recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Hátszín + öntöttvas edény = finomság!

Mitzi von Küche

2017. február 27. - Mitzi von Küche

 Meg kell becsülni, ha hozzájutunk egy szép, csont nélküli hátszíndarabhoz, megérdemli, hogy a legjobb öntöttvas edényben készítsük el - ez a nyerő képlet! Előzetesen három napig pácoltam a húst olajban, borssal, babérlevéllel. Az öntöttvas sütőedényben kiolvaszott sós szalonna zsírján körbepirítottam a húst, majd kivettem.

hatsz1.jpg

Az edényben egy fej felaprított hagymát és két gerezd zúzott fokhagymát dinszteltem, majd visszaraktam a hátszínt és meglocsoltam vörösborral. Megsóztam, hozzáadtam egy jó maréknyi csiperkegomba-szárat (mivel csak  ezt találtam itthon), egy kis vizet, majd az időközben 180 fokra előmelegített sütőbe raktam a lefedett edényt.

hatsz2.jpg

Majdnem két órát töltött a sütőben, néha megforgattam a húst és időnként öntöttem rá egy kis meleg vizet, hogy le ne égjen.

hatsz3.jpg

Végül a húst kivettem és alufóliával lefedve pihentettem. Az edényben visszamaradt szaftot még egy kevés vörösborral felengedtem, meghintettem egy pici liszttel és összeforraltam.

Zsemlegombóccal tálaltam a szeletekre vágott, jó puha hátszínt, a gombás mártással körítve. Hátszín + öntöttvas edény = biztos siker!

hatsz4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr1912038801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása