recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Rumpsteak vargányával és újkrumplival

Mitzi von Küche

2016. június 06. - Mitzi von Küche

 Micsoda kombináció! Csodás rumpsteak, vargánya és újkrumpli együtt.

varg6.jpg

Nyári vargányát kaptam a piacon, ritka kincs mifelénk a nemes gomba. 

varg1.jpg

Megtiszttítva, nagyobb darabokra szeletelve egy kis vajon megpároltam a vargányát rozmaringlevelek társaságában. 

varg2.jpg

 Lássuk a húst! Az egyik üzletláncban időnként lehet kapni 21 napig érlelt ír rumpsteak-et. Két csomaggal vettem, persze, a vastagságuk különböző volt. Látszik a húst szegélyező zsírszövet.

varg3.jpg

Sütés előtt egy órával kivettem a hűtőből, hogy ne legyen hideg, besóztam és borsoztam. A felforrósított grillserpenyőben néhány csepp olajon három percig sütöttem az egyik, majd még két percig a másik oldalukon a szeleteket. Utána pihenni hagytam őket pár percig.

varg4.jpg

Közben a kb. 5 percig főzött újkrumplit lecsepegtettem és vajban megpirítottam kevéske apróra vágott rozmaring társaságában.

 varg5.jpg

A vastagabb szelet hús pont az ízlésemnek megfelelően rare lett, a vékonyabb pedig medium rare. Hozzá a finom vargánya és az omlós újkrumpli, na meg jóféle villányi vörösbor - fenséges koranyári ebéd.

 varg7.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr658755088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.06.06. 17:58:43

Nagyon érdekelne, hogyan fordítanátok magyarra a rumpsteak-et. Én már legalább négyféle magyar nevét olvastam, de egyelőre maradok az eredeti angol kifejezésnél.

Zephyrous 2016.06.07. 20:21:28

"Az egyik üzletláncban időnként lehet kapni 21 napig érlelt ír rumpsteak-et."

Érdekelne, hogy hol és milyen áron. Köszönöm!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.06.07. 20:34:21

@Zephyrous: A német üzletlánc neve L-lel kezdődik és idl-lel végződik. Hajszálpontosan nem tudom az árát, talán 1000-1100 körül volt egy csomag/szelet, már többször vettem (egyszer még leértékelve is volt).

EZAZ! 2016.06.09. 19:17:04

Nagyon érdekelne, hogyan sütitek a berenjenast ropogósra, nyakunkon a foci EB, a sok sör mellé passzolna, de majd rágcsálunk ropit jobb híján.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.06.09. 19:38:58

@EZAZ!: Haj, de jó is lenne! De ahhoz igazi hazai padlizsán kell, nem a vízízű import. Tehát majd augusztusban - szeptemberben lesz esedékes. Úgy láttam, a spanyolok fritőzben sütik középvékonyra vágva, leszárítva, nem sózva - és mézzel locsolgatva eszik :)

EZAZ! 2016.06.10. 02:52:49

@Mitzi von Küche: Köszi, majd próbálkozom.
süti beállítások módosítása