recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Lekváros derelye (AnicasubRosa)

2015. szeptember 28. - AnicasubRosa

Pénteken mondtam Mitzikének, hogy a napokban szilvásgombócot tervezek főzni. Ebből lett vasárnapra - a gulyásleves utáni fogásként - lekváros derelye.

derelye3

Történt közben ugyanis, hogy kiderült, a szilva már annyira puha, hogy féltem, vasárnapra megplöttyed. Gondolkodtam azon, hogy valami nem szokványos töltelék kellene, de aztán mégis maradtam a jól beváltnál, legyen hát lekvár. A férjet interjúvoltam: szilva, barack, vagy vegyesgyümölcs. Ő inkább egy sörre szavazott, de azt nem tudtam volna hogyan beletölteni a tésztába, bár egy kis zselatin lehet, megoldotta volna, viszont akkor a gyerek nem eheti.

Na, a formabontás (hehe, remélem, érzitek a bónusz-szóviccet!) meg csak azért, mert rájöttem, hogy a derelyéből kisebb eséllyel folyik ki a lekvár, mint a gombócból, meg különben is, a derelyevágó is dolgozzon néha!

Megfőztem kb. egy kiló krumplit, forrón összetörtem, egy tojást és 30 deka körüli lisztet meg egy csipet sót összegyúrtam, közben még adagoltam hozzá annyi lisztet,amíg tészta lett a masszából. Egy icipici zsírral lazítottam még az elején rajta, cserébe viszont elfelejtettem egy-két kanál grízt tenni bele, de végülis semmi katasztrófa nem történt. Mondjuk, vinnyogtam közben, mert sütötte a kezem a krumpli, de ettől sem kezdett a Föld visszafelé forogni, aki nem bírja, hűlten is összedolgozhatja a hozzávalókat, csak úgy megeshet, hogy kevésbé sikerül egyneműre gyúrnia.

derelye1   

Picit félretettem, hadd hűljön, addig kevés zsíron pirítottam zsemlemorzsát. Én a legvégén szoktam a morzsához tenni egy kis cukrot, de mi nem porcukrozzuk külön, most is csak a fotó kedvéért szórtam meg a tányérra szedett pár darabot.

A tésztát vékonyra nyújtottam, a derelyemetszővel felvágtam, lekvár bele, kettéhajt,széle összenyom és mehettek a csak jelzésértékűen sós vízbe , kifővés után meg a pirított morzsába.

derelye2

 

Az ebéd végén szavaztunk, a család szerint finom volt és mindenképpen megfelelőbb a Magyar Szabványnak, mint az előző napi uzsonnára készített tejbegríz, aminél szokás szerint benéztem az adagokat és a csákány, a véső és a kisflex jöttek szóba a mosogatás kiváltására alkalmas technikai megoldásként. Viszont mindennek a jó oldalát nézzük, mondtam a fiúknak, erre a tejbegrízre akkor is emlékezni fogtok, mikor én már hamvaim formájában rég Új-Zélandon szállok valami könnyű légárammal.  Addig meg főzök még pár könnyebben felejthetőt.

derelye4    

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr617843926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.09.28. 08:27:40

Hehe :) Na, ilyet sem csináltam még, de a leírás alapján nem tűnik túl nehéznek.
Új-Zélandra pedig még életedben utazz (akár 40-50 év múlva is)...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.09.28. 08:32:37

Azt az aktualis 20 db. gyertyat tuzijatekkal dobszoloval hianyolom a derelyekrol :DDDD
Szoval es tettel, meg sokaig sok ilyet toled. :)))))

Benikuty 2015.09.28. 10:32:10

@Mitzi von Küche: nem nehéz megcsinálni, elbaxni annál könnyebb :)
Nálunk egyszerű 8 tojásos tésztából készül, a szokásosnál kicsit vastagabbra nyújtva.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.09.28. 10:54:46

@Benikuty: igen, a legtöbb helyen sima tésztából csinálják, mi meg a gombócot négyszögesítjük, így kompatibilis a mai magyar állam- és közigazgatással: ami kerek, cipeljük; ami szögletes, azt gurítjuk :( :D
/és igen, kicsit sárga, kicsit savanyú, de....:))/
@Mitzi von Küche: @dömbi: 21... de kösz :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.02. 09:02:23

@AnicasubRosa: Azért azt a szilvás gombócos posztot még kérném szépen - mert, ugye még azt sem csináltam eddig :) ...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.10.06. 15:36:22

@Mitzi von Küche: az ugyanez a tészta, csak gömbölygetve és értelemszerűen lekvár helyett félbevágott, fahéjas cukorba mártott szilvával töltve. :)

Daró 2015.10.07. 05:32:49

Imádom, de amíg 300 Ft egy kg a lidiben, nincs olyan isten hogy elkeszitsem

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.07. 08:28:01

@Daró: Fogyasztói szemlélet... Hát az elkészítés, a saját kútfő öröme ? :) /Tudom, időhiány, nekem ne mondd, de akkor is.../
@AnicasubRosa: Bizisten nem gondoltam volna.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.10.07. 12:22:12

@Daró: amúgy nekem sincs bajom a mirelittel sem, csak most megcsináltam.:)
@Mitzi von Küche: Bocsi, szakmai ártalom: "Itt írja alá, a vonal fölött...ez alatta van, de jó lesz így is"....:):D
süti beállítások módosítása