recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Provanszi marhapecsenye

Mitzi von Küche

2016. október 24. - Mitzi von Küche

Provanszi fűszernövényeimmel teli kosárkám ihlette a következő ételt, amely a Lepcsánkparty blog hagyományaihoz híven egyszerűen elkészíthető és nagyon finom.

pro1.jpg

A friss zöldfűszerek mellett kellett még egy szép marhahús, ezúttal egy gusztusos 60 dekás stefánia. Fűszerezésül feketebors-, szegfűbors- és borókabogyó-szemeket mozsárban darabosra törtem, száraz serpenyőben kissé megpirítottam és a besózott húsra szórtam.

pro2.jpg

 Előkészítettem a zöldségágyhoz valókat: három szál sárgarépa, két petrezselyemgyökér és egy fél zeller felkarikázva, egy nagy fej fehér hagyma fele és négy duci gerezd fokhagyma. Ezeket felkarikázva mind beleszórtam egy sütőzacskóba.

pro3.jpg

Rákerült a befűszerezett stefánia, tetejére pedig jó bőven a felaprított friss zöldfűszerek: rozmaring, kakukkfű és bazsalikom. Isteni illatok szálldogáltak már ekkor is.

pro4.jpg
 Végül két deci vörösbor és fél deci finom olivaolaj került a sütőzacskóba, amelyet gondosan lezártam, majd a tetejét pár helyen hústűvel kilyuggattam. A zacskót tepsibe téve a 180 fokra (légkeveréssel) előmelegített sütőbe raktam kb. 70 percre - és kész.

pro5.jpg

 Amikor a húst kellően puhának éreztem, a sütőzacskó tartalmát egy cserépedénybe öntöttem, tálalás előtt a húst szép szeletekre vágtam.

pro7.jpg

 Krumplikrokettel tálaltam: kitűnő hétvégi ebéd - kevés munkával nagyon zamatos ételt kapunk. A provanszi friss zöldfűszerek és a pirított borsfélék magasabb dimenzióba emelték a marhapecsenyét.

pro6.jpg

UPDATE: A legközelebbi provanszi marha-készítéskor viszont jó másfél órát tartózkodott a zacskó a sütőben, amikor jelét mutatta a hús a puhulásnak, pedig ezúttal szeletekre is felvágtam. Tehát kéretik ellenőrizni és szükség esetén a sütési időt növelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8211760765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.10.25. 11:38:57

Ájjájj, a "duci gerezd fokhagymák" említésétől kinyílik a bicska a zsebemben, az émelyítően mesterkélt Stahl Judit kitörölhetetlen emlékére. Mellesleg az egyik gerezd még csak nem is duci, hanem kifejezetten vékonyka...
És mivel úgy látszik, hogy kötözködős napom van, kicsit értetlenkednék a "pecsenye" kifejezés miatt is, mivel ez a hús párolva van, a pecsenye meg - az én értelmezésemben - alapvetően sült húst takar.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.25. 11:49:30

@Before: Csak most jutottam hozzá, hogy kinyissam a mobilt: örülök a több mint három év alatti sokadszori Index-címlapnak!
Az említett hölgy munkásságát nem ismerem, sajnos, úgyhogy a jelző használata a véletlen műve.

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2016.10.25. 12:06:35

Miért nem pirítottad körbe előtte a húst, úgy jobb lenne az íze. Nekem egy zacskóban maximum főtt hús ize lesz.
70 perc alatt puha lett a stefánia. Rengetegszer csinálok burgundi marhát, de nekem 3-5 óra.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.11.02. 11:49:22

@Mitzi von Küche: @Intimitás Gourmet: Most hétvégi ismétléskor pedig jó másfél óra kellett az elkészüléshez és nem is lett töketesen puha. Húsminőségtől függ tehát a dolog, a többi paraméter változatlan volt...
süti beállítások módosítása