recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szuperfinom hal: sügér articsókával

Mitzi von Küche

2016. március 07. - Mitzi von Küche

Csupa finomság külön-külön is, hát még együtt!  A farkassügér /branzino/ - ami tengeri süllő néven is fut az országos hálózatban - nagyon kedvelt világszerte, mert viszonylag kevés szálkát tartalmaz, szép fehér a húsa, nincs erős halíze és igazán könnyen süthető egészben is.

su_1.jpg

Nincs más dolgunk, mint kitalálni valami finom körítést és akár egy tálban megsütni. Kevés idő- és energia-ráfordítással könnyű, finom és nagyon egészséges ételeket készíthetünk ily módon.

Akkor lássuk, most mit találtam ki a hétvégi halas ebédre. Előkészítettem két 35-40 dekás sügért: lepikkelyeztem, megmostam, levagdostam a szúrós uszonyokat, besóztam és citromlével meglocsoltam őket. Egy doboz articsókaszívet lecsepegtettem. Vaj, petrezselyemzöld, friss zöldhagyma, némi halfűszerkeverék, citrom, só - ennyi az összes hozzávaló.


su_2.jpg

 

És már csak össze kell rakni egy perc alatt: a jénai tál aljába vajat kockáztam, a sügérek hasába 2-2 szál zöldhagyma, só és egy kis halfűszer került, közéjük az articsókaszívek, kétoldalra egy-egy citromdarab, a tetejét megszórtam petrezselyemzölddel és az egészet megkoronáztam két löttyintés tokaji furminttal, ami a halak jó barátja.

 

su_3.jpg

180 fokra előmelegített sütőbe tettem a tálat (légkeveréssel) és kb. 20 percig alufóliával lefedve sütöttem. Utána eltávolítottam a fóliát. Összesen 40 perc volt a sütési idő, ebből az utolsó 5 perc grillfokozaton. Körítésként vargányával töltött óriás tortelliniket főztem ki (az olasz napokon szoktam ilyen finomságokat beszerezni), tálaláskor kis vajjal összekeverve. Természetesen egy finom zöldsaláta is asztalra került, ezúttal madársaláta pofonegyszerű öntettel (mustár, só, cukor, balzsamecet, olivaolaj).

su_4.jpg

Csodálatosan finom lett a hal húsa, felkerült a hal-toplistánkra. Bátran variáljunk, minden héten kitalálhatunk valamilyen érdekes halas kombinációt.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr418419436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.03.08. 07:28:18

En nyers articsokaval kiserleteztem, de egyszeruen nem tudtam normalisan elokesziteni. Ha valaki legkozelebb dolgozik vele, csinalhatna a kedvemert egy fazisfoto-sorozatot. :-)
Mitzike, szerintem ti javitjatok fel a magyar halfogyasztasi atlagot :-D
A

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.03.08. 08:46:34

@AnicasubRosa: Miután láttam, hogy menő külföldi éttermekben is konzerv articsókát használnak - meg rövid is a szezonja, ezért mertem alkalmazni. Ennek analógiája, hogy a legjobb séfek konzerv hámozott paradicsomot használnak (sokszor láttam a Paprikán), mert sokkal jobb, mint a nyers...
Halra fel, everybody!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.03.09. 19:16:08

Nahát, legújabban már helyes névvel szerepel a M. halas pultján a farkassügér. Talán kezd már rend lenni a halak nevét illetően.

A fickó 2016.03.09. 22:44:36

@Mitzi von Küche: A konzerv és a friss articsóka között azért még zongorázni lehetne a különbséget. OK, talán nem akkora a különbség, mint a friss spárga és a konzerv tesója között, mert a konzerv spárga csak mintegy tartalmi kivonata az eredetinek. :) Konzerv artit időnként teszek pizzára, de amúgy csak frisset főzök.
Hámozott (eltett) paradicsomot, csak szezonon kívül használunk, természetesen ilyenkor jobb, mint a friss, de csak ilyenkor. Én kizárólag a saját eltevésűt használok többfélém is van még szerencsére.

A fickó 2016.03.09. 22:47:19

@AnicasubRosa: You tube-on rengeteg videó van fenn, hogy kell előkészíteni a különféle céloknak megfelelően a friss artit.:) Például így. :)
www.youtube.com/watch?v=S8aMn5fDn70
www.youtube.com/watch?v=YNCH2nnkiMk

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.03.09. 22:52:33

@A fickó: koszonom a segitsrget! Ra fogok probalni ujra :-)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.03.10. 08:40:01

@A fickó: Hát persze, tudom is zongorázni a különbséget - ugyanúgy, mint a tengerparti friss fogásból készített hal és a jégen tartva kamionon érkezett ízének különbségét. De ez van, ebből kell főzni. Ha valaki azt mondja, hogy csak csak helyi ételeket és idénynek megfelelő zöldségeket fogyasszunk, akkor azt válaszolnám, hogy halkedvelő vagyok és még fagyasztott halat is képes vagyok készíteni - és egészen ehető is lesz... Továbbá a spárgát és az articsókát is imádom, de az a másfél hónap kevés, amíg szezonja van.
süti beállítások módosítása