recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Szicíliai padlizsános tészta - Pasta alla Norma

Mitzi von Küche

2016. július 25. - Mitzi von Küche

Végre itt van a hazai szabadföldi padlizsán szezonja, ebből lehet igazán jóízű padlizsános ételeket készíteni. Például Pasta alla Norma-t, azaz szicíliai padlizsános-paradicsomos tésztát.

Nino Martoglio cataniai író és színházigazgató adta a tészta nevét. Amikor először kóstolta, felkiáltott: "È una Norma!" Mesterműnek érezte, amit csak a szintén cataniai Vincenzo Bellini csodás operájához, a Normához tudott hasonlítani. A név fennmaradt, a Pasta alla Norma variációk száma azóta egyre növekszik.

norm5.jpg

A hozzávalók:

norm1.jpg

Két duci padlizsán szárát levágtam, felkockáztam, kevéske apróra vágott hagyma és két gerezd fokhagyma olivaolajon való megfuttatása után bedobtam a serpenyőbe és lefedve félpuhára sütöttem-pároltam.

norm2.jpg

Hozzáadtam egy doboz egész hámozott paradicsom-konzervet, sóztam, borsoztam, friss oregánóval jól megszórva enyhe tűzön rotyogtattam, amíg összeértek az ízek.

norm3.jpg

Időközben kifőztem a tésztát, most valódi olasz maccheroni al ferretto-t kaptam, ez a szicíliai kötőtű-tészta: rövid, sodrott szálú száraztészta, amely jól felveszi a mártást - de természetesen bármelyik jó minőségű tészta használható. A tésztát összekevertem a padlizsános paradicsommártással, a tetejére bivalymozzarellát karikáztam és jól megszórtam frissen apróra vágott bazsalikomlevelekkel.

norm4.jpg

180 fokra előmelegített sütőben 20 percig összesütöttem. Igazi olasz, finom, húsmentes nyári ebéd.

norm6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr278909126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnicasubRosa · www.lepcsankparty.blog.hu 2016.07.25. 11:35:56

A pasták tárháza és az olaszok variációs készsége kimeríthetetlen. :)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.07.26. 11:47:36

Fontos, hogy lehetőleg frissen együk a pastát, ne melegítsük - a mozzarella is csak frissen ráolvasztva az igazi.
süti beállítások módosítása