recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Zöldspárgával rakott csirkecombfilé: egyszerűen király!

Mitzi von Küche

2015. június 11. - Mitzi von Küche

Még tart a spárgaszezon! Egyik fő kedvencem, mindegy, fehér vagy zöld - bármikor jöhet frissen, de blansírozva-fagyasztva akár egész évben is. Miért kellene ezt a kalóriaszegény finomságot csak május-júniusban enni? 

Most egy nagyon egyszerűen összeállítható, nem munkaigényes, de igazán finom ételt mutatok be, amit szombaton ebédre készítettem három fő részére, meg azután szerdán is 4 és fél főre...

image_270.jpg

Egy csomag zöldspárgát a szárvégeket letörve megmostam. Hat darab filézett csirkecombot... Itt megállnék egy szóra. Nagy segítség a háziasszonynak a boltban vásárolt filézett csirke felsőcomb, de érdemes alaposan átforgatni, kivágni a bennmaradt kemény, illetve zsíros részeket és utána alaposan megmosni.

image_269.jpg

A felsőcomb-filéket sózva, borsozva, egy kis zsenge fokhagymát rápréselve olajon átpirítottam mindkét oldalukon -  ez volt az egyedüli dolog, ami elősütést igényelt, a többi már csak az összeállítás.

Kerámia sütőedényem aljára egy kis olajat csorgattam, amiben a húst pirítottam, erre jöttek a combok, megint egy kis só, bors, pár rozmaringlevélke aprítva és darabolt fokhagyma.

image_272.jpg

Néhány újrumplit meghámozva, felszeletelve a hús közé szórtam (de ez el is hagyható), majd jöhettek a zöldspárga-szálak.

image_271.jpg

Az öntethez 3 deci tejfölbe reszeltem 5 deka parmezánsajtot és a hús-spárga-krumpli egyvelegre öntöttem. Végezetül még reszeltem egy kis parmezánsajtot a tetejére is (mert abból nekem sosem elég).

image_273.jpg

60 percig sütöttem időzített sütéssel (tehát hideg sütővel indítottam). A teteje kissé megpirult, úgyhogy kevesebb is elég lehet - mindenesetre remekül megpuhult minden és az ízek jól összeértek (én meg közben meg tudtam járni a piacot is).

image_274.jpg

És itt a másik változat, újkrumpli nélkül. Érdemes mindkettőt kipróbálni, a siker garantált.

image_280.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr37508730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2015.06.11. 08:15:07

krumplit utálja a tesztcsíkom, spárga a barátom. bivalybarnán is...jó reggelt, megjártam Ferihegyet

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.06.11. 09:29:22

@Benikuty: A parmezán barnul meg a tetején, de csak annyira, hogy finom legyen. Akkor a tied a második variáció.

Benikuty 2015.06.11. 10:00:56

A spárga még arra is nagyon jó, hogy szorosan hozzá lehet vele kötni a répát.
@Mitzi von Küche: a parmezán helyett, ha lehetne pecorino toscano...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.06.11. 11:52:41

@Benikuty: Én a pecorino romano és a sardo híve vagyok (most fogyott el, azért a parmeggiano)...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.06.11. 17:57:46

Nálam fehérspárga várja a sorsa beteljesedését, délután még tarjában gondolkodtam, de meggyőztél Mitzike, csirkecomb lesz. :)
Csak az adagok....a fejlődő korban és jó kondiban lévő fiatalember két felsőcombra azt hinné, hogy éheztetni akarom :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.06.11. 19:38:06

@AnicasubRosa: Nálam van mindkét fajtából hétvégére. Megint a fenti receptet kérnék a családtagok, de egy hét alatt háromszor azért mégis túlzás lenne...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.06.14. 19:55:37

@AnicasubRosa: Remélem, felkerül nálatok is az étlapra, mint nálunk.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.06.15. 07:36:41

@Mitzi von Küche:
Nem tudom az iden mi van, de gyakorlatilag utanam vagjak a spargat szinte ingyyen.
Emesztogodrok nem ugralnak erte, ez a van de minek kategoriaju etel, egyedul a vendegunk ette.
Kinomban mar kremlevest gyartottam belole, na, az elment gyumolcsleves helyett, olyan edes volt minden cukrozas nelkul. :(

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.06.15. 08:38:43

@dömbi: Nálunk minden korosztály imádja a zöldet, fehéret egyaránt - lehet, hogy azért, mert nincs egész évben. A változatosság miatt találtam ki a húsos kombinációkat.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2021.06.11. 19:56:55

Nagy kedvencünk azóta is ez az összeállítás. Legújabban úgy készítem, hogy feldarabolom a zöldspárgát és elkeverem a parmezános tejfölös szószba, amit a húsra és krumplira öntök. A tetejére is megy még parmezán.
süti beállítások módosítása