recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Aszaltszilva és sárgabarackleves

Mitzi von Küche

2016. december 12. - Mitzi von Küche

Adventi és karácsonyi klasszikus idehaza az aszalt szilvaleves. Most egy kis extrával készítettem: aszalt sárgabarack is került bele. A magvalt aszalt szilva és a sárgabarack is olyan puha volt, hogy semmilyen előzetes áztatást nem kívánt.

asz_szi1.jpg

 15 deka kisebb darabokra aprított aszalt szilva és ugyanennyi darabolt aszalt sárgabarack került a fazékba, két csík narancshéj (a fehér része nélkül) és citromhéj, meg egy negyed citrom társaságában, egy mokkáskanál sót és egy evőkanál barnacukrot hozzáadva, 4-5 deci vízzel felöntve. 

asz_szi2.jpg

A fűszerezés is mértéktartó volt, mindössze 5-6 szem szegfűszeg és pár darabka fahéj. Lefedve felforraltam, majd mérsékelt tűzön hagytam jó negyedóráig. 

A második csavar az volt, hogy mascarponéval sűrítettem (meg egy kanálka liszttel), pár kanál forró levessel összekeverve, majd szűrőn keresztül engedve a leveshez.

asz_szi3.jpg

Jól összekevertem, majd forraltam rajta még egyet és már kész is volt. Ha sűrű lenne, vízzel még hígítható. Az ízét ellenőriztem: szerintem akkor a legfinomabb, ha nincs agyoncukrozva, a citrom savanykás ízét és egy pici sót is lehet benne érezni. Langyosan tálaltam.

az_szi4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1812038765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GöTi 2016.12.14. 17:21:06

Kedves Mitzi von Küche, ezeket a mennyiségeket hány adaghoz szántad?
Ha rendesen diétás lendületbe jövök, akkor lehet, hogy egyedül elfogyasztom?

Egyébként köszi a leírást, a mascarponéval sűrítést ki fogom próbálni.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.12.14. 19:36:36

@GöTi: Kedves GöTi, négy személyre készítettem, de végül hatan ettünk belőle.

Daró 2016.12.19. 13:52:38

Rosszul emlékeztél, nem a sütőtöklevest nem eszem hanem a habart gyümölcsleveseket. Ki lehet vele kergetni a világból :-)
Ettől fgtlenül jól néz ki. A gyerekek és a főnök is imádnák.
A Kandián ( aki ismerős a környéken az tujda: a kupi mellett) van egy zöldséges, nála mindíg van kimérős aszalt cucc millió féle. Plö paradicsom is!

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.12.19. 16:31:25

@Daró: De ez mascarponéval készül (saját ötlet), egy próbát megérne Neked is!
süti beállítások módosítása