recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szarvasgerinc áfonyamártással

Mitzi von Küche

2015. október 05. - Mitzi von Küche

A klasszikus trió: a szarvas, az áfonya és a burgonyakrokett együtt valami fantasztikus ízharmónát képez. 

image_239.jpg

A szarvasgerinc ritka csemege, csak elvétve kaphat az egyszerű ember egy vadászgató baráttól egy ilyen szép darabot. Zokszó nélkül lehártyáztam a nemes húst, emígyen.

image_230.jpg

Következett a pácolás. Itt látható a pác hozzávalóinak egy része: mozsárban tört fekete- és szegfűbors, babérlevél, koriander, szárított kakukkfű, rozmaring. Az összetört ízesítőket olajjal és mustárral keverve a húsra öntöttem.

image_231.jpg

Rákarikáztam két fej hagymát is és olajjal felöntve a hűtőben pácoltam két és fél napig, időnként megforgatva. 

image_232.jpg

A sütés előtt, amíg a sütőt 200 fokra melegítettem elő, a szarvasgerincet megtűzdeltem enyhén füstölt szalonnával.

image_237.jpg

Alufóliával bélelt sütőlapra helyezve meglocsoltam a páclével a húst, no meg egy kis Frittmann-féle Cabernet franc-nal is, majd 10 perc múltán 180 fokra mérsékeltem a sütőt. Folyamatosan figyeltem, hogy ki ne száradjon, ezért sűrűn locsolgattam. 20 perc múltán elővettem a maghőmérőt is. Körülbelül a 30. percben elérte a 70 fokot a hús közepe, ekkor kivettem a sütőből és fóliával lefedve pihentettem.

Csak a tálalás előtt szeleteltem, pontosabban hat darabba vágtam - hat személy részére. Burgonyakrokettel és áfonyamártással tálaltam.

image_238.jpg

Az áfonyamártáshoz előző este beáztattam a szárított kék- és vörösáfonyát. Másnap egy löttyintésnyi vörösborral, némi felcsíkozott narancs- és citromhéjjal, kevés cukor és citromlé hozzáadásával mérsékelt tűzön kb. 15 percig. főztem. Nagy siker lett a klasszikus kombináció - minden el is fogyott az utolsó morzsáig.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr557345588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.10.06. 15:39:43

Ez az a poszt, amit én minden alkalommal elsőként megláttam eddig is, ahányszor beléptem a blog oldalára, mivel adminfelületet látok. Mindannyiszor csorgott a nyálam, mert egyszerűen annyira gusztusos, hogy meg tudtam volna nyalni a monitort. Az ételt is felvettem az eccermajdcsakmegfőzöm-listámra. :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.06. 19:09:17

@AnicasubRosa: Vadászokkal kell jó kapcsolatokat ápolni, egyébként nehéz az alapanyag beszerzése. /Igen, ideje volt már a megjelenésének... :) /

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.10.06. 22:07:57

@Mitzi von Küche: akkor Robit kell körbeudvarolni :D /aki egyébként hová lett? /

Daró 2015.10.07. 05:24:34

Ó, a nyál is összefut a szájban...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.07. 08:28:53

@AnicasubRosa: Igen, erre céloztam... Hát hol lenne, vadászik :)

1kutya 2015.10.11. 22:04:00

@AnicasubRosa: meglőttem, mert járt (adták, no :) egyébként jelenleg dögrováson, kb. 1 hete lázas, alig él és ma még gerlézni sem tudott elmenni (ellenben ledarált vagy 10 mázsa otellot borkészítés céljából kifolyólag :)))
süti beállítások módosítása