recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Csülökpörkölt bográcsban (AnicasubRosa)

2015. február 09. - AnicasubRosa

Nagyon jó csapat állt össze a munkahelyen, aminek a nagy részével együtt ebédelünk, esténként csetelünk és szilveszter este többen azt coming out-oltuk, hogy legszívesebben együtt búcsúztatnánk az óévet. Nos, a keménymag és az ezt kiegészítő kollegák bizonyos időközönként csapnak egy közös, csapatépítő főzőcskézést.

Az idei elsőt január elejére terveztük, de akkor még nagyon bennünk élt a szilveszteri bulizás. többen napokig fáradtak voltak még (;-) ), úgyhogy eltoltuk február első péntekjére.

Főszakácsunk igazoltan hiányzott, úgyhogy gyorsan elővarázsoltuk Tibort, aki nagyon tud bográcsban főzni, ha az első órában nem engedjük inni soft módon.

Délután 1-1/2 2 között találkozott a háromfős csapat és először is taktikai megbeszélést folytattunk: Tibor darabolja a húst, én aprítom a hagymát, Bazs vágja fel a fát. De először is mélyen elgondolkodtunk,a következőképpen:

P1170307

A hús 8 kiló volt, vegyesen csülök, bőrös comb és tarja, viszont szigorúan ugyanazon disznóból. Tibor úriember, neki van hentese, aki nemcsak biztosította a minőséget, de a csülköt kicsontozta és még a csontot is összefűrészelte. . A hagymából kb. egy kilót pucoltam meg és aprítottam fel, igaz, azt már a kis kézivezérlésű aprítómmal, de így is száz százalék, hogy legalább egy hónapig ha akarnék, se tudnék ejteni egy könnyet sem, annyit sírtam.

P1170311

Amikor mindezekkel készen voltunk, ismét  ittunk egy áldomást, úgyhogy a főnökünk által hozott egyik pálinkásüveg kiürült, igaz, eleve darabban volt, ezért nem hagyhattuk,hogy eloxidálódjon, vagy ilyesmi.

Tűz, bogrács, zsír, hagyma, hús,só, bors, pirospaprika és hajrá! 

P1170332

1/2 3 körül megérkezett a csapat többi része, kivéve Zsanit, aki 1/4 5-re ért oda. Mondjuk, azért aggódtunk kicsit, mert a vodkát ő hozta, meg a kenyeret is, de azzal úgy voltunk, akár magában is megesszük a pörköltöt. De a vodka! Én mondtam: gyerekek, Zsani megitta a vodkánkat! De nem, Zsani nem olyan, meghozta a szeszt, na nem mintha nem lett volna mit inni. Pisti és Karcsi pl. rögtönzött egy forraltbort, ami olyan, de olyan finom borsos volt, hogy az hihetetlen. 

No, a kollegák érkezése természetesen a szakértői team felállítását is jelentette. Aki szokott bográcsozni,grillezni, az tudja: mindenkinek van valami észrevétele, hogyan kellene.

Nekünk egy dolog jelentett gondot: az irgalmatlan szél. Eleinte el-elpőtyögött a tűz úgy, hogy körülrakták műanyag (!) asztalokkal, de az utolsó harmadát bent, a tűzhely tetején kellett töltenie a bográcsnak. A füstíz mindenesetre belekerült,ez a lényeg.

Meg belekerült két paradicsom, két paprika 1x1 cm-es darabokra vágva, egy hegyes erőspaprika erejétől megfosztva és felcsíkozva, pár gerezd fokhagyma és egy kis őrölt füstölt pirospaprika.

Kenyérrel, savanyúuborkával és jó baráti beszélgetéssel, hangos kacagással fűszerezve isteni volt. 

P1170343

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr627151417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fenchurch68 2015.02.09. 08:48:51

Hű!
Régi túrázós társaságunk minden évben együtt nyaralt egy hetet, mikor már mindenkinek volt 2-3-4 gyereke, volt pár olyan év, hogy hatvanpáran voltunk. Na, akkor már össze kellett dobni a pénzt egy komolyabb üstre :)
Sok érdekes tapasztalatot gyűjtöttünk, például hogy kiluggatott nejlonzacskón keresztül nem lehet leszűrni a frissen megfőtt tésztát, meg hogy ha húsz kilométeres körzetben nincs nyitva bolt, akkor nagyon finom tud lenni az odaégett paprikás krumpli is, de a legdurvább élményem az volt, hogy mindenki elment biciklitúrára, és a másik vemhes anyukatárssal kettőnkre maradt a főzés, mindketten tizenéve masszívan vegetáriánusok voltunk, és ott várt ránk hatvan emberre való mennyiségű marhalábszár, hogy pucoljuk meg, és főzzünk belőle gulyást. Kész lett, jó lett állítólag, de néha még szoktam ezzel álmodni.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 09:41:42

@Kató néni: a legjobb bulik az ilyen főzőcskézések :)
nálunk olyan is volt már, hogy pl a sógorom úgy döntött, a nyári születésnapokat szalonnasütéssel/grillezéssel/bográcsozással ünnepeljük a szokásos vendéglátás helyett. Nem volt rosszabb, sőt...és kevesebb volt a mosogatnivaló is :D

Hurri Kán 2015.02.09. 09:53:41

Igen, kérek! Így jó, ahogy van, két apró észrevétel: 8 kiló húshoz én biztos, hogy alátettem volna két kiló hagymát, a végén a paradicsomot meg elhagyom.

És igen, társaságban főzni olyan, mint a körúton gyereket csinálni: lehet, csak mindenki bele fog szólni :D

Benikuty 2015.02.09. 10:34:01

@Hurri Kán: meg is lesz az eredménye :D mármint utóbbinak...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 11:53:42

@Hurri Kán: én csak kukta vagyok bográcsozáskor, mert ahhoz bizony férfiember kell :)
@Benikuty: Gyuri hasonlata nagyon plasztikus :)))

Benikuty 2015.02.09. 12:20:15

@AnicasubRosa: hááát, nem is tudom, de belepirultam :D
Bográcsoláskor alap az egy szakács...láttam én már olyat, hogy hárman vallották be fancsali képpel utóbb az asztalnál, hogy tettek sót, a negyedik pedig megtörve, ő csak egy kis darált paprikát... :DD
Egy db. hullakoki szakács is több, mint négy félreszeg!

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.09. 12:52:16

Ez a szegény csülök csak pörköltnek nem jön be, de hajlandó vagyok egy főzést végig iszogatni.
Késfixációmat felszínre törve engedjétek meg megjegyezni, ne csodálkozz ha bőgsz hagyma darabolsákor, ha biliacél késsel dolgozol. Már ha az a tramontina eszköz késnek nevezhető.

Itt is megteszem a szolgálati közleményt, a jó öreg malackaraj ismét a porondon, de még erősen hangol csak.

Fenchurch68 2015.02.09. 14:03:49

@AnicasubRosa: Ha a bográcsozáshoz férfiember kéne, ezeken a nyaralásokon gyerekestül éhen haltunk volna :)
Nem vagyok egy nagy Tupper rajongó, de van egy ilyen tekerős aprítócuccuk, ami árammentes helyeken egy-két kiló hagyma aprításakor nagy szomorúságoktól mentett már meg. (Biztos lehet ilyen kapni olcsóbban is, mi annak idején egy csomó ilyen ritkán használt tábori konyhai holmiba közösen ruháztunk be, aztán ha valakinek szüksége volt rá, tudta, kinél találja.)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 14:15:52

Én azt is tudom, ki vihogott a legjobban mind közül...
@AnicasubRosa: Nehogy vegyél @Kató néni: -féle Tupper eszközt, azt kapsz majd tőlem névnapodra (ez komoly).

1kutya 2015.02.09. 16:08:01

csatlakozom @Hurri Kán: kollegához. a perkelt, legyen bármilyen, úgy kezdődik: végy húskilónként két-két férfiökölni hagymát, az nyolc kiló húsnál uszkve 2 kiló...

@Benikuty: ezért volt anno olyan sikeres a blogparti, mert rajtam kívül senki nem tudott slambucot főzni :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.09. 16:32:49

@Hurri Kán: @1kutya: @Benikuty:
Uraim, megengeditek, hogy csatlakozzam ?
Ezt csak Gyvy cimboram tarsasagaban ennem, o megengedi, hogy amit koszonom szepen nem vagyok ehes, azt atramoljam a tanyerjara::: :)))

@Kató néni:
Tupperektol csak 1 regi szilikon spatulat szeretnek, es 1 sajt tarolot. Adhatnak mar olcsobban is. :((

Hurri Kán 2015.02.09. 16:50:51

@Benikuty:
Sok mindent próbáltam már, ezt még nem :D

@dömbi:
Miért, csülökpörkölt jó ;)

Amúgy lehet úgy is bolondítani, hogy a szakács kisüti kb. fél kiló füstölt szalonna zsírját, abban készül el a pörkölt. A kisült szalonnát el lehet rágcsálni, amíg fő az étel, így a szakács uszkve 25 perccel később áll bele fejjel a bográcsba.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 18:21:51

@1kutya: Nono, én sok slambuc- (pardon, öhön-) főzést asszisztáltam végig és tovább forgatva, pirultabban szeretem - de hát ahány ház, annyi slambuc.

Daró 2015.02.09. 19:07:39

@Kató néni: Ezen a "masszív vemhes" szófordulaton jól mulattam :-) Jó lehetett, irigyellek a hatvanfős összetartásért.

Benikuty 2015.02.09. 19:14:07

@Hurri Kán: előtted még ott a nagybetűs ÉLET! :D

Daró 2015.02.09. 19:14:54

@Benikuty: én spec akkor szoktam elhagyni a terepet (bazmegelve) amikor valaki elkezd beleszólni a főzésbe. Autonóm ember vagyok, lehet segíteni de csak ha kére/utasítok, az "én nem így szoktam" meg a "vörösbor nem kell bele" típusú megjegyzéseket nem szeretem :-)
@hajdulaszlo: késsel egyetértek, egy kitétellel: a jó kés is szar ha nem fenik, a szar is lehet jó ha sűrűn élezik :-) És PA szebb mint valaha.
@1kutya: Én tudtam, csak nem voltam ott :-)
@Mitzi von Küche: sohasem ettem még öhönt, de szeretnék. Hortobágyi kolléganőm meg egyenesen sikítozott amikor azt találtam mondani az általunk slambucként ismert ételre hogy slambuc...

Benikuty 2015.02.09. 19:16:24

@dömbi: Mihez, Dömbike? A Körúton való gyerekcsináláshoz? Kiöregedtem én már az ilyen attrakciókból...pedig az én időmben...:DD

Daró 2015.02.09. 19:16:33

Ja, és képzeljétek el isteni lábszárat kaptam tegnapelőtt, megfőztem életem első osso buco- ját, sáfrányos rizottóval, elfogyott :-)

Benikuty 2015.02.09. 19:18:07

@Daró: kicsit forrófejű vagy még, de majd betörnek :)

Benikuty 2015.02.09. 19:19:50

@Mitzi von Küche: én újabban a Börner Gyulára esküszöm!

Benikuty 2015.02.09. 19:20:25

@Benikuty: vagy gyalura? nem is tudom...

Benikuty 2015.02.09. 19:34:32

@hajdulaszlo: kellemes karajozást, én nagy ívben elkerülöm Pannácskát.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 22:01:15

@Mitzi von Küche: @Kató néni: @hajdulaszlo: késsel csak a hagymahéjat húztam le és négyfelé vágtam, utána betettem az aprítóba, nyugi! :)))

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 22:05:37

amúgy mivel aznap a szerencsésebbek csak reggeliztek, a kevésbé szerencsések éhgyomorra pálinkáztak és meló után kezdtünk főzni, mire kész lett, az is mindegy lett volna, ha baracklekváros kenyér, csak kaja legyen! :D
egyébként kicsit zsíros volt, de a főnököm (az az isten, kinek szárnya van...) így rendelte meg Tibortól. :) és jó cuppogós is volt :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 22:08:05

@hajdulaszlo: a férjem megőrül attól, hogy vehet bármilyen kiskést, én csak ezt szeretem. Úgyhogy hűségesen élezi :)

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.09. 22:13:27

@AnicasubRosa: A gyerekeknek pedig mondja: "az anyátok kiskésit". Gondolom minden csasládban van az a kés ami a békanyúzástól kezdve, birkakörmölésen át krumplipucolásra és szalonnázásra is használatos.

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.09. 22:14:57

@AnicasubRosa: Ez az aprítózás jó ötlet. Hogy éred el a megfelelő "szemcsenagyságot" Vagy nem minden ételhez aprítózod? Egyszer valaki mondta, bográcshoz nem szabad túl apróra vágni, mert megég.

hajdulaszlo (törölt) · http://hajduriverkotidzslaci.kinja.com/ 2015.02.09. 22:16:27

@Daró: Ide szeretnék ingyen reklámot csinálni a késeseknek. Néha el kell vinni késeshez, hogy helyrehozza amit az otthoni élezéssel elrontunk :-) .

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.09. 23:29:59

@hajdulaszlo: igen, itt is mondta Tibor, hogy ne vágjam túl apróra. hamarabb abbahagytam a tekergetést :D közben meóztam és figyeltem :)
@Daró: mit tudja azt egy hortobágyi?! :D

Benikuty 2015.02.10. 05:49:33

Kés műfajban szívből ajánlom a mellékelteket! Ráadásul nektek kézre is áll a mester, mivel derbeceni :)
www.vargakesek.hu/

Benikuty 2015.02.10. 05:54:57

@Daró: na, Imi én azzal a felső késsel filéztem volna ki azt, aki annak idején ilyet mond a feleségemmel kapcsolatba. Tudtommal a kanca tud vemhes lenni...
www.vargakesek.hu/termekek/konyhakesek/

Benikuty 2015.02.10. 06:04:51

A hagyma aprításához ezt használtam, a gyalu tényleg jó, de szerethetőbb...vagy a csoda tudja...
www.santoku.hu/p/miyabi-isshin_11.html

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 10:18:07

@Benikuty: Az új Santokum cseppmintás az éle mellett, gyönyörű. De még nem merem használni...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.10. 10:25:28

@Hurri Kán:
Persze, hogy jo, szeretem, tudod, csak azt a kulso zsiros hejat pakolasznam ismet. :DD

@Benikuty:
Na, a koruti aktus meg hianyozna boldogsagban toltott hajlott koromhoz...:DD
Kest nem eleztetek, megsertodtem. Alig lesznek elessebbek, elkoszorulik az elet, ferden vag, es baromi draga. Veszek 10 frankert kettot, azzal kb. 1 evig kihuzom nemi itthoni utanelezessel, aztan veszek masikat. Bicskagyarban 2 franknal tobbet kiskesert nem adok, azok is hasonlo sorsra jutnak.

Daró 2015.02.10. 11:34:13

@Benikuty: Én is. :-) de ha magára használja az ember, nem olyan éles a dolog.

Fenchurch68 2015.02.10. 12:42:16

@Benikuty: @Daró: Akkoriban mind egyszerre csináltunk/szültünk gyerekeket, és mikor minden összejövetelkor folyamatosan a "pocaklakó", "áldott állapotban vagyok, nehogy azt mondják rám, hogy terhes", "odabenn lapul a manócskám", és egyéb cuki szófordulatokat kellett hányásig hallgatni, lett egy párfős ellenzék, akik kizárólag a "vemhes", "zigóta" és "alien" szinten voltunk hajlandóak kommunikálni a témáról. Mondjuk vicces volt lefordítani az osztrák kollégáknak, hogy "bekaptam a legyet", de tetszett nekik :)

Van egy darab Varga kiskésem, tizenhét éve vettem Kapolcson, azóta is mindenre azt használom, kivéve a kenyérvágást.

Benikuty 2015.02.10. 15:35:23

@Kató néni: na, még szerencse, hogy nem a tőlem megszokott bicskanyitogatós stílusban szóltam be! :D
Azanyámkiskésit!

Fenchurch68 2015.02.10. 17:19:52

@Benikuty: Jó, ha valami nagyon hosszú és nagyon főzős nyaralásra megyek, akkor viszem a Marttini tőrt meg a svájci bicsakot is. Ez utóbbi amúgy is minden női kézitáskában must have kellék, szereltem már vele fénymásolót, bontottam sok-sok kartondobozt, ettem sprotnit, fegyelmeztem gyereket, szedtem ki kullancsot és szálkát.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 18:19:59

@Kató néni: én sem vagyok nyünnyögős, a pocaklakó-féle modorosságtól is kiver a víz, de ezt a vemhes kifejezést én is nagyon rosszul viselem, mindig csikorog a fogam. :/ viszont az alien az jó :DDD

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 18:20:34

@Mitzi von Küche: nagyon, de ne vegyél ajándékot, nekem a posztjaid azok :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 19:01:33

@Mitzi von Küche: a mondat első felét hallottam már ;) :DDDDD

Hurri Kán 2015.02.10. 19:16:31

@Daró:
+1. Volt olyan főzős társaság, amelyiket kb. két év alatt tudtam a belepofázásról leszoktatni. Volt olyan, először a konyharuha, majd a vágódeszka repült. Érdekes mód azok pofáznak legkevésbé bele a főzésbe, akik maguk is kiválóan főznek...

@dömbi:
Az a baj, már én is csak titokban ehetek ilyet :D

@Kató néni:
Marttini tőr és svejci bicsak, kiváló párosítás, én is ezekkel dolgozom :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 20:15:36

@Hurri Kán: elég muris kis főzések lehettek: mint egy burleszk :DD
@dömbi: az a legfinomabb része :) /nekem/

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 20:16:57

képzeljétek, a kollegáim egy része ma talált rá a blogra. egyikük az idexen ismerte fel a fotót, másikuknak eddig nem esett le, hogy az Anica név engem takar :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 20:24:44

@AnicasubRosa: Hehe... Pont akartam kérdezni, hogy hány kollégád tud a helyszíni képriportról.

Hurri Kán 2015.02.10. 20:33:10

@AnicasubRosa:
Olyas. Általában, mire a hagymát elkezdtem dinsztelni, már addigra okosra itták magukat, és szolgáltak mindenféle bölcs tanáccsal. Én viszont amíg főzök, addig igyekszem hogy is fogalmazzak... szóval a többieknél valamelyest beszámíthatóbb állapotban maradni, így amíg főzés végeztével utol nem értem őket, előfordultak súrlódások :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 20:54:21

@Mitzi von Küche: ott és akkor nem, csak utólag :)
@Hurri Kán: nálunk semmi balhé nem volt, nem is szokott lenni :)

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 21:20:39

@Hurri Kán: hát nem tudom, de a repkedő vágódeszkák felénk nem annyira a szeretet jelzik :D

Hurri Kán 2015.02.10. 21:39:51

@AnicasubRosa:
Nem haragudtam, mind közönséges makarenkói vágódeszka volt :D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.10. 21:59:33

@Hurri Kán: ja, akkor az nem balhé, hanem pedagógia :D

Fenchurch68 2015.02.11. 14:30:55

A belepofázást még az első rossz tapasztalatok után leállítottuk. Az volt a technika, hogy egy elő-sörözésen megbeszéltük, melyik nap mi lesz a kaja, és melyik 2 család vállalja aznapra a beszerzést és főzést. És akkor a többiek maximum annyit kérdezhettek halkan és rebegve, hogy "mekkorára vágjam a hagymát?"
Ez azért jó stratégia, mert ha netán vacak lesz a kaja, akkor nyugodtan lehet szidni az illető 2-3-4 embert, és nincs kollektív bűntudat :D

skylla 2015.02.11. 22:35:15

nem olvastam meg hozzaszolast, de egy hozzzaszolasom lenne igy: "zabálnálak meg én"

Benikuty 2015.02.12. 06:31:03

@skylla: lényeglátásból jeles! :D

Daró 2015.02.13. 08:40:12

Tegnap a trófeában pacalpörkölt volt, tarhonyával, savanyúuborkával. Imádom a pacalt de sajnos volt már vele rossz tapasztalatom, így félve kértem ki, de kikértem. És milyen jól tettem!

Nádudvar, trófea vadászház
Környék: 5
kiszolgálás: 3
adag mérete: 3
ár: 4
pacal: 5*

Daró 2015.02.13. 08:42:16

@Kató néni: ha le van osztva a buli, akkor aki vállalja a főzést az valószínűsíthetően tudja hogy mit csinál, és nem feltétlenül csinálja úgy ahogy te szoktad.

Persze ha nem lenne minden alól kivétel, akkor nem ettem volna életem során oly sok szar kaját másnál :-D

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.13. 18:25:19

@Daró: imádom a pacalpörköltöt! :)
A Trófea jó, egyetlen hátránya, hogy oda csak kocsival tud "kiugrani" az ember :/

Pokoli hetem volt (sőt három hetem), úgyhogy holnap főznöm kell valami klassz ételt, hogy a lelki békém kicsit visszabillenjen.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.02.13. 19:02:15

@AnicasubRosa: Nekem is... (Most fejeztem be, úgy, hogy elvileg pénteken nem dolgozom, "csak" ügyintézek.) Úgyhogy holnap Metro, valami jó kis halért.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.13. 19:45:52

@Mitzi von Küche: én meg kérdezem a férjemet, evett-e már olyat, amit kitaláltam (és következőnek posztolok). Mondja, hogy nem, de szerinte holnap én sem fogok, mert megyünk anyósomékhoz ebédre.
Basszus, elfelejtettem!!! Pedig ma még ajándékot is vásároltam, de az nem tudatosult bennem, hogy nem fogok főzni :D

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.14. 18:08:54

Valaki kuldjon mar nekem fel kilo zsirt. :))

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.15. 21:11:22

@dömbi: nekem meg egy blog.hu-t, ami működik :(
spec most (nem először) nem mutatja az admin felületen a bejegyzéseket, úgyhogy veszélyben a holnap reggelre szóló beélesítés :(

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.02.16. 09:03:10

@AnicasubRosa:
A hiba az otthoni rendszerben lesz, innen sem, vagy alig mukodott a mult heten vegig. :(

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.02.16. 13:42:20

@dömbi: maga a blog.hu ilyen tré, de nem biztos, hogy megérné elköltöztetni máshová.
süti beállítások módosítása