recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szőlős - almás szűzpecsenye

Mitzi von Küche

2015. október 26. - Mitzi von Küche

Íme, az őszi gyümölcsök és a sertés legfinomabb részének házasítása. A szűzpecsenyét legtöbbször kirántjuk érme formájában, ami nagyon finom és puha, láttam már összefonva megsütni, szokták párosítani gombával, mártásokkal, ám én most egy gyümölcsös variánst gondoltam ki. 

image_7.jpeg

Milyen szépen mutat az édes muskotályos szőlő mellett a savanykás piros alma! Biztosan finom lesz a szűzpecsenyével együtt sütve-párolva.

image_8.jpeg

Az első lépésben serpenyőben, vaj és olaj keverékében megkapattam az egészben hagyott (lehártyázott, megmosott és leszárított) szűzpecsenye minden oldalát, majd egy porcelán sütőtálba fektettem.

image_9.jpeg

Két meghámozott almát cikkekre vágtam és a forró zsiradékban enyhén karamellizálni kezdtem. Hozzáadtam a kettévágott szőlőszemeket is, cirka a fürt harmadát. Nagy szemek voltak, meg így a magokat is kivehettem.

image_10.jpeg

Pár perces pirítás után máris finom illatok áradtak - ezért is fontos a vaj használata-, majd az egészet a sütőtálban várakozó hús két oldalára öntöttem, a zsiradékkal együtt. A szűzpecsenyét megsóztam, borsot tekertem rá és pár rozmaringlevélkét is szórtam rá. Így mehetett a 180 fokra előmelegített sütőbe, alufóliával lefedve. 

image_11.jpeg

Azaz, ki ne felejtsem, egy kis bort is aláöntöttem, mégpedig pannonhalmi apátsági Tricollist, hogy a pároláshoz elegendő folyadék legyen - meg az íze is hozzájáruljon a sikerhez.

image_12.jpeg

Helyzetkép a sütőből. 20 perc után megfordítottam a húst és ismét lefedve folytattam a párolást. Alul egy krumplis tortilla melegszik, ezt gondoltam ki körítésnek (nem saját készítésű), de krokett vagy krumpipüré is jó mellé. Még öt perc és már kész is.

image_13.jpeg

Puha és finom, a hús nem száradt ki a kíméletes párolásnak köszönhetően (átsütve kérték).  Gyümölcsraguként adtam a gyümölcsöket a hús mellé, pikáns lett az ízhatás. A gyümölcsös pecsenylével megöntözgettük a húst (az ételfotó után). A tortilla meg telitalálat volt körítés gyanánt.

Ideális hétvégi ebéd: rövid munka, kevés mosatlan, nem hétköznapi ízek. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr38014219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2015.10.26. 08:56:25

Gyönyörű! Érdemes lenne a családodnak azt mondani fele sütési idő után, hogy "ennek ilyennek kell lennie". ...és birsalmával (nyel nagyot:))

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.26. 10:12:04

@Benikuty: Birsalma már bekészítve a következő sütésre :)

Hurri Kán 2015.10.26. 17:55:51

Csak nekem jelenik meg görög betűkkel a szöveg? :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.10.26. 18:48:33

@Hurri Kán: Átraktam 'Symbol' betűtípusra, mert nem tetszettek a régi kicsi és vékony betűk. Most visszaraktam 'Helvetica'-ra. /Lehet, az újgörög dialektus miatt nehezen olvastad :) /
süti beállítások módosítása