recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Mediterrán ebéd itthon: cápa és scampi

Mitzi von Küche

2017. február 20. - Mitzi von Küche

Télen, Magyarországon is elő tudjuk állítani a mediterrán feelinget, ha már nagyon hiányzik. Ennek a finom, tengerpartot idéző ebédnek a hozzávalóit mind itthon szereztem be.

A hozzávalók: egy zacskó fagyasztott cápa-steak, amit óvatos kiolvasztás után citromlével, zöldfűszeres halfűszer- keverékkel, sóval meghintettem és így hagytam egy óra hosszat állni.

cap1.jpg

 Nagy örömömre kaptam scampit is, noha nem túl nagyok (9 darab volt egy csomagban), de finomabbak, mint a garnélarákok. A scampit megismerhetjük egy pár csinos ollócskájáról és vastagabb páncéljáról. Ezt is kiolvasztottam, fokhagymát préseltem rá, kapott egy kis apróra vágott petrezselyemzöldet és meglocsoltam olivaolajjal. Mikor eljött a sütés ideje, grillre kapcsolt sütőbe tettem. Összesen kb. 20 percig grilleztem - a vastagabb páncél miatt több idő kell neki, mint a garnélának, közben még egyszer meglocsoltam olivaolajjal.

cap2.jpg

 Az enyhén belisztezett cápaszeleteket vaj és olivaolaj keverékében sütöttem meg (máskor kihagyom a lisztet, felesleges...), egy-egy oldalát mérsékelt hőfokon 3-4 percig sütve. 

cap3.jpg

Közben megpároltam egy kis rizset egy leheletnyi őrölt sáfránnyal és egy avokádót is felkockáztam, citromlével, olivaolajjal, sóval összekeverve a hűtőbe tettem kis időre. 

Minden egyszerre elkészült és mindent meg is ettünk ketten... Egészséges, kalóriaszegény, és ráadásul még nagyon finom is.

cap4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr6012085675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.02.20. 08:15:15

@Burgermeister: Az Intersparban (a scampit is), most is láttam.

Benikuty 2017.02.20. 21:54:18

A cápával kölcsönösen adósai vagyunk egymás kóstolásának, viszont a scampi felidézi a felejthetetlen pulai nyaralások emlékét. Komoly az ottani piac, árakban nyomában nincs a felkapott környékbéli városokéhoz képest...
süti beállítások módosítása