recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lazac Alfredo-szószos tésztával

Mitzi von Küche

2015. február 02. - Mitzi von Küche

A jó öreg lazacot fel kéne dobni valami újszerű körettel. A grillezett lazac úgy jó, ahogy van, nem igényel nagy variálást - de a szokásos zöldsaláta-keverék kicsit kevés lenne kísérőnek, keressünk hát valami újdonságot.

image_174.jpg

Irodalmazzunk csak egy kicsit...  Alfredo-szósz: az USA-ban népszerű, Itáliában nemigen ismert, tészta mellé való mártás - hm, lássuk...

Anno - a XX. század 20-as éveiben - hollywoodi filmsztárok /Douglas Fairbanks, etc./ ismerkedtek meg a római Alfredo étteremben ezzel a tésztaszósszal, ami eredetileg a doppio burro-nak nevezett régi olasz mártás. Az USA-ban nagy karriert futott be, a mai napig jól ismert és az étlapon van, sőt, a siker fokmérőjeként készen is kapható...

Az ebéd néhány hozzávalója:

image_175.jpg

Tagliatellét, azaz magyar nevén hosszúmetéltet főztem ki sós vízben. Közben elkészítettem az Alfredo-szószt, a következő roppant egyszerű módon - az eredeti recept szerint:

15 dkg vajat felolvasztottam egy lábasban, 10 deka frissen reszelt parmezánsajtot adtam hozzá, két gerezd zúzott fokhagymát, majd bő 1 deci tejszínt. Kis lángon, néha megkeverve összemelegítettem kb. 6-8 percig, amíg besűrűsödött (semmiféle sűrítő anyag nem  kell bele). Végül az apróra vágott zöldpetrezselyem következett, meg egy kevés fehérbors. Ellenőriztem az ízét, só nem kellett bele.

image_176.jpg

A megfőtt tésztát leszűrtem, majd óvatosan összekevertem a kellően besűrűsödött mártással.

Időközben a sütő grillfokozatán meg is pirultak a szép lazacfilék kb. 10 perc alatt. A már korábban besózott, citromlével meghintett lazacszeleteket pár csepp olivaolajjal kikent tepsibe tettem, a tetejükre egy ágacska rozmaring és megint egy kis olivaolaj került  - és ennyi.

Nagyon tetszett, hogy gyakorlatilag egy negyedórányi idő alatt teljesen komplettálni lehetett az ebédet. Azért a salátát sem felejtettem el (csak a képen nem szerepel).

image_177.jpg

Egyszerűen nagyszerű, ünnepi ebédre is kiválóan megfelelő duó.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr986962423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 08:36:13

finom ez. És most már legalább tudom, hogy Alfredo-szószt is szoktam csinálni, igaz, nem parmezánnal, mert ahhoz ritkán jutok hozzá :)
Kíváncsian várom Dömbi kommentjét a hal-tészta párosításról :DD
/viszont mintha valaki már írta, vagy mondta volna, hogy a tészta főzővizébe azért nem célszerű olajat tenni, mert úgy kevésbé tapad meg rajta a szósz... vagy nem jól emlékszem? Persze, ahány ház, annyi szokás. Én speciel nem szoktam, de anyám pl. igen./

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 08:38:51

és off: elnézést a tegnapi téves élesítésért, de bénáskodtam. Kató néninek üzenem, hogy a kommentje megmarad, majd élesítéskor előjön :)

Fenchurch68 2015.02.02. 09:15:28

@AnicasubRosa: Vigyázz, mit csinálsz, mert aztán jól megsértődöm, és soha többet nem fogok kommentelni :)

Ezek szerint én is főztem már Alfredo-szószt, csak én sem tudtam, hogy úgy hívják. Ennél egyszerűbb és finomabb szósz kevés van. Bár nekem nagyon bejön anyám kedvence is, olvasztott vajban pici szárított chili, és rengeteg petrezselyem. Nem is okvetlenül igényel sajtot a tetejére, csináltam tejérzékenynek ghível, és úgy is finom volt. (Biztos ezt is hívják valahogy, ha valaki tudja a nevét, írja meg.)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 09:24:03

@Kató néni: hehe :P :D
ezt nem értem: a vaj tejből van (jóesetben ;) ), a ghí meg vajból. a tejérzékenyek mégis ehetik?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 09:59:32

@AnicasubRosa: @Kató néni: Pontosan rátapintottatok a lényegre - én is ismertem és készítettem már, de fogalmam sem volt, hogy egy amerikai nevezetességről van szó és Alfredo néven tisztelik. Úgyhogy hiánypótló a cikk :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 12:00:20

@Mitzi von Küche: igen :)
/tanulmányaim egy része annak köszönhető, hogy tudni akartam az elméleti hátterét annak, amit gyakorlatban csináltam/ok. most így jártam az Alfredo-szósszal is :D /

Fenchurch68 2015.02.02. 13:34:51

@AnicasubRosa: a ghínek az a lényege, hogy mindent elégetünk, ami a tejből származik, és marad a tiszta tejzsír.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 13:40:38

@Kató néni: ahááááá, így már értem. köszönöm :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 14:23:33

@Kató néni: @AnicasubRosa: És milyen finom. De az egyszerű barnított vaj (beurre noisette) is olyan jó...

Hurri Kán 2015.02.02. 14:59:10

Bizonyos dolgokban rendkívül kocka vagyok, a lazac is ilyen. Részemről max. egy kis citromlével, netán fokhagymás-citromos-petrezselymes löttyel szoktam rongálni. Ezt a mártást viszont pl. mentával, vagy valami más zöldfűszerrel, netán korianderrel kiegészítve simán el tudom képzelni csirkéhez, vagy bárányhoz.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 15:03:55

@Hurri Kán: az az érzésem, te bárányhoz bármit el tudsz képzelni :D
na de komolyan: a korianderes kivételével esküszöm, végigpróbálom zöldfűszerekkel. :)
( a koriandert valamiért nem kedvelem/

Hurri Kán 2015.02.02. 15:16:43

@AnicasubRosa:
Eszembe se jutna pácolni ;)

süllőcske 2015.02.02. 16:51:10

Nagyon jó, Mitzi!
Finom mártás. Apropóból: A Bűvösön most fut a cacio e pepe, római sajtmártásos tészta. Az a lényege, hogy az alulsózott, félig főtt tésztát serpenyőben risottare fejezik be, főzővíz hozzáadásával, dobálva, rázva, miközben érett, sós pecorinot (sokat) szórogatnak hozzá, a kioldódott keményítős viíz és a sajt elegye szinte beleivódik a tésztába. A kaja jó durva borsos, amit első lépésként megpirítanak a serpenyőben, ami még jobb, ha vok, abban lehet jól hömbölgetni a cacio e pepet.

süllőcske 2015.02.02. 16:54:12

@Hurri Kán: A forgószelecskék híresek arról, hogy felkapják a báránykákat.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 17:00:17

@süllőcske: Igen, a tészta főzővizét érdemes félretenni, jó szolgálatot tesz, ha nem ilyen "komplikált" szószt készítünk, csak egy kis olivaolajjal, meg valami zöldfűszerrel elkeverjük a főtt tésztát. A pecorino is szuper (főleg a rómaiak meg a szárdok szerint) - a Párma környékiek meg a parmeggiano-ra esküsznek.

Daró 2015.02.02. 18:25:18

Én vagyok ezexerint az egyetlen aki nem szokott ilyen szószt készíteni :-) de kipróbálom.

1kutya 2015.02.02. 18:30:11

@Hurri Kán: fogadjunk, te buddhista vagy és előző életedben birkapásztor voltál korzikán :-DDD

egyébként anno, mikor először elkezdtünk kijárni a horvátokhoz, minden családtagom hülyének nézett, hogy majd minden este tésztát ettem hallal. aztán valaki (talán keresztfiam) kipróbálta és azóta mindenki egy halom tésztával jelenik meg az esti vacsoránál egy grillezett hallal megkoronázva...

Hurri Kán 2015.02.02. 18:49:07

@1kutya:
Dehogy vagyok buddhista, ősi alkoholista család leszármazottja vagyok :D

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.02. 19:02:52

Megkívántam. Szeretem az ilyen egyszerű tésztás dolgokat. Csak megjegyzés: a hal mellé ne tegyetek már kést!

ekat 2015.02.02. 19:09:30

Hát nem tudom.... vagy egy éve határoztam el, hogy minden héten csinálok (vad)lazacot, de még csak három olyan recept volt - a kedvencek - amit ismételtem már. :) Alfredo-t is csináltam már, igaz, lazactalanul, mondjuk jó ötlet lazaccal, meg fogom ezt is ejteni.

ekat 2015.02.02. 19:10:43

MIért ne tennének a hal mellé kést? Nem szálkás, hogy halkés kelljen hozzá.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 19:13:32

@Daró: attól még élhetsz teljes életet :DDD
@hajdulaszlo: az a hal halála? :D
@1kutya: divatot teremtettél :D
@süllőcske: @Mitzi von Küche: én arra csodálkozom rá újra és újra,amikor még a serpenyőben összekeverik a tésztát és a pestokat. Ha így tálalva fotóznánk és posztolnánk, biztos lenne, aki szerint ronda stb. lenne. pedig csak autentikus :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 19:15:26

@ekat: nézz szét Mitzi itteni posztjai között, hátha találsz olyat, amitől összefut a nyál a szádban :) Jobb oldalon látod az összes eddig megjelent írást.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 19:26:19

@1kutya: Egyetértek - pedig nem is régóta esszük együtt a halat/rákot/kagylót tésztával, de imádjuk őket, nagyon passzolnak.
@hajdulaszlo: Úgy hiszem, ez már eléggé elavult dolog a rozsdamentes kések térhódítása óta, a halkés csak régimódibb vidéki éttermekben dívik. /Ha az ezüsttel terít az ember, akkor érthető -viszont a szervizemből pont a halkések hiányoznak.../

Fenchurch68 2015.02.02. 19:58:09

@Mitzi von Küche: Az én szervizemben még a csigavillák is megvannak, gondolhatod, hányszor volt rá életemben szükség :) (De szidolozni attól még ki kell évente egyszer...)

@süllőcske: Ez nagyon jól hangzik.
Vagy húsz éven át jártunk egy nagyobb társasággal túrázni. Eleinte amolyan hátamon a zsákom, aztán miután egyre több gyerek született, inkább csillagtúra-szerűen, de mindig bográcsozás volt.
Ifjak és tapasztalatlanok voltunk, mikor először főztünk tésztát, és a fiúk azt gondolták, jó ötlet a megfőtt tésztát kiluggatott nejlonzacskókon át leszűrni. Éhesek voltunk, szóval megettük füvestül-kavicsostul-gilisztástul is, de legközelebb már volt annyi eszünk (persze csak a csajoknak), hogy eleve a paradicsomos vagy tejszínes szószban főzzük meg a tésztát. És látánk, hogy ez jó.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 20:14:49

@Kató néni: Tudok valakit, akit érdekelnek a csigavillák :)) /Dömbike/. Én egy fogpiszkálóval is kiválóan kiszedem a burgundi csigát.

Benikuty 2015.02.02. 20:32:52

@hajdulaszlo: szerintem elengedhetetlenül hasznos, ha valaki tökön akarná szúrni magát...

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.02. 20:45:39

@ekat: Elfogyasztható csak villával is, A tésztaköret pedig egyenesen ignorálja a kést.

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.02. 20:47:07

@Benikuty: A sztorit már nem tudom pontosan, de arról szól, hogy az egyik etikett könyv szerzője abba halt bele, hogy hajótörést szenvedett, s amikor egy cápa rátámadt, elővette a kését. Mire a cápa: na de uram, halat késsel?

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.02. 20:48:38

@Mitzi von Küche: Úgy vennék egy leckét a halkés használatáról. Autodidakta módszerem van, de lehet hogy egy puccosabb társaságban persona non grata lennék

Benikuty 2015.02.02. 20:50:16

@hajdulaszlo: Tudom...mire a könyv szerzője szégyenében tökön szúrta magát...

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.02. 20:53:26

@Benikuty: Így teljes a történet, jobb mintha a cápa vacsorázta volna meg.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.02. 20:55:17

@hajdulaszlo: Sokszor használtam már (ahogy írtam, régimódi puccos éttermekben, talán Freiburgban), de valóban kiment már a divatból.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.02. 23:24:09

@Mitzi von Küche:
Igen, egyik kezben a csigacsipesz, amivel megfogjuk a csigahazat, hogy ne a foldon, vagy a szomszedasztal valamelyik tanyerjaban kosson ki, masikban a csigavilla, amivel kihuzzuk a tartalmat. Halkes halvilla halas etelek melle kerul az asztalra nalunk, es igen, van meg rakollonk, es egyeb masok alltal haszontalannak tartott evoeszkozunk is hasznalatban. Igaz ami igaz, nem szinezust a szervizem, de legalabb napi hasznalatban van, es nem eri meglepetes a gyerekeimet puccos odivatu, esetleg videki ettermekben, ha hasznalniuk kell.
Most hozok 2 zacsko fagyasztott kukoricat, es raterdelek buntetesbol. :D

@AnicasubRosa:
Tovabbra sem szeretem a tesztat, halak rakok kagylok koretekent foleg nem. Termeszetesen lakjon jol mindenki azzal amivel akar, ha 3 marek fott tesztaval, akkor azzal. :D

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2015.02.03. 07:03:14

@Mitzi von Küche: Ezt a kommentet nem tudom szó nélkül hagyni.
A barnított vaj nem más, mint az elrontott ghí, csak a franciák ebből (is) előnyt kovácsoltak :)
Amikor a ghí készül, a vajban található folyadékot párologtatják el teljesen, majd a benne visszamaradt szárazanyagot is kiszűrik, amiben a tejcukor is van. Az így nyert tiszta vajzsír évekig eláll anélkül, hogy avasodna vagy másképpen megromlana.
Ha viszont leszűrés nélkül tovább melegítik, akkor születik a barna vaj, ami a tejcukor és a fehérjék egy részének karamellizálódott részétől megbarnul. A szilárd részeket nem szűrik ki belőle, így tejcukor is marad benne. Mivel víz ebben sem marad, ez a fajta készítmény is eláll, de nem olyan sokáig, mivel a felszínen lévő fehérjemolekulák képesek a levegőből vizet felvenni.
Szóval a barna vaj csak attól "egyszerű", hogy a lusta szakács nem tisztította meg a vajat az üledékektől és kicsit későn vette le a tűzről :)
Forrás: sokéves tapasztalat (nálam mindkettő mindig megtalálható a spájzban), és némi utánaolvasás a szakirodalomban még a kezdetekkor.

A recept viszont nagyon rokonszenves, akár vajjal, ghível vagy dió-mogyoró ízú vajjal készül (bár az utóbbi szerintem kicsit furcsa lenne a karamelles illatával a hal mellett).

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.03. 08:58:39

@Andrass9: A ghi szaktekintélyével nem lehet vitatkozni. A szósz sima vajjal készült, a barnított valóban nem illik hozzá. Ghi-t még nem csináltam, majd, ha egyszer annyi időm lesz...

Benikuty 2015.02.03. 11:54:56

@dömbi: a fagyasztott kukorica gyorsan kiolvad, aztán még élvezni is fogod. Te kis huncut!

Benikuty 2015.02.03. 11:58:25

@Mitzi von Küche: ghí tekintetében mindenképp ajánlom Bombadil Toma, alias Szabó Attila módszerét. Ő mindenben nagyon alapos, akkurátus ember, ezt nagyon irigylem tőle, a rengeteg idejét már nem annyira...viszont olyan ember, aki előtt a kalapemelés a minimum... :)

Benikuty 2015.02.03. 12:00:19

@dömbi: a rákollóval kiválóan lehet diót törni, igaz, hogy kalapáccsal hatékonyabb.

Benikuty 2015.02.03. 12:13:03

érdemes nézgelődni, meg a sok önjelölt zseninek elgondolkodni saját "képességein"
tomakonyha.blogspot.hu/

Benikuty 2015.02.03. 13:06:02

@Hurri Kán: " Az igazság odaát van" :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.03. 13:08:17

@dömbi: az nem ér!!! magadnak kell kimorzsolnod a kukoricát és sarokba szórni, úgy rátérdepelni!!! :DDDD
@Mitzi von Küche: nekem sosem lesz elég időm azokra a dolgokra, amiket tervezek :(
@Benikuty: én nagyon csodálom a pasit, a kajái is nagyon ott vannak, a fotóitól meg elalélok :)

Benikuty 2015.02.03. 13:27:40

@AnicasubRosa: a kissé naiv festményeit szeretem...csak ne lakna olyan messze!

Hurri Kán 2015.02.03. 14:13:25

Szolgálati közölmény: a birka fasírt még mindig jó.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.03. 15:49:06

@AnicasubRosa:
Csak perui lila kukoricat vagyok hajlando kimorzsolni, raterdepelni veletlenul sem. :D

@Benikuty:
:D
Ha elvezhetem, miert szenvedjek?
Diot nem torok, nem tellik ra, itt csak tehen terem meg bika, de az rengeteg. :)
Az osztriga nyito kessel remekul lehet az olasz es a svajci kemenysajtokat farigcsalni. Mondd, hogy tudtad, kerllek szepen. :DDD
Tama falujaban praktizalo egyhazi szemelyt szeretem nagyon. Eszmeletlen fazon az oreg Pistapap, na, erte erdemes olyan messzire elmenni, es ha mar ott van az ember at lehet ugrani Tomahoz is.

Benikuty 2015.02.03. 16:26:10

@dömbi:" Mondd, hogy tudtad, kerllek szepen." ...háát, sejtettem :D
Azért érdekes dolgokat tudsz a pellérdiekről;)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.03. 18:54:49

@Benikuty:
Tudtam, hogy rad szamithatok, tudtam! :D
Latod, kicsi a vilag...:))))

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.03. 19:14:18

@Benikuty: én kevés képet láttam (persze, nem élőben), úgy emlékszem tetszettek, de hogy a naivak-e? majd újra megnézem.
@Hurri Kán: azért nagy kő esett le...:D
@dömbi: van-e valaki, akit te nem ismersz??? :D

Hurri Kán 2015.02.03. 19:23:56

@AnicasubRosa:
Ha rossz lenne, azt is megírnám :D
Bár tudom, te nem szereted. :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.03. 21:19:29

@Hurri Kán: a bárányt igen, a birkát nem :)
@Benikuty: nagyon szépek :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.03. 22:52:49

@AnicasubRosa:
Szerencsere van, nem is keves. Pl. a Tomat sem, de a pellerdi Pistapapot igen, es arra buszke is vagyok.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.04. 13:34:59

Két nap alatt másodszor nem tudok belépni a blog.hu admin-felületére. (Most is csak fb-kal ment). Anica, nálad mi a helyzet?

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.04. 19:07:44

@Mitzi von Küche: nálam most oké, mondjuk mobilról nem próbáltam, onnan nem is szoktam.
nekem olyat csinál néha - akár napokon keresztül is - hogy egyetlen bejegyzést sem mutat az adminon. Volt már, hogy rágtam a körmöm, hogy be tudom-e élesíteni a hétfői posztot...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.04. 21:37:40

@AnicasubRosa: Most működik telefonról. Akkor a hiba nem az én készülékemben van (hálisten).

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 13:13:15

mi van, mindenki kidőlt? én szedek itt egyedül Béres Cseppet? :D
jut eszembe: olvastátok, hogy a Béres Csepp felkerült a dopping-listára?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 15:00:07

@AnicasubRosa: Többnapos kongresszus (a Békében, HSz-n) rengeteg és nagyon finom ennivalóval. Most pihegek...
A vérképzés serkentése a kobalt révén gyógyhatású - bár mindent lehet túlzásba vinni -, de ez kissé abszurd.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 17:21:44

@Mitzi von Küche: igen, olvastam, hogy most a kobaltmentes csepp lehetőségén agyalnak.
Jó pihegést! :D
Mi tegnap csülökpörköltöt bográcsoltunk a kollegák egy részével, isteni jó lett a kaja is, meg hát valami hihetetlen, mennyit röhögtünk :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 17:31:44

@AnicasubRosa: Hát a röhögés az könnyen megy a társaságodban! :)

Hurri Kán 2015.02.07. 17:42:06

@AnicasubRosa:
Túl vagyok egy pillekönnyű ebéden, ellenőriztem egy, az utcában nemrég nyílt étkezdét. Jelenleg a fülemen szedem a levegőt. Bár gyakorlatilag mindennek ellen tudok állni, a mustáros pácban érlelt, majd vékonyra vágott füstölt szalonnával és hagymával töltött, frissen kisütött mangalicakaraj sajnos kivételt képez :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 18:14:22

@Mitzi von Küche: szorozd be 12-vel! :DD
@Hurri Kán: de jól hangzik!
Én most rontottam el a saját receptem alapján készített csörögét :o az olaj futott, habzott, a tészta tört, két gyerek meg itt várta, hogy ehessék. pohárkrém formájában kapták.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 18:20:59

Csüt. este darált bárányból készült húsgombóckákat ettem, tegnap korhelyes harcsa halászlevet gyufatésztával (többek között), ma kóstoltam sörös marhapofát meg rántott tintahalcsíkokat is. De a legjobban az isteni vargányás bélszínérmék tetszettek.
@AnicasubRosa: A kreativitás fontos a gasztronómiában :))

Hurri Kán 2015.02.07. 18:22:52

@AnicasubRosa:
Nem akarok belevau, de nem lett volna jobb zsírban sütni? Én már szinte semmihez nem használok olajat: kb. minden fő benne, ahelyett, hogy sülne.

Benikuty 2015.02.07. 19:07:59

@Hurri Kán: képtelen vagyok felfogni, hogy lehet annyi vizet elnyeletni az olajban...gőzölög, és habzik, illetve márt múltidő, mert nem kísérletezem, teljesen kiszorult a konyhából...
Épp ma sütöttem ki 10 kg szép kabátszalonnát, 350 volt kilója a csákvári vágóhídon.
Érdekes, nem bűzlik sütéskor a lakás, és valahogy sokkal ropogósabb minden.
Vagy libazsír, de az most elfogyott, el kell kavarni Jászberénybe bőrös hájért, Egerből visszafelé...valamikor.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 19:12:41

@Hurri Kán: @Benikuty: de jobb lett volna, csak a zsírt elhasználtam és nem volt itthon zsírnakvaló, hogy süssünk ki. de a tanulságot levontam :/

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.07. 19:13:24

@Mitzi von Küche: ja, csak beleéltük magunkat, hogy csöröge lesz :(

Hurri Kán 2015.02.07. 19:29:45

@Benikuty:
Igen, rendes zsírban sütsz valamit, az nem büdös. Ha netán libaháj ügyben majd rám is gondolsz, azt megköszönném ;)

@AnicasubRosa:
:(
Ilyenkor ez felettébb bosszantó tud lenni.

Benikuty 2015.02.08. 12:18:46

@Hurri Kán: hónapok óta készülök, hogy hétfőn reggel arra jövök vissza. 15 kg van egy rekeszben, ha jól emlékszem, és ha a cég még megvan...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.08. 12:58:07

@Hurri Kán: @Benikuty: nekem a zsírszag eleve nem büdös :) az sem nagyon zavar, ha a páraelszívó mellé ajtót-ablakot is kell nyitni. Elvégre enni kell, ahhoz meg jóesetben főzés társul :)

Hurri Kán 2015.02.08. 13:49:23

@Benikuty:
Reméljük a legjobbakat ;)

@AnicasubRosa:
A zsírszag engem sem, illetve csak akkor, ha máshonnan jön, és érzem, hogy valami finomság sül és nem kapok belőle :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.08. 15:38:33

@AnicasubRosa:
Teljesen veletlenul vettem eszre a facen, hogy S2-s lett a Beres csepp.
Szerencse, hogy mar elerheto 1 alkalmazas. WADA oldalan csak be kell irni a gyogyszer taplalekkiegeszito nevet, es azonnal kikopi, hogy tiltolaistas vagy nem.

@Hurri Kán: @Benikuty:
Nektek feltunt, ha csak zsirral foztok, megszunik a konyhat ellepo sarga nyulos, ragados mocsok?

Hurri Kán 2015.02.08. 15:55:44

@dömbi:
Én nem, mert amióta az eszemet tudom, zsírral főzök. (Na jó, ez így egy kisit erős volt :D)

Benikuty 2015.02.08. 16:24:32

@dömbi: aha. a pára elemi olajrészecskéket ragad magával, aztán lecsapódik a hideg felületeken.
Én meg főtthús darabokat ragadtam magammal paradicsom szósszal.

Hurri Kán 2015.02.08. 16:54:38

@Benikuty:
A konfitált tarjám szerencsére nem ragadt magával elemi részecskéket. Na jó, egy kis elemi pecsenyezsírocskát.

Benikuty 2015.02.08. 17:53:16

@Hurri Kán: ezért vagyunk csúcsragadozók :D
süti beállítások módosítása