recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Libacomb birsalmával és szilvával

Mitzi von Küche

2015. november 09. - Mitzi von Küche

A liba igazi ünnepi étel, de ősszel és télen szerencsére sok az ünnep, lehet libát sütni többször is. Márton-nappal indul a liba szezonja és tart egészen tavaszig. A hagyomány szerint aki Márton napján ludat nem ehetik, egész évben éhezik. Erről szó sem lehet, így egy finom és könnyű, gyümölcsös libacomb-kombinációt mutatunk be.

image_21.jpeg

A birsalma csak szezonálisan kapható és ahogy látom, évről évre kevesebb és egyre drágább a piacokon. (Mi is próbálkozunk a kertben egy birsalmafával, de eddig még csak a virágzásig jutott el...) Szilva ilyenkor viszont már csak import van. 

image_22.jpeg

A két hízott libacombot - összesen egy kiló volt - enyhén besóztam, borsoztam. A birsalmát meghámoztam, felaprítottam (nem könnyű munka...) és citromos vízbe raktam, hogy ne barnuljon meg.

image_23.jpeg

A megmosott szilvaszemeket megfeleztem, kimagoztam. Ennyi volt összesen az előkészület - igazán kibírható.

image_24.jpeg

Kedvenc öntöttvas edényembe kevéske libazsírt tettem, erre kerültek a combok, tetejükre egy szál rozmaring, és körülraktam őket a birssel és a szilvával. Nyakonöntöttem egy kis tokaji furminttal - a tokaji nagy barátja a lúdnak - és egy kis vízzel, mellédobtam még két gerezd fokhagymát feldarabolva.

img_7280.JPG

A sütőt 180 fokra előmelegítettem, a tálat lefedve betettem a sütőbe, majd félóránként ránéztem.

Időközben a rizset megpároltam - szintén egy kis libazsírral, egy gerezd fokhagymával, pár szál petrezselyemzölddel együtt és kiszaggattam egy tepsi sajtos pogácsát is. Mehetett a tepsi a sütőbe a libacombok mellé 30 percre.

image_32.jpeg

Másfél órai párolás-sütés után elég puhának ítéltem a libacombokat, már csak a pirítás volt hátra.

image_31.jpeg

 Néhány perc a grillfokozaton és már meg is pirultak. Kiemeltem a libacombokat és a gyümölcsdarabokat egy pici méz hozzáadásával rövid ideig még átforgattam.

Következhetett a tálalás. Azért még egy kis birsalmakompótot készítettem külön is - csak mert annyira szeretjük...

img_7288.JPG

A pogácsa receptje:

40 dkg liszt, 10 dkg reszelt keménysajt (ez manchego juhsajt volt), 20 dkg vaj, 1 tojás, egy nagy doboz kaukázusi kefír fele + 1 evőkanál tejföl, egy kávéskanál só. Összegyúrni, kinyújtani, kiszaggatni, a tetejét egy egész felvert tojással megkenni + reszelt parmezánsajttal megszórni. 180 fokos sütőben kb. 30 percig kell sütni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr158059430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EZAZ! 2015.11.09. 14:28:12

Ó, ez nagyon rendben van. (csillagos ötös)

Benikuty 2015.11.09. 18:56:13

Köszönet a tippért! Az már némi" különutazás", hogy a gyümölcsöket a sütés kétharmadánál teszem hozzá, hogy rogogós-friss állaguk maradjon...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.11.09. 21:04:11

hús és gyümölcs (különösen a birs!), számomra ez az ízorgia :) A pogácsádat kipróbálom, Mitzike!

@EZAZ!: Utólag is boldog nevednapját! És Darónak, PO-nak, Imre Apónak is,meg akikről esetleg nem tudhatom, hogy a nick mögött egy Imre rejlik! :)

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.11.10. 07:32:20

Koszonom szepen nem vagyok ehes.
Ismet ehen maradok :((((((((

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.10. 08:33:40

@dömbi: Akkor ez a számodra legyen mondjuk... polip? De hát akkor mit eszel Márton-napkor...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.10. 08:37:33

Nem tudom, mi lehet az oka, de már többedik alkalommal keverednek a képek az Index2 címlapról a posztra kattintva. Kéretik a 'tovább'-ra kattintva átjönni a blogra - itt minden kép a helyén van.

EZAZ! 2015.11.10. 10:32:33

@AnicasubRosa: köszönöm, kedves tőled.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.10. 12:40:02

@Benikuty: Hát birkózófül biztosan van otthon egy pár... :))

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2015.11.10. 16:59:46

@Mitzi von Küche:
Van bizony, csak az khmm... tiltolistas :)))
Sziciliai raguleves az mar biztos holnapra, melle csalanos ricottas canellonin gondolkodom.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.11.10. 21:05:19

@Mitzi von Küche: már írtam segítségkérést ezügyben, meg a kommentelést követő hibaüzenet ügyében is, de úgy látszik,idő kell az elhárításhoz. (biztos az álcákat tervezik :D )

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.11. 08:44:18

@AnicasubRosa: Tegnap írtam a supportnak és válaszoltak is rögtön. Azt írták, az az oka, hogy az Index átméretezi a képeket. Javasolják megoldásnak: el kell nevezni a fotókat, feltölteni, letörölni, majd újra feltölteni. (Ez nekem magas.)
Csak az a különös, hogy eddig nem volt ilyen gond, bár évek óta megjelenünk az Index címlapján...

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2015.11.11. 21:09:24

@Mitzi von Küche: nekem nem válaszoltak :(
a képekkel kapcsolatos dolgot meg holnap szóban..

Tangó Suszter 2015.11.24. 20:39:49

Vettem 3 db birset merjem valamelyiket egy csirkébe tölteni és úgy megsütni?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2015.11.25. 08:53:35

@Tangó Suszter: Abszolúte! Egész kacsába már én is tettem többször és nagyon feldobta.
süti beállítások módosítása