban a blog leírását, b) mert vagyunk jópáran, akik nem méricskélünk. .) én legalábbis kifejezetten "érzés szerint" főzök. valahogy nálunk ez így alakult, hogy mi inkább hangulatokat szeretnénk visszaadni a posztjainkkal, mint deciket és grammokat :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.12.20. 18:57:33

@AnicasubRosa: ez OK is fozesre, porkolt kapostza, sultcsirke, ami mar sutes stb.
de az isd igaz hogy tortaknal, sok sutemenynel grammar kell kovetni ha jot akarsz
meg egy sima bajglinel is dekazgatnak
meg nem tudom megsutom -e karacsonyra az elso bajglimet, de ha jo lesz , akkor igen, ha nem akkor nem

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.12.20. 20:14:01

@hagyma: igazad van, süteménynél én is mérek,bár nem grammra, csak ha először sütöm az adott sütit.
csináld meg azt a bejglit, aztán tedd itt közkinccsé! :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.12.21. 10:20:34

@AnicasubRosa: @hagyma: Én már sütöttem beiglit régi családi recept alapján, jól sikerült, de az idén elmarad (nem is igazán kedveli az ifjabb generáció). Helyette ez a gesztenyetorta lesz - ezt mindenki szereti.

Benikuty 2014.12.21. 14:23:21

@AnicasubRosa: már csak az hiányozna... :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2014.12.21. 20:38:32

@Benikuty: éreztem én, hogy neked hiányzik :P :DDD
süti beállítások módosítása