recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Tigrisrák és linguine

Mitzi von Küche

2016. július 11. - Mitzi von Küche

Vita zajlott korábban e hasábokon egyik kedves kommentelőnkkel a rák + főtt tészta kombináció körül. Ő azt mondja: rákot csak magában (legfeljebb salátával), jómagam pedig szinte mindig főzök valamilyen finom tésztát a rák, kagyló, sőt tengeri hal mellé is.

Ennek oka kettős: csak tengeri herkentyűkkel jóllakni elég drága mulatság, másrészről nagyon finom ízhatást adnak közösen. Persze, pár dolgot érdemes megjegyezni, hogy sikert arasson az asztaltársaság körében ez az együttes. El is árulok néhány műhelyfogást, amit külföldi útjaimon ellestem, illetve magam kísérleteztem ki.

Zacskós fagyasztott nyers fekete tigrisrákot vettem legutóbb (nagyobb áruházakban kapható). Érdemes minél nagyobb méretűeket venni, mert azok finomabbak. Van, amikor jelölik is, hogy egy csomagban hány darab van: pl.16/20, ami jó méret, vagy 30/40 (ez már túl kicsi).

A zacskóban megtisztított nagyobbacska rákok vannak, csak a farkincájukat kell majd fogyasztáskor lecsípni. Ezúttal bepácoltam a rákokat egy-két órával a sütés előtt olivaolaj, két összenyomott fokhagymagerezd, zöldfűszerkeverék, citromlé, pici só és bors keverékében.

image_33.jpg

Amikor közeledett az ebédidő, forrásban lévő sós vízbe eresztettem a linguine tésztát. A linguine a keskeny metélt olasz neve, kinézete olyan, mint egy lapos spagetti. A durumlisztből készült, tojást nem tartalmazó olasz száraztészták nagyon finomak: főzés után egyáltalán nem kell leöblíteni őket, csak egy pici olivaolajjal összekeverni. Házi készítésű pestommal ízesítettem (amiről már írtam korábban: http://lepcsankparty.blog.hu/2013/10/30/pesto_hazilag_mitzi_von_kuche), de kevés volt már belőle, ezért felaprított kapribogyót is adtam a tésztához.

image_34.jpg

Forró olivaolajba tettem a rákokat, rálocsoltam a páclevet  és mindkét oldalukon 3 - 3 percig sütöttem őket - ennyi idő bőven elég a héj nélküli rákoknak. Elkészülés után lefedett jénai tálban melegen tartottam őket. 

image_35.jpg

Közben egy zöldsaláta-keveréket is összekutyultam a salátaöntetemmel (Kremsi mustár, balzsamecet, sópelyhek, csöppnyi méz és olivaolaj, a végén kevés vízzel hígítva). Adtam még hozzá egy felkockázott avokádót is. Tíz perc alatt kompletten elkészült az ebéd.

image_36.jpg

És egy kis jó tanács a tésztához: tálaláskor a linguinére citromlevet csepegtettem olasz szokás szerint, meg egy kis parmezánsajtot is reszeltem rá frissen. Ez utóbbi ellen viszont berzenkednének az olaszok: azt mondják, tengeri ételekhez nem kell parmezán, de szerintem így a legfinomabb - tessék csak kipróbálni!

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr45794036

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az igazi parmezán 2016.07.13. 11:05:02

Parmigiano-Reggiano, magyarul parmezán: az olasz sajtok királya, a sajtszentháromság tagja. Ha megkérdezünk bárkit, mi jut eszébe Olaszországról, az első öt gondolat egyike a parmezán. Nemrég kaptam szuvenírt Itáliából: egy 40(!) hónapos darab eredeti...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2016.07.15. 21:41:46

Fogsz te még örülni a 30/40-es ráknak is :) Amúgy ez a szám nem a csomagban található rákok számát jelenti, hanem, hogy mennyi fér egy pound-ba (szűk kiló, és az amerikai lbs-re vonatkozik a szám.
Nagyon fontos, hogy nyerset vegyünk, a megfőtt rákkal már nem sok mindent lehet kezdeni, legfeljebb megenni hidegen, salátában. Felfedeztem a Spar-ban már régebben az ilyet, ahogy pl. nem találok az Auchanban - csak főttet, se nem az Aldiban. Tecsóba, Lidl-be nem járok, mert itt nincs. A feldolgozásához egy ökölszabály: a fagyott rákokat HIDEG vízbe kell tenni kb 10 percre a kiolvasztáshoz.
Ha viszont igazi delikáteszre vágysz, látogass ell a Hegyvidék bevásárlóközpontba (Budapest, XII ker) a Vörös Homár halkereskedés és bisztróba. Közvetlenül a Gál Józsi Mészárszték-je mellett :) Én ott vettem 4/6 count garnélát. Abból 3 darabbal teljesen jóllaksz! A Józsinál meg vehetsz hozzá csodahúst, és már mehet is a Surf & Turf :)
Tetszik a tésztás változat is, rengeteget ettem shrimp scampit linguinivel. Parmezán nélkül ...

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.07.16. 10:30:19

@Andrass9: Én a Metroban szoktam nyers rákot venni, időnként friss is kapható, 16/20-as méretű - én bizony azt szeretem. Azaz, dehogy, igazából a homárt és a langusztát szeretném...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2016.07.26. 10:32:21

@Andrass9:
Beteljesuletlen almom, hogy az en Emesztogodreim is jollakjanak 3 db garnelaval....
Minden nap csinalnek nekik. Esku! :) :)

@Mitzi von Küche:
Kisde kezd rakapni a tesztakra. Nincs ellenemre, mit ne mondjak... :D :D
süti beállítások módosítása