recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Vörös sügérfilé fehér spárgával és sajtmártással

Mitzi von Küche

2017. április 24. - Mitzi von Küche

Hurrá, itt a spárgaszerzon! Ilyenkor csak az a kérdés, mit együnk a spárga mellé? Most friss vörös álsügérfilét kaptam, több mint 40 dekás, ez két főnek is elegendő. 

suger1.jpg

 Kettévágtam a filéket, citromlével meghintettem, sóztam, borsoztam.

suger2.jpg

 Egy nagyobb darab alufólia közepére vajkockákat tettem, erre került a hal, rá még egy kis citromos zöldfűszerkeverék, a tetejére pedig néhány hasáb fokhagymás fűszervaj. Összecsomagoltam, kis helyet hagyva a gőznek és külön a másik filét is becsomagoltam. 'En papillote' módra készült tehát (de nem sütőpapírban, ahogy szoktam, mert az elfogyott). 

suger3.jpg

 Megtisztítottam 500 gramm vastag fehér spárgát: először a fás végét levágtam, majd a zöldséghámozóval óvatosan meghámoztam. Szerencsére elég vastag spárgaszálak voltak, a vékonyabbaknál elég kínlódás a hámozás - mégis megéri, mert a fehér spárga szerintem sokkal finomabb, mint a zöld.

suger5.jpg

 A spárgákat fejükkel felfelé fazékba tettem sós-cukros vízbe és a fejüket óvatosan alufóliába bugyolálva kb. 10-12 percig főztem. A spárga legfinomabb része a feje, ez a legzsengébb, de a többi részét alaposabban meg kell főzni.

Közben előkészültem (volna) a sajtmártáshoz, szembesülve azzal, hogy nincs tej itthon, de még a mentsvár sajtalap sincs... Sebaj, megoldjuk - fél doboz nagy tejföl és kevéske kaukázusi kefír keverékét óvatosan felforraltam, hozzáadtam kb. 10 dekányi reszelt sajtot: gouda, spanyol keménysajt és parmezánsajt keverékét. Pillanatok alatt megolvadt, pár kis kocka vaj is került hozzá és már el is készült.

suger4.jpg

 A lecsepegtetett spárgaszálakat jénai tálba fektettem, rá a sajtszószt és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütöttem, előbb fólia alatt, majd levéve. Ugyanekkor kerültek a sütőbe a halas csomagok is, ugyanannyi időre, úgyhogy egyszerre elkészült minden.

suger6.jpg

 Így nézett ki a sügér a fóliát kibontva.

suger7.jpg

Sütöttem mellé még néhány krumplikrokettet is. A vörös álsügér szálkátlan, lemezes húsú hal, könnyű vele bánni. Sütés közben nincs erős aromája. Egészséges, nem kalóriadús ebéd.

suger8.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr8912447657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása