recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Bárány steak sárgarépával

Mitzi von Küche

2017. április 03. - Mitzi von Küche

 Húsvét környékén szokásos a bárányhús fogyasztása. Eléggé megosztó azonban: sokan szeretik, mások viszont még a gyenge bárányon is éreznek valami idegen illatot. Jómagam nagyon kedvelem, de csak igen ritkán tudok megfelelő alapanyaghoz jutni.

bar4.jpg
 A kiindulás ezúttal mélyhűtött bárány t-bone steak volt, hat kis darab csontos hússzeletke két személyre. Enyhén besóztam, borsoztam és vadhoz való szegfűborsos-borókabogyós fűszerkeverékkel is meghintettem, ami jól illik a bárány ízéhez.

bar1.jpg

 A pár csepp olajjal megkenegetett barányszeletkéket szárazon felhevített öntöttvas serpenyőben sütöttem, egyik oldalon 3 percig, a másik oldalon két percig.

bar3.jpg

Utána néhány percig lefedve pihentettem a húst. Még előzőleg megreszeltem három fej sárgarépát és besózva, borsozva, nagyon enyhén cukrozva vajon megpároltam. (Vajon párolva sokkal finomabb.)

bar2.jpg

 Időközben elkészült a sült krumpli is, jöhet a tálalás. Puha, belül rózsaszínű szeletkék, nagyon zamatos a fiatal bárány steak. A párolt sárgarépa pedig remekül illik mellé.

bar5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr2112166845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása