recept-sztorik

Lepcsánkparty

Lepcsánkparty

Kuszkusszal töltött gomba

Mitzi von Küche

2017. június 19. - Mitzi von Küche

Töltött gomba, de nem szokványos módon: ezúttal nem akartam a szokásos, darált hússal vagy juhtúróval, esetleg gombaszárral töltött gombát készíteni. Befordultam a kamrába és megláttam egy doboz mediterrán kuszkuszt - pont erre van szükségem! Önmagában elég ízetlen a kuszkusz, de ez a fajta szárított paradicsommal és zöldfűszerekkel van ízesítve, így pont jó lesz a gomba töltelékébe.

kusz5.jpg

Előírás szerint 2,5 dl forró vizet öntöttem egy zacskó (125 gramm) kuszkuszra, elkevergettem és fóliával lefedve 4 - 5 percre félretettem.

kusz1.jpg

 5 szép és jó nagy csiperkegomba-fejet meghámoztam. Tapasztalatom szerint a gomba héja nehezen emészthető, jobb, ha eltávolítjiuk. A gombafejeket gyors megmosás és némi szárítgatás után egy porcelán sütőtálba tettem, a megmosott gombaszárakat pedig felaprítottam. Kevés hagymát megdinszteltem egy kis olajban, rákerült a gomba szára és két gerezd fokhagymát préseltem rá. Pár perc alatt megpirítottam, csak kissé sóztam. Más fűszer nem is került rá, mivel a kuszkusz eleve fűszerezett (de egyéb esetben mehet rá zöldfűszer).

kusz2.jpg

Kihűlés után összekevertem a gombakockákat a kuszkusszal és egy tojással, majd jól felpúpozva betöltöttem a várakozó gombafejekbe. A tetejére frissen reszelt parmezánt hintettem, 

kusz3.jpg

 aláöntöttem egy kis olivaolajat és már mehetett is be a 180 fokra előmelegített sütőbe, kb. 30 percre.

kusz4.jpg

 Frissen sütött burgonya-chipssel tálaltam.

kusz6.jpg
 Kevés hozzávalóból, még kevesebb munkával finom, könnyű előételt, vagy jó kis húsmentes ebédet készíthetünk.

Hozzávalók három - négy főre:

5 - 6 nagy csiperkegomba, egy tasak (125 gramm) kuszkusz, egy fej hagyma, két gerezd fokhagyma, parmezánsajt, olivaolaj, só.

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsankparty.blog.hu/api/trackback/id/tr3612601753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.06.19. 10:30:43

Plusz pontot ér a sampion gomba kalapbőrének lehúzása. Ám, ha így van, legyünk következetesek, ne készítsük el a tönkjét sem! Ha kell a töltelékbe gomba, pár darabbal lehet többet venni, és a töltelékbe is mehet a megtisztított, összevágott kalap.
(létezik nagyon jó érettségi fokban és nagyon frissen szedett sampion, aminek a kalapbőrét nem kell lehúzni, de ilyenhez sem a piacon, sem a fine dining séf konyhájában nem jut hozzá közönséges halandó)
Egyébként érdekes ez a töltelék, megkóstolnám. Pontosan milyen fűszerekkel készült a keverék?

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.06.19. 11:14:14

@pizzaszeletvágó: Igazságod vagyon, de most csak néhány darab gombám volt, bár az bio (bármit jelent is az...). Ezt a fajta fűszerezett kuszkuszt kedveljük köretként pl. halételek mellé. Apróra vágott szárított paradicsomot, fokhagymát, vöröshagymát és zöldfűszereket (oregánó, bazsalikom, zsálya és rozmaring) tartalmaz.

2017.06.19. 16:04:18

@Mitzi von Küche: a gombát is megtámadja a gomba :) jogos, hogy van bio és van agyonpermetezett gomba még a termesztett csiperkéből is. Csodás.

egyinges 2017.06.19. 19:25:43

A recept nagyon tetszik, ki fogom próbálni. Egy észrevétel: a gombát sosem hámozzuk, sőt megmosni sem szabad, mert a vitaminok és ízanyagok nagy százaléka a külső héjon található. A földet kell róla ledörzsölni papírtörlővel és kész.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.06.19. 19:47:32

@egyinges: Köszönöm. A neten régóta olvasható szentencia, hogy nem kell a gombát megmosni. Igen, az általunk szedett zsenge, törékeny erdei gombával valóban nagyon óvatosan érdemes bánni, viszont a termesztett csiperke más kategória - hámozni (ahogy írom, emésztéskönnyítő célzattal) és mosni (egyszerűen higiéniai okokból).

2017.06.19. 20:12:33

@Mitzi von Küche: sajnos nem csak a neten... :( mindenhol a médiában. Kis kosz nem árt, meg hogy át kell esni a betegségeken. Min? Az e.coli-n? Vagy mindjárt a hepatitis A->E skálán? Egyszer régen a fiam gimis osztályfőnökét, biosz tanárt küldtem el ezzel a pcsába. Szerencse, hogy legalább neked nem kell magyaráznom. ;)

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.06.19. 21:05:45

@pizzaszeletvágó: Köszi a megerősítést. Hirdetjük az igét, hisszük, hogy egészségesebb, finomabb ételeket készíthetünk - hátha megragad néhány olvasóban...

2017.06.19. 21:17:09

@Mitzi von Küche: ezt sajnos nem tudom, de azt hiszem, hogy legkisebb mértékben maga a poszt tartalma, minősége számít. a médiamunkást és főnökeit ez nem érdekli. A tartalom részletkérdés. A fontossági sorrend az lehet, hogy mennyi a reklám felület, mennyi tényleges komment, csak a letöltések számában önmagában több informatikai huncutság lehet, nem mindig valós olvasót jelent. Gondolom van egy keretszám a munkásoknak kiadva: mennyit jelölhetnek meg, mint kutya a fát, 2 órára, fél napra, tartósan. Ugyanis biztosan van egy optimális érték, a minőségi bloggerek számát figyelembe véve egy adott témában (gasztro), a blog megszokott frissülési idejét is figyelembe kell venni, mindezt a címlap napi befogadó képességéhez igazítani. Színtiszta mátematika. András biztos tudna írni rá egy függvényt, vagy Topy(?).
Természetesen semmi konkrét infóm nincs, de ha én irányítanám a blog.hu-t, ezt tenném főnökként. :))))

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.06.20. 19:48:17

@pizzaszeletvágó: Na, ilyen még nem volt... Újra felrakták az Index2-re a posztot. Lehet, hogy már Te vagy a főnök?

Dzsontra Volta 2017.06.21. 06:20:53

Halkan megjegyezném, hogy a gombáknak nincsen héja :)

kovizozo 2017.06.22. 00:08:23

Engem az ízetlen jobban jobban aggaszt. Azt hittem tréfát csináltál. Amire te gondolsz az íztelen. Egyébként meg fogom kóstolni, a gomba a gyengém.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2017.06.22. 09:35:06

@kovizozo: Egyél gombát. A téma már sokszor körbejárt a neten, a konklúzió: mindkettő helyes.
süti beállítások módosítása