recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Klasszikus birsalmaleves

Mitzi von Küche

2016. október 10. - Mitzi von Küche

Az őszi évszak biztos befutója a birsalma: szeretik kicsik és nagyok is.

bir1.jpg

 Tisztításuk nem könnyű, mert elég kemény a gyümölcs: meghámozom, magházát kiveszem. Kisebb darabokra vágom, megmosom és rögtön citromkarikás vízbe teszem, hogy meg ne barnuljon. Ízesítésül másfél evőkanál barnacukor, néhány szem szegfűszeg és egy kevés őrölt fahéj szolgál egy csipet só mellett.

bir3.jpg

 Felforralom, elég hamar meg is puhul a birsalma és jöhet a habarás. Ezúttal népies módon tejföllel készítem: másfél evőkanál tejfölt elkeverek egy evőkanál liszttel és hozzáadok a levesből egy-két kanállal. Szűrőn keresztül a leveshez keverem. Ezután még össze kell forralni a levest kb. 5-6 percig. Természetesen tejszínnel is behabarhatjuk, vagy a gyümölcs egy részét átturmixolva is sűríthejtük a levest.

bir4.jpg

 Annyira finom a birsalmaleves illata és olyan selymesen jó érzést ad a gyomorban: érdemes kipróbálni.

bir5.jpg

 Az utolsó képen egyetlen dédelgetett birsalmafánk első termései láthatók. Évek óta reménykedtünk virágzáskor és most először termést is hozott a kis fa. Valami ünnepi alkalomra várnak a saját birsalmák.

bir2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr3611758149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daró 2016.10.10. 19:34:21

Szuper! De aki nem jár piacra, vagy nincs birsalmafája mint nektek,az sajnos ma már nem is lát birsalmát. Én magában nyersen is szeretem

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.11. 10:09:15

@Daró: Daró, piac van szombaton is! És most tele van birsalmával... (meg sütőtökkel, bár azt, tudom, nem szereted.) A mienkből sajnos, nem tudok adni, mert össz-vissz 11 darab termett :)

Benikuty 2016.10.11. 12:04:53

Birsalma a barátunk! Kompótnak (olyan félig főtten, kevéske édesítőszerrel, óvatosan fűszerezve) hideg sültek mellé mennyei étek! :)
Sajnos már csak piacról van, és amikor saját volt, talán nem is volt akkora becsülete, mint amit érdemelt :(

Benikuty 2016.10.11. 12:05:52

@Mitzi von Küche: A fátok szép egészséges, igazán büszkék lehettek rá!

Daró 2016.10.11. 12:43:34

@Mitzi von Küche: n imádom a sütőtököt, valamelyik kartárssal összekeversz :-)
Osso bucco szuper lett. Nem fotóztam, elfogyott :-D
Beni: van ladányban napraforgóolaj, hidegen sajtolt, de nekem csalódás, nincs napraforgó íze,

Benikuty 2016.10.11. 13:10:05

@Daró: lehet, hogy túlzott elvárásaid voltak, mert én így jártam. Viszont szobahőmérsékleten már szagolható volt a differencia.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.11. 13:16:44

@Daró: @Benikuty: Off, de kedves "Kartársaim" fogják értékelni a sztorit. Vasárnapi Lidl-bevásárlás után nem találtam a slusszkulcsot... Visszamentem a boltba a tele kosárral, nézegettem a földön, diszkréten kérdezgettem egy-két alkalmazottat.
Majd megvilágosodva rohantam a hűtőpulthoz, ahonnan az utolsó doboz steak and stilton pie-t kotortam ki --- és ott volt a slusszkulcs! Alig hűlt le valamennyire :)
Ez meleg/ vagyis hideg/ helyzet volt.

Benikuty 2016.10.11. 17:40:55

@Mitzi von Küche: nem fagyott le a fedélzeti számítógép, mikor a lyukba bedugtad? :D

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.11. 19:10:49

@Benikuty: Én is féltem, de megúsztam. Cirka 5-6 percet lehetett a kulcs a hűtőben (szerencsére a dobozok tetején volt, különben megint nyakig kellett volna bebújnom, mint amikor beleejtettem...)

2016.10.12. 21:18:20

Egy ismerősömmel esett meg a következő, remélem nem olvassa ezt, mert magára ismerhet.
Jó 30 egynehány évvel ezelőtt nem volt annyira megszokott látvány a bevásárló központ és azok igencsak nagy parkolója, főleg vidéki szemmel. Akkor történt, hogy ismerősömék felmentek Pestre egy ilyenbe. Majd mikor kijöttek, megdöbbenve érzékelték, hogy az autójukat ellopták. Kihívták a rendőröket, azok tették a dolgukat, ismerősömék pedig mit lehet tenni alapon haza vonatoztak.
Egy hét vagy tíz nap után jelentkezett a rendőrség, hogy megvan az autó. Ott állt, ahol hagyták. A nagy parkoló egy másik szegletében várakozott türelmesen. :)))

A magam pesti sztorija ennél egyszerűbb. Másik utcára emlékeztem, ahol az autót hagytam egész napra, közben összevissza tömegközlekedtem, persze egy nagyon nehéz nap volt. Én is vakartam a fejem este, hogy hol lehet a kocsi. Aztan eszembe jutott, hogy megállok az egyik kereszteződésben és megnyomom a riasztó gombját a kulcson. Meglett. :)))

2016.10.12. 21:32:19

Ja, és akkor megúsztad a kulcs cserét az autóban! Én nem úsztam meg, egy hónapja történt, hogy teljesen más okból megálltam a márkaszervíz előtt, valamit elintézni. Ezután már nem tudtam beindítani az autót, összeomlott a zár teljesen a kormánynál. Mechanikailag szétesett belül.
Másfél hétig állt ott az autóm az utcán, egy másik városban, még jó, hogy nem tilosban és jó, hogy a szervíz előtt. Maradhatott volna a Tisza parton is. A gyárból küldtek új kulcsokat, zárakat. Mindössze 98 ezer forintba fájt.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.13. 09:10:01

@pizzaszeletvágó: Én a Fórumban felejtettem el, melyik szinten és merre parkoltam, úgyhogy egy nagy tálca süteménnyel és három szatyorral rohangáltam szintről szintre (ugyanis a megszokott helyeim foglaltak voltak).
Nyári eset, amikor tankolás után nagyon döcögni kezdett a kocsi, kötelező köreim után egyből márkaszerviz. Mondják: biztosan benzint tankoltam. Én? Sosem! Nézzük csak a blokkot? Hát mégis... Ki kellett szerelni a tankot, mert az újabb típusoknál nem szívható le az üzemanyag, de egyéb károsodás nem történt /45.000 + két tank üzemanyag :(/.
süti beállítások módosítása